beantwoord

Duur restitutie aanvraag

• 21 februari 2017
  • 16 reacties
  • 479 Bekeken

Hallo, ik ben benieuwd naar hoelang het kan duren tot een restitutie-aanvraag wordt afgehandeld.
Ik heb omstreeks 12 januari een brief gestuurd met daarin de aanvraag van restitutie.
Tot op heden heb ik niks meer gehoord en kan ik ook nergens iets vinden over hoelang het kan duren.

Mvg,

Pascal
icon

Beste antwoord door Thomas NS 21 februari 2017, 19:42

Hallo psopacua en welkom op het NS Serviceforum. Wat spijtig om te horen dat je tot op heden nog geen reactie hebt gekregen op jouw restitutieverzoek.

Helaas is er een wachtrij op de schriftelijke afdeling die in sommige gevallen tot 14 weken kan oplopen. Excuses hiervoor, jouw verzoek zal behandeld worden maar dit kan langer duren dan verwacht helaas.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Hallo psopacua en welkom op het NS Serviceforum. Wat spijtig om te horen dat je tot op heden nog geen reactie hebt gekregen op jouw restitutieverzoek.

Helaas is er een wachtrij op de schriftelijke afdeling die in sommige gevallen tot 14 weken kan oplopen. Excuses hiervoor, jouw verzoek zal behandeld worden maar dit kan langer duren dan verwacht helaas.
Nu al 14 weken ?

Wanneer wordt dit nu eens kenbaar gemaakt op de site ? Daar is het 2 maanden geleden weggehaald dat er achterstanden waren, maar die zijn sindsdien alleen maar opgelopen.

Bedankt voor de info.

Zou eventueel handig zijn als jullie jullie klanten eens wat beter op de hoogte houden wat dit betreft.
Begrijp dat het druk kan zijn, maar informatie over afhandelingen etc zouden wel erg handig zijn.
Die achterstand is gelukkig al veel minder inmiddels. Zelfs de managers en directie hebben onlangs een avond lang in eigen tijd brieven afgehandeld, om een deel in te lopen. Daarnaast zijn er processen verbeterd en is er capaciteit verhoogd. We doen er echt alles aan om te zorgen dat we straks alle brieven, formulieren en e-mails op tijd kunnen beantwoorden.

Heb je al een reactie gehad waarin de restitutie wordt toegezegd? Dan duurt het uiterlijk drie weken. Heb je nog niks gehoord? Dan wil ik je nederdaal vragen om nog even geduld te hebben. In dat geval mijn oprechte excuses.
Die achterstand is gelukkig al veel minder inmiddels. Zelfs de managers en directie hebben onlangs een avond lang in eigen tijd brieven afgehandeld, om een deel in te lopen. Daarnaast zijn er processen verbeterd en is er capaciteit verhoogd. We doen er echt alles aan om te zorgen dat we straks alle brieven, formulieren en e-mails op tijd kunnen beantwoorden.

Heb je al een reactie gehad waarin de restitutie wordt toegezegd? Dan duurt het uiterlijk drie weken. Heb je nog niks gehoord? Dan wil ik je nederdaal vragen om nog even geduld te hebben. In dat geval mijn oprechte excuses.

Hi Sivan,

Ik heb begin december twee mails gestuurd en ook daar nog geen reactie op. Ik wacht dus al 12 en 11 weken. Daarnaast is mij meerdere keren in de chat op een vrij onbeleefde manier gezegd dat ik maar moest afwachten óf er nog reactie zou komen. Kun jij mij garanderen dat ik binnen drie weken antwoord ga ontvangen? Anders ga ik echt op zoek naar andere oplossingen in mijn rechtshulp. Ik begrijp zeker dat het erg druk is/is geweest, echter vind ik dit niet echt een klanten'service' meer. Ik reageer hier omdat ik jou op een beleefde manier aan meerdere mensen antwoord zie geven ik hoop dat jij me kan helpen om dit niet zover te laten komen..

Groetjes,
Jill
@ eventer
Ik kan even met je meekijken in het systeem of er als iets bekend is. Ik snap zeker dat lang wachten niet fijn is. Zoals Sivan aangeeft zijn we hard bezig om alle achterstanden in te halen. Vervelend om te lezen dat jij nog geen antwoord hebt gekregen. Onze chatters hebben ook geen inzicht op de achterstand, misschien dat dit daardoor wat vervelend over kwam. Als je op mijn naam klikt kun je mij een bericht sturen. Zou je je persoonsgegevens ook mee willen sturen?
De claims zijn nog in behandeling! Hopelijk heeft @Eventer snel antwoord.
Inmiddels bijna een maand verder en ik heb nog altijd niets gehoord.
Ik wacht al bijna 16 weken en vind dit toch echt buitensporig.
Yvonnne gaf aan dat het ongeveer nog 3 weken zou duren, maar ook dit zijn er al bijna weer 4.
Ik heb het inmiddels al ontvangen!
Ik heb het inmiddels al ontvangen!

Dat is goed om te horen!!
Toch wel een beetje bijzonder dat iemand die het 1,5 maand eerder verstuurd heeft nog steeds op antwoord moet wachten..
Reputatie 7
Dat is inderdaad vervelend eventer, maar we zijn ermee bezig. We komen vanzelf bij jouw claim terecht.
Dat is inderdaad vervelend eventer, maar we zijn ermee bezig. We komen vanzelf bij jouw claim terecht.

Dat hoor ik nu al 16 weken en dat is niet meer voldoende. Hoe kun je het in hemelsnaam normaal vinden om men 16 weken te laten wachten? Het is toch niet zo moeilijk een mail te beantwoorden? En de wachtrij smoes accepteer ik niet meer gezien het feit dat vele anderen allang een antwoord hebben ontvangen.

Dat hoor ik nu al 16 weken en dat is niet meer voldoende. Hoe kun je het in hemelsnaam normaal vinden om men 16 weken te laten wachten? Het is toch niet zo moeilijk een mail te beantwoorden? En de wachtrij smoes accepteer ik niet meer gezien het feit dat vele anderen allang een antwoord hebben ontvangen.

Dat is precies het grootste probleem. Doordat de wachtrij zolang is wil niemand bij de NS even kijken of het verzoek sowieso nog in de wachtrij staat en krijg je steevast het antwoord dat je maar langer moet wachten.
Terwijl er ook iets misgegaan kan zijn met het verzoek en je dus voor niets aan het wachten bent.
De NS zou toch eenvoudig op basis van een ov-chipkaartnummer moeten kunnen opvragen welke 'claims/brieven/verzoeken' er nog in behandeling zijn?
Marv, het is simpelweg niet haalbaar om via het forum bij iedereen te kijken of de claim is ontvangen. Ik heb dit zelf nu voor een aantal klanten gedaan en steeds blijkt dat de claim is ontvangen. Het is dus (helaas) gewoonweg een kwestie van wachten. Soms heel lang wachten, en dat is erg jammer.

Wanneer je belt, kun je dit natuurlijk altijd zelf aanbieden/vragen. Dan kunnen zij inderdaad zien welke claims zijn geregistreerd.
Wanneer je belt, kun je dit natuurlijk altijd zelf aanbieden/vragen. Dan kunnen zij inderdaad zien welke claims zijn geregistreerd.
Dat is helaas niet waar, je collega's weigeren dit op te zoeken en geven aan dat je alleen de optie hebt om te wachten, ik ziet dat op het forum en heb het ook twee keer zelf meegemaakt dat via telefoon en de chat gewoon geweigerd wordt om het op te zoeken.
Als jij dit zelf meemaakt mag je dit meteen aan mij melden. Dan bespreek ik dat met de collega die je hebt gesproken.

Reageer