defect poortje zaltbommel

• 8 December 2020
  • 42 reacties
  • 1018 Bekeken

Toon eerste bericht

42 reacties

Reputatie 1

https://youtu.be/UWjgLTnA8pA

Nu begin ik niet vrolijk te worden. Dit is absurd. Ik ga nog een andere weg bewandelen. Houd je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien moet je er maar een briefje bij hangen dat het poortje defect is, dat de monteur blijft zeggen dat het poortje werkt en dat iedereen die niet door poortje komt dit moet melden bij de NS klantenservice. En iedere dag blijven melden tot die het weer doet. Hopelijk komen er dan zoveel klachten dat er eens echt actie wordt ondernomen. Zeker als ook Loes vanaf haar kant grof geschut in gaat zetten. :grin:

Ik heb het net op ons interne forum aangekaart. Wordt zeker vervolgd 🧐

Reputatie 1

Nu begin ik niet vrolijk te worden. Dit is absurd. Ik ga nog een andere weg bewandelen. Houd je op de hoogte.

Top ik hoor het wel👍

Reputatie 1

Misschien moet je er maar een briefje bij hangen dat het poortje defect is, dat de monteur blijft zeggen dat het poortje werkt en dat iedereen die niet door poortje komt dit moet melden bij de NS klantenservice. En iedere dag blijven melden tot die het weer doet. Hopelijk komen er dan zoveel klachten dat er eens echt actie wordt ondernomen. Zeker als ook Loes vanaf haar kant grof geschut in gaat zetten. :grin:

Haha ja! maar ik denk niet dat veel mensen de tijd nemen om zoiets ook daadwerkelijk te melden. Iedereen denkt bij zichzelf och dat zal een ander wel doen... en helemaal als ze merken dat er toch niks gedaan wordt, dan is het ook de laatste keer dat ze de moeite nemen natuurlijk.

Ben blij dat we loes hier hebben want anders kwam er niks van terecht 😅

Reputatie 7
Badge +3

Al spoor je er maar 2 of 3 mee aan om het te doen, is het toch weer een extra signaal richting NS toe. En als die mensen net als jij vaker voor dat defecte poortje staan en om moeten lopen worden ze dat misschien wel zat en klimmen ze in de (digitale) pen. 

Ik heb via het interne forum terugkoppeling gekregen dat het poortje speciale aandacht gaat krijgen, dus ik hoop dat het nu is opgelost, of althans, snel is opgelost. Ik hoor het graag van je terug @Roy1222 

Reputatie 1

Super ga het in de gaten houden de komende dagen.

Bedankt voor de hulp

Misschien dat je je kaartje verkeerd houdt. De achterkant (de kant met de "selfie” (idk hoe ik het anders moet zeggen) en de informatie) moet op de scanner liggen. 

Reputatie 7
Badge +3

Het maakt echt geen drol uit welke kant op de scanner ligt. En anders zouden al die andere mensen de kaart ook verkeerd om houden net bij dit ene poortje en niet bij die aan de andere kant of bij poortjes op andere stations. 

Ik had mijn kaart altijd in een sleuteletui en haalde hem er nooit uit voor in of uitchecken, en dat etuitje hield ik wisselend met de voor of achterkant voor de scanner, hoe het maar naar uitkwam met uit mijn jaszak of tas halen. En dan zaten er aan de ene kant ook nog een fietssleutel en aan de andere kant wat kleingeld in ritsvakjes tussen. 

Badge +3

Inderdaad zou een poortje gewoon moeten reageren op een kaart vanaf enkele centimeters afstand. Ze reageren soms zelfs op (soortgelijke) chipkaarten die in een schoudertas zitten als die te dicht in de buurt komt.

Vind het bijna eng om te zien hoe sommigen de kaart helemaal krom drukken op de scanner.

In dit geval werden de kaarten van de reizigers gewoon gelezen, anders piept een poortje helemaal niet.

Reputatie 1

Zo te zien is het probleem opgelost. Net een tijdje staan kijken en geen problemen met inchecken meer gezien.

@Loes bedankt voor de geweldige service! En aan iedereen prettige dagen toegewenst

Ik had intern doorgekregen dat de monteur de opdracht gekregen had om de scanner te vervangen. Heel fijn dat het nu is opgelost en graag gedaan. Jij ook bedankt voor de terugkoppeling. Ook prettige dagen gewenst 😁

Reputatie 7
Badge +3

De aanhouder wint, blijkt maar weer.

Het maakt echt geen drol uit welke kant op de scanner ligt. 

Blijkbaar wel, bij mij werkt het nooit en moet ik het op de andere kant leggen.

Badge +3

Als dat overal gebeurt dan is er iets mis met de antennelus in je kaart, en geeft hij onvoldoende signaal terug aan een scanner.

Toevallig heb ik vandaag een nieuwe bankpas aangevraagd omdat de mijne ook op steeds meer plaatsen niet werkte, ook niet na (om)draaien. Maar goed, die kan je dan nog in een gleuf steken en je pincode intoetsen.

Als je kaart nog geen 2 jaar oud is en uiterlijk onbeschadigd, dan is vervanging gratis (lees: je betaalt eerst  €11 en stuurt vervolgens je defecte kaart op en krijgt je daarna je geld terug).

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/kaart-is-defectonleesbaar.htm

Reageer