beantwoord

e-mails van NS?

• 20 december 2018
  • 4 reacties
  • 271 Bekeken

Gisteren ontving ik twee e-mails met links en buttons om gegevens in te vullen en mee te dingen naar een prijs. Zijn deze van NS of probeert een hacker achter mijn gegevens te komen? De titels van deze mails zijn:

1. Zijn uw gegevens nog up-to-date?
  2. Hartelijk dank voor uw bijdrage!
Beide mails komen van NS Panel ns@mwm2 dot nl via td35.tripolis dot com en hebben links naar https : / / net09 dot crowdtech dot com.
icon

Beste antwoord door Tochjo 20 december 2018, 16:26

Deze mails zijn legitiem en afkomstig van het NS Panel waar u zich voor zult hebben aangemeld. Ik heb ze ook ontvangen.

NS is er al vaker op gewezen dat het verstandig zou zijn om dit soort zaken te regelen via het ns.nl-domein. Toch zijn er veel gevallen waarin er vanaf een ander domein gemaild wordt en er wordt verwezen naar pagina's op andere domeinen. Op deze pagina staat een hele lijst met andere domeinen die ook door NS gebruikt worden. Het afzenderadres ns@mwm2.nl staat er ook tussen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge
(Edit) foutje mijnerzijds
Badge +3
Deze mails zijn legitiem en afkomstig van het NS Panel waar u zich voor zult hebben aangemeld. Ik heb ze ook ontvangen.

NS is er al vaker op gewezen dat het verstandig zou zijn om dit soort zaken te regelen via het ns.nl-domein. Toch zijn er veel gevallen waarin er vanaf een ander domein gemaild wordt en er wordt verwezen naar pagina's op andere domeinen. Op deze pagina staat een hele lijst met andere domeinen die ook door NS gebruikt worden. Het afzenderadres ns@mwm2.nl staat er ook tussen.
Reputatie 7
Badge
Oh, dan zat ik abuis. Mijn excuses.
Reputatie 5
Zoals Tochjo zegt van het NS Klantenpanel en wat gevraagd wordt is de gegevens die je zijn gevraagd toen je lid werd te controleren en eventueel aan te passen als er iets is verandert in je reisprofiel.
Het klantenpanel wordt onderhouden door een onderzoek bureau in opdracht van NS.
Dit onderzoek bureau onderhoud meer klantenpanels van grote Nederlandse bedrijven.
Het betreft marktonderzoekbureau NWM2 en dit onderzoekbureau is gewoon te vinden via de bekende zoeksites en de links zijn domeinen van dit bureau.

Reageer