defect poortje zaltbommel

• 8 December 2020
  • 42 reacties
  • 1018 Bekeken

Reputatie 1

Hoi kunnen jullie iemand laten kijken naar poortje 2.2 op station zaltbommel? 9 van de 10 keer werkt de incheck niet. Het ligt niet aan mijn kaart want andere mensen hebben hetzelfde probleem. Dit is sinds een week of 2 

Alvast bedankt

42 reacties

Ik heb het net op ons interne forum aangekaart. Wordt zeker vervolgd 🧐

Bedankt voor de terugkoppeling. Is voor mij ook waardevol, want best bizar dat men een half uur kijkt en er geen "problemen" zijn en dat @Roy1222 dit direct ziet dat deze gemelde afhandeling niet correct is. Ik ga ook ff na of ik dit kan doorzetten om deze blunder aan te geven.

Ik heb zelf ook een nieuwe melding uitgezet, met de extra melding dat het probleem niet is opgelost en heb wat screenshots met oa de videolinks meegestuurd. Ben benieuwd hoe het nu behandeld wordt.

Reputatie 1

Zo te zien is het probleem opgelost. Net een tijdje staan kijken en geen problemen met inchecken meer gezien.

@Loes bedankt voor de geweldige service! En aan iedereen prettige dagen toegewenst

Ik had intern doorgekregen dat de monteur de opdracht gekregen had om de scanner te vervangen. Heel fijn dat het nu is opgelost en graag gedaan. Jij ook bedankt voor de terugkoppeling. Ook prettige dagen gewenst 😁

Er is maar 1 2.2 poortje in Zaltbommel en ik gok dat de kaartlezer half defect is zo te lezen. Ik heb de melding in onze app doorgegeven. Ik hoop dat men het snel oppakt.

@Roy1222 

Graag gedaan. Als HC heb ik toegang tot een interne app om dit door te geven. Ben wel benieuwd hoe snel het gefixed is of dat men een ander poortje tijdelijk op groen zet. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien moet je er maar een briefje bij hangen dat het poortje defect is, dat de monteur blijft zeggen dat het poortje werkt en dat iedereen die niet door poortje komt dit moet melden bij de NS klantenservice. En iedere dag blijven melden tot die het weer doet. Hopelijk komen er dan zoveel klachten dat er eens echt actie wordt ondernomen. Zeker als ook Loes vanaf haar kant grof geschut in gaat zetten. :grin:

Ik heb via het interne forum terugkoppeling gekregen dat het poortje speciale aandacht gaat krijgen, dus ik hoop dat het nu is opgelost, of althans, snel is opgelost. Ik hoor het graag van je terug @Roy1222 

Reputatie 1

Als je wil inchecken geeft hij op de display aan kan niet inchecken of iets dergelijks( ik zal morgen een foto maken). Zoals ik al aangaf ligt dit niet aan mijn kaart want andere mensen kunnen er ook niet doorheen. Dit is het enige poortje met een groene pijl aan die kant dus dan moet je omlopen en kan je bij het andere poortje zonder problemen inchecken. Dit poortje bevindt zich aan de rechterzijde van het station bij de bushalte

Reputatie 1

Poortje met nummer 2.2

Ik heb poortje 2.2 doorgegeven.

Reputatie 1

Ik ga het in de gaten houden,kom dagelijks op dit station. Als deze topic open blijft zal ik laten weten of ze geweest zijn.

Ik zal de melding in mijn app in de gaten houden of het is afgehandeld en laat dat hier dan weten. Ben benieuwd. 

Ik krijg deze terugkoppeling.

Ik weet niet wat ze hebben afgehandeld maar het probleem is niet opgelost. Ik sta nu een kwartier te kijken en van de 14 mensen die probeerden in te checken zijn er maar 3 mensen succesvol ingecheckt en door het poortje gelaten.

Ik kan wel een filmpje maken dan kunnen jullie het zelf zien

De vraag is ook of de controleur wel op het station geweest is. Mogelijk is er enkel in de logfiles van het poortje gekeken en gezien dat er wel succesvolle in/-uitchecks waren. Als het soms wel lukt dan zal de logfile inderdaad een aantal succesvolle registraties hebben.

Wellicht dat @Denice NS  de melding nog een keer kan doen, maar nu met de verwijzing dat het dus bij een aanzienlijk percentage van de reizigers misgaat maar niet bij iedereen en dat het nodig is dat er iemand daadwerkelijk gaat kijken.

Ik heb er een nieuwe melding voor aangemaakt inclusief de link naar het filmpje en de expliciete benoeming dat het probleem niet in de OV-chipkaart van één reiziger zit, maar dat veel OV-chipkaarten niet gepakt worden. 

Reputatie 1

De monteur dacht vandaag ook bij zichzelf ik ga hier geen half uur in de kou staan...  die is boven ff een bakkie koffie gaan doen en vond het wel best 😅

Ook loes weer bedankt voor de snelle reactie 👍

Nieuwe terugkoppeling.

Reputatie 1

https://youtu.be/UWjgLTnA8pA

Nu begin ik niet vrolijk te worden. Dit is absurd. Ik ga nog een andere weg bewandelen. Houd je op de hoogte.

Reputatie 1

Misschien moet je er maar een briefje bij hangen dat het poortje defect is, dat de monteur blijft zeggen dat het poortje werkt en dat iedereen die niet door poortje komt dit moet melden bij de NS klantenservice. En iedere dag blijven melden tot die het weer doet. Hopelijk komen er dan zoveel klachten dat er eens echt actie wordt ondernomen. Zeker als ook Loes vanaf haar kant grof geschut in gaat zetten. :grin:

Haha ja! maar ik denk niet dat veel mensen de tijd nemen om zoiets ook daadwerkelijk te melden. Iedereen denkt bij zichzelf och dat zal een ander wel doen... en helemaal als ze merken dat er toch niks gedaan wordt, dan is het ook de laatste keer dat ze de moeite nemen natuurlijk.

Ben blij dat we loes hier hebben want anders kwam er niks van terecht 😅

Reputatie 7
Badge +3

Al spoor je er maar 2 of 3 mee aan om het te doen, is het toch weer een extra signaal richting NS toe. En als die mensen net als jij vaker voor dat defecte poortje staan en om moeten lopen worden ze dat misschien wel zat en klimmen ze in de (digitale) pen. 

Reputatie 1

Super ga het in de gaten houden de komende dagen.

Bedankt voor de hulp

Badge +3

Als dat overal gebeurt dan is er iets mis met de antennelus in je kaart, en geeft hij onvoldoende signaal terug aan een scanner.

Toevallig heb ik vandaag een nieuwe bankpas aangevraagd omdat de mijne ook op steeds meer plaatsen niet werkte, ook niet na (om)draaien. Maar goed, die kan je dan nog in een gleuf steken en je pincode intoetsen.

Als je kaart nog geen 2 jaar oud is en uiterlijk onbeschadigd, dan is vervanging gratis (lees: je betaalt eerst  €11 en stuurt vervolgens je defecte kaart op en krijgt je daarna je geld terug).

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/kaart-is-defectonleesbaar.htm

Reageer