beantwoord

Forse toename wachttijd bij OV Chip Plus en boeken Reisassistentie

• 28 juli 2018
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider*
  • 702 reacties
Goedemorgen,

De afgelopen maand is het mij opgevallen dat de wachttijd voor de telefoonnummer sachter OV Chip Plus en het boeken van reisassistentie enorm zijn toegenomen in het weekend. Waar je voorheen binnen een paar minuten werd geholpen, sta je nu regelmatig tien tot twintig minuten in de wacht. Een ander forumlid had het in een ander topic reeds over wachttijden die oplopen tot een half uur.

1. Kan ik een terugkoppeling krijgen over wat er aan de hand is? Zijn er toevallig veel bellers, of is de telefooncentrale onderbemensd?
2. Kan er worden gekeken naar uitbreiding van digitale mogelijkheden?
- In een ander topic heb ik al voorgesteld om bij het boeken van de reisassistentie de app het mogelijk te maken assistentie op bepaalde stations uit te schakelen.
- Bij OV Chip Plus mis ik nog diverse opties, zoals het annuleren van een boeking of het boeken van toeslagen (zoals de ICD-toeslag). Kan ik hier een terugkoppeling over ontvangen?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 28 juli 2018, 12:24

Ik heb dit even voor je nagevraagd VIRM en we zijn bekend met de langere wachttijden. Er worden momenteel extra collega's bijgeschoold om de problemen op te vangen maar dit kost helaas tijd. Of er in de toekomst meer digitale mogelijkheden komen kan ik nu niet voor je achterhalen. Ik begrijp wel van de collega's dat hier altijd naar wordt gekeken en dat dit, wanneer mogelijk, ook zal worden toegepast.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Vakanties van het personeel zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Ik heb dit even voor je nagevraagd VIRM en we zijn bekend met de langere wachttijden. Er worden momenteel extra collega's bijgeschoold om de problemen op te vangen maar dit kost helaas tijd. Of er in de toekomst meer digitale mogelijkheden komen kan ik nu niet voor je achterhalen. Ik begrijp wel van de collega's dat hier altijd naar wordt gekeken en dat dit, wanneer mogelijk, ook zal worden toegepast.

Reageer