beantwoord

Erfpacht grond

• 1 October 2019
  • 5 reacties
  • 456 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik wil een garagebox kopen welke op erfpacht van NS vastgoed staat in Hoogkarspel. Ik heb daar vragen over ivm het verlopen van dit erfpacht contract. Kan iemand mij hiermee helpen?
icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 1 October 2019, 13:14

Bekijk origineel

5 reacties

Hartelijk dank Bahnrider,

Dat is een duidelijk verhaal. Aan stof kopen en dergelijke had ik nog niet eens gedacht. 
Geen goeie plek voor ons idee dus.

Vriendelijk groet,

patrick

Reputatie 6
Badge +1

Voor zover ik weet en dit kan plaatsen-opm: het is nou nooit erg slim om een heel andere nieuwe vraag ergens onder te plakken- was het vroeger wel eens zo dat onbenutte maar van NS zijnde stukken smalle repen langs het spoor voor bvb volkstuinen e.d aan personeel tegen gunstige voorwaarden kon worden verhuurd. Met als mogelijke consequentie: opdonderen als er bvb een extra spoor moet worden aangelegd. Maar tegenwoordig betwijfel ik dit ten zeerste: opvattingen over stof/koperslijpsel, te dicht langs het spoor van personen (ook al hebben die er hun beroep bij en opleiding voor gehad) etc.

Nu je dit vraagt: het is maar de vraag wie de uiteindelijke eigenaar is-NS of ProRail.

De percelen grond die ze vroeger nog wel hadden van platgegooide goederenlaadstations e.d. zijn inmiddels wel allemaal vergeven aan nieuwe bestemmingen.

Goedendag,

Mijn vraag luidt als volgt;

Ik heb ooit gehoord, dat er mogelijkheden zijn binnen de NS organisatie, dat je grond in gebruik mag nemen in ruil voor onderhoud. Mits je er niets gaat bouwen. Klopt dat? Is er iemand die daar meer info over heeft?

bedankt.

Hallo jpnk en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat AbbeyRoad al een passende reactie heeft gegeven. Kom je er zo verder uit?
Reputatie 7
Badge
@jpnk
Neem aan dat u voor deze huurovereenkomst een aanspreekpunt hebt bij NS, die zou ik benaderen.

Dit is een Klant-helpt-Klant Community.

Reageer