beantwoord

eerste bekeuring

  • 18 May 2022
  • 6 reacties
  • 391 Bekeken

Goedemorgen, 
 

Twee weken geleden heb ik mijn eerste boete bij jullie gehad. Ik wilden erg graag naar huis en het was voor mijn doen al laat, ook wachten mijn vader op station Heerhugowaard op mij. De trein stond er al en ik wilden snel inchecken, maar dit lukte niet omdat ik te weinig saldo had. Ik raakte een klein beetje in de stres omdat de trein al bijna wegreed, dus ben ik ingestapt op Anna Paulowna. Hier kwam ik een conducteur tegen en heb ik mijn verhaal uitgelegd, toch begrijpelijk een boete gekregen en werd mij vertelt dat ik hem misschien niet hoefde te betalen als ik jullie mail en mijn verhaal uitleg. 

Ik hoop op begrip en reactie terug.

Met vriendelijke groeten,

Isa_vs03

Moderator edit: Persoonlijke gegevens verwijderd.

icon

Beste antwoord door JurgenH 18 May 2022, 16:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Neem hiervoor even contact op met de klantenservice en leg daar dit verhaal voor.

Als het de eerste keer is en er zijn verder geen bijzonderheden vermeld, is er soms nog wel wat mogelijk.

Let er trouwens op dat dit een openbaar forum is, en jouw emailadres nu openbaar staat. Je kunt dit wijzigen met de 3 stipjes onder het bericht. 

Reputatie 7
Badge +3

Voor het reizen met de trein heb je een geldig vervoerbewijs nodig. Kun je bij controle geen geldig vervoerbewijs tonen, dan kun je zoals je gemerkt hebt een boete krijgen. Al die redenen die jij noemt zijn geen redenen om zonder vervoerbewijs de trein in te stappen. Vertrek eerder van huis en zet automatisch saldo opladen op jouw. OV. Hoef je als je met OV gaat niet meer te stressen. En geen stress vanwege boete. Voor nu neem contact op met de klantenservice en hoop op coulance.

Reputatie 4

NS moet de boete verhogen naar 100 euro (inflatie correctie) voor degene die onterecht in de 1e klas zitten. 
alleen maar 2e klas reizigers wegsturen loopt NS heel veel omzet mis. 

Reputatie 7
Badge +4

Je moet de pakkans verhogen, als mensen weten dat ze  vrijwel zeker een boete krijgen als ze er zitten, dan werkt dat preventief. De pakkans omhoog levert meer op dan de boete omhoog. 50 euro is voor de spoordieven al redelijk veel geld, zeker nu de eerste klas de meeste jongeren en aso’s trekt. Maar als je bedenkt dat de maximimumprilns voor een eerste klas kaartje al rond de vijftig euro zit, is honderd euro natuurlijk niet onredelijk.

Reputatie 4

Je moet de pakkans verhogen, als mensen weten dat ze  vrijwel zeker een boete krijgen als ze er zitten, dan werkt dat preventief. De pakkans omhoog levert meer op dan de boete omhoog. 50 euro is voor de spoordieven al redelijk veel geld, zeker nu de eerste klas de meeste jongeren en aso’s trekt. Maar als je bedenkt dat de maximimumprilns voor een eerste klas kaartje al rond de vijftig euro zit, is honderd euro natuurlijk niet onredelijk.

Boete moet naar 125 euro per overtreding wanneer iemand geen kaartje heeft en een tweede klas kaart heeft maar 1e klas reist.

ik word er zo moe van dat er mensen niet betalen voor de 1e klas. 

NS moet de boete verhogen naar 100 euro (inflatie correctie) voor degene die onterecht in de 1e klas zitten. 
alleen maar 2e klas reizigers wegsturen loopt NS heel veel omzet mis. 

Verdubbelen kan niet zo maar omdat de hoogte van de boete uiteindelijk door de rechter wordt bepaald zodra iemand besluit de zaak te laten voorkomen. NS zal voor een plotselinge verdubbeling dan met hele goede argumenten moeten komen. De kans is groot dat de rechter het bij €50 laat en zal zeggen dat de conducteur maar beter toezicht moet houden.

De boete die NS vaststelt komt juridisch in feite neer op een schikkingsvoorstel waarmee de betrokkene dus niet akkoord hoeft te gaan.

Het is beter om systematisch te beboeten en niet meer te waarschuwen.

Reageer