fiets gestolen bewaakte stalling gouda | NS Community
beantwoord

fiets gestolen bewaakte stalling gouda

  • 29 November 2022
  • 7 reacties
  • 295 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Zaterdagavond of zondag is de fiets van mijn dochter in Gouda (centrumzijde) gestolen uit de zgn bewaakte fietsenstalling. De poort is echter defect en staat open! 

Nu zag ik dat er overal camera's hangen, maar zie geen plek waar een beheerder zit of kan zitten.

Waar en door wie kunnen bewakingsbeelden bekeken worden? 

En is NS aansprakelijk nu de poort defect is?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 30 November 2022, 13:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je aangifte gedaan bij de politie? Politie kan camerabeelden opvragen.

Reputatie 7
Badge +1

KAN zal niet betekenen doet. Er zijn hier diverse meldingen van ;ẃe hebben wel wat anders/belangrijkers´ te doen uit diverse plaatsen.

Varieert ook nogal van wie die stalling is- kan NS zijn, kan gemeente zijn. Deze melding zal hopelijk meest effect hebben als die landt bij de eigenaar.

Ja, aangifte hebben we uiteraard gedaan. Las in ander topic dat je bij de beheerder kunt melden, maar zie niemand (ook geen bordje met verwijzing) waar we vragen aan kunnen stellen. 

Hoe kan ik acherhalen wie eigenaar is van de stalling? Vind op de NS site daar geen antwoord op.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, aangifte hebben we uiteraard gedaan. Las in ander topic dat je bij de beheerder kunt melden, maar zie niemand (ook geen bordje met verwijzing) waar we vragen aan kunnen stellen. 

Hoe kan ik acherhalen wie eigenaar is van de stalling? Vind op de NS site daar geen antwoord op.

 

Je zou contact op kunnen nemen met de NS klantenservice, maar over het algemeen geven zij geen telefoonnummers/mailadressen van stallingen door.

Reputatie 6
Badge +2

Wat ontzettend vervelend dat de fiets gestolen is, MarkC! Ik gok dat we het over dezelfde hebben. De fietsenstalling aan de Zuidzijde is in het beheer van NS. Voor de camerabeelden kun je het advies van MoDe aanhouden. Daarnaast kun je nog contact opnemen met onze klantenservice om een formulier voor vergoeding van de gestolen fiets aan te vragen.

Op 6 april is mijn electrische fiets gestolen uit de NS stalling bij station Roosendaal. Ik heb direct gebeld met NS of ze fa camera's uit konden lezen, maar die geven ze alleen aan de politie. Ik heb aangifte gedaan maar na 1 dag kreeg ik al bericht dat de politie GEEN onderzoek start. Wat heeft het voor zin dat daar 20 camera's hangen en er wordt niets mee gedaan. Ik kan de beelden niet opvragen, ik weet zeker dat de dader(s) er duidelijk opstaan. Klantenservice doet ook niets en stuurt alleen een mail dat je een vergoeding kan aanvragen, max 1250 euro, fiets kost 3 maal zoveel. Er zijn de laatste weken al diverse fietsen gestolen hier in deze fietsenstalling, het is schandalig dat NS hier niets mee (wil) doen.

Jack B

Fietsendiefstal heeft bij de politie urgentie 0, zelfs als er camera's hangen.

Reageer