Drukte klantenservice nav te lage GtbV (2e ipv 1e klas) | NS Community
beantwoord

Drukte klantenservice nav te lage GtbV (2e ipv 1e klas)

  • 27 October 2021
  • 31 reacties
  • 885 Bekeken

Reputatie 5

Ik heb op 11 oktober een GtbV-verzoek ingediend voor mijn reis van 10 oktober. Hier werd op de pagina netjes vermeld dat ik met een 1e klas Weekend Vrij Flex reisde. Toch kreeg ik op 15 oktober een mailtje dat mijn claim (601297151) goedgekeurd is met het bedrag op basis van de 2e klas. Hierop per kerende mail een antwoord gestuurd dat dit niet klopt. Alleen wacht ik nu dus al sinds 15 oktober op een antwoord hierop. Is het zo druk bij de klantenservice?

Daarnaast vraag ik me af waarom dit fout gaat met 1e en 2e klas. Als de pagina waarop je de claim indient al aangeeft dat het om 1e klas gaat, waarom wordt deze dan toch op basis van 2e klas berekend? Zoals ik het lees gaat dat al mis sinds de invoering van Flex. Dat moet toch een keertje op te lossen zijn?

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 October 2021, 17:32

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Een GTbV claim met Flex wordt blijkbaar altijd vergoed op 2e klas voltarief. Eenmaal toegekend kan je voor 1e klas terecht bij de Klantenservice reageren op de mail en afwachten.

Ook na 9 maanden dus nog.. Wat een gedoe zeg… Ik heb nu al zoveel claims uitstaan, dat worden veel mails naar NS. Kan dit niet aangepast worden?

Mijn vijf claims die vanaf half juni tot half juli zijn ingediend zijn allemaal volgens het 1e klas tarief vergoed. Heb zelf ook een 1e klas Dal Vrij abonnement. Dus dat lijkt wel goed te gaan nu.

Wel grappig dat al mijn vijf claims vrijwel tegelijkertijd goedgekeurd werden in begin augustus. 

Badge +3

Mijn vijf claims die vanaf half juni tot half juli zijn ingediend zijn allemaal volgens het 1e klas tarief vergoed. Heb zelf ook een 1e klas Dal Vrij abonnement. Dus dat lijkt wel goed te gaan nu.

Wel grappig dat al mijn vijf claims vrijwel tegelijkertijd goedgekeurd werden in begin augustus. 

Grappig? Nou ja als een claim van (half) juni correct vergoed wordt… 👋

Reputatie 7
Badge +1

Ik zag net deze twèet voorbijkomen. Klantenservice zegt 12 weken achterstand, maar ze zijn bezig met begin juni. Lijkt mij dus 16 a 17 weken achterstand inmiddels.

 

 

Jep. Vast een rekenfoutje. Het zijn maar mensen.

Reputatie 7

Wanneer er een claim binnenkomt om te herzien, omdat dit inderdaad voor de verkeerde klasse was berekend, kan er handmatig een knop omgezet worden in het account van de betreffende persoon, zodat dit volgende keer automatisch wordt opgepakt. Dit kan helaas niet als 1 knop voor iedereen in 1x gezien worden, dat is dan jammer genoeg onmogelijk. 

Wachten totdat een oplettende reiziger klaagt is een workaround en geen oplossing. Dat een reiziger nu nog maar 1 keer moet klagen is ook geen oplossing, maar een minder slechte workaround.

Heb alle meerdere keren via mail gereageerd dat er op verkeerde klasse is berekend. 1x "klagen" werkt dus ook niet helaas.

Computersystemen......🤔

Reputatie 7
Badge +1

Achterstand groeit nog steeds zo te zien, vandaag op twitter. Volgens mij kan je het overigens nog steeds beter in één keer goed doen. Zie reactie van Rene74 hierboven.

 

Reageer