beantwoord

Foutieve factuur 250 euro => na 6 weken zeuren en leuren nog mijn geld niet terug

• 30 oktober 2020
  • 11 reacties
  • 497 Bekeken

Geachte NS, 

na 6 weken zeuren heb ik nog steeds de verkeerd gefactureerde 250 euro niet terug. 

• klacht 1: na 4 weken honderd keer bellen wel er eindelijk beloofd dat het geld in 2 weken op mijn rekening zou staan, maar… na 3 weken staat het er nog niet op. Jullie hebben geen idee van wat 250 euro voor een mens kan betekenen om dat zomaar van een rekening af te halen. 
  • klacht 2: elk normaal bedrijf heeft een klachtenbureau, maar NS niet? Ik vind het ronduit respectloos dat er niemand zich bekommert om contact met klanten die zomaar de dupe zijn van een foute factuur. Ik wil dat er contact komt tussen de NS financiële medewerker en mij. Zodat er tenminste een respectvolle afwikkeling is van problemen. In een bedrijf als NS mag er echt wel wat professioneels op tafel komen. En tenminste een excuus of iets dergelijks. 
icon

Beste antwoord door Matthea8 21 november 2020, 08:51

Slot van het liedje, ik heb inderdaad het geldbedrag terug gestort gekregen, de coupon gebruikt en netjes dank je wel gezegd. :-) 

En dus ook voor jou Rizana: bedankt! 

Bekijk origineel

11 reacties

Wauw, wat een verhaal zeg! Ik kan me jouw reactie voorstellen hoor. Fijn dat je een excuus hebt ontvangen en dat je het geld (terecht) hebt teruggekregen. 

Geen dank, ik ben blij dat het opgelost is, Matthea8. Fijn weekend. :blush:

Reputatie 7
Badge +3

@Matthea8 jouw rekeningnummer van staat op een openbare community. Je kunt hem zelf weghalen als je rechtsonder op de 3 puntjes klikt.

Slot van het liedje, ik heb inderdaad het geldbedrag terug gestort gekregen, de coupon gebruikt en netjes dank je wel gezegd. :-) 

En dus ook voor jou Rizana: bedankt! 

Waarop haar reactie: 

Hartelijk dank voor uw opvolgende bericht over het gebruik van een OV-Fiets en het daarbij bijzonder vervelend verlopen vervolgtraject.

Via deze weg bied ik namens NS mijn oprechte excuses aan voor de wijze waarop zaken hebben plaatsgevonden. De door u gebruikte OV-Fiets bleek niet gestolen en wij hebben onterecht extra kosten in rekening gebracht. Het bedrag van € 250,00 staat inmiddels weer op uw rekening of zal op zeer korte termijn op uw rekening zijn bijgeschreven. 

De door u gevraagde financiële vergoeding kan ik niet bieden. Wel voeg ik een couponcode bij.

Vervolgens, heb ik een boze mail terug gestuurd: 

Beste Lieneke Bouma, 

Dat is compleet onterecht. Want ik heb zelfs gebeld in de eerste dagen nadat ik de fiets in plaats van op Den Haag station naar Holland Spoor had gebracht. Mijn dienst in het ziekenhuis op 19 juli 2020 liep uit (avonddienst van 16 tot 00.00 uur en ik moest terug naar leiden om te slapen in mijn eigen huis en kon alleen via Holland Spoor vanuit Den Haag thuis komen. Ik werkte als arts op de cardiologie en de dienst liep uit. Ik heb gebeld naar de klantenservice van de NS op de dagen erna en daar vertelden ze me dat het me 10 euro extra ging kosten. Dat is al naar. Omdat ik gewoon moest overwerken omdat er zieke patiënten waren in het ziekenhuis die na mijn dienst erop zat gezien moesten worden. Maar de dame aan de telefoon rond 20 juli was blij dat ik belde en kon mij verzekeren dat de fiets gewoon terecht was op Holland Spoor (waar ik hem gewoon netjes ingeleverd had).  

Ik ben echt helemaal klaar met al deze beledigende boodschappen en onheuse bejegening van de NS. Ik werkte vandaag gewoon weer in het ziekenhuis en kon daarom de telefoon niet opnemen toen jij belde. Ik heb in mijn pauze naar de klantenservice van NS terug gebeld om mijn rekening nummer door te geven. Ik heb afgelopen 7 weken elke dag dat ik vrij was met de NS gebeld ( meer dan 10 keer totaal) vanaf het moment dat dit bedrag van mijn rekening afgehaald is. Je moet eerste even mijn belhistorie nagaan. 

Ik ben ondertussen echt laaiend om de behandeling die de NS medewerkers en dus ook jij me geven. Ik wil eigenlijk dat je me terug belt om je excuses aan te bieden. En minimaal 20 euro extra overmaakt voor de hoeveelheid telefoon kosten die de NS me door dit grapje gegeven heeft. Mijn rekening nummer nogmaals ****. Ik heb 7 weken moeten rondbellen voordat eindelijk IEMAND mij serieus neemt. 

Rekeningnummer verwijderd door Moderator

Hey Rizana, 

Aan de hand van de klacht is contact met mij opgenomen via email. Daarin werd ik opnieuw beschuldigd dat ik niet op de juiste manier contact had opgenomen. 

Geachte mevrouw ….,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Ik heb geprobeerd u op 6 november 2020 telefonisch te benaderen, helaas heb ik u niet bereikt. 
Graag reageer ik op uw e-mail betreft de boete voor de gehuurde OV-fiets.  Ik heb het voor u nagekeken en ik zie dat de door u gehuurde OV-fiets op 19 juli 2020 met fietsnummer F58913 als gestolen is genoteerd omdat de fiets niet was aangetroffen op de door u aangegeven locatie. 
Wij  hebben u hierover een e-mail gestuurd maar helaas hebben wij destijds geen reactie ontvangen vanuit u en is de rit afgesloten als gestolen wat volgens ons procedure is.
Ondertussen zie ik dat de fiets wel terecht is en ook gehuurd is door andere, dit betekend dat wij de fiets in ons bezit hebben. 
Echter omdat het lang geleden is en de rit al meerdere malen afgesloten is, kan ik dit niet meer vanuit ons systeem aanpassen, ik moet dit handmatig overmaken op uw rekeningnummer.
Hierbij vraag ik uw IBAN nummer op. Zodra ik dit ontvangen heb zal ik het voor u in behandeling nemen. 

Ik heb Matthea8 gevraagd of zij inmiddels geholpen is (er zou intern contact met haar worden opgenomen). Laat je de uitkomst weten? 

Bedankt Robert B en Momo. Het klopt allebei. Ik zou 3 fietsen tegelijk gehuurd hebben en een OV-fiets niet terug gebracht hebben. Iets mis gegaan met het scan apparaat ofzo. Nogal irritant. (Ik las idd een bericht van iemand waarbij 1000 euro foutief afgeboekt was. En eigenlijk lees ik over meer dan vijf jaar berichten hoe slecht de klantenservice kwaliteit is en dus niet verbeterd is. Man, man, wat een verschillende werknemers werken er die echt geen verstand van zaken hebben of echt niet willen werken, tot mensen die je wel serieus nemen en je oprecht willen helpen. Maar allemaal kunnen ze je niet echt verder helpen. Er is geen echte afspraak te maken. Met niemand niet.) Maar ik heb Rizana al gecontact en maandag hoor ik hopelijk meer.  

Reputatie 7
Badge +3

Ik meen me nog een ander topic te herinneren waarbij iemand een groot bedrag moest terug krijgen en er was beloofd dat het binnen 2 weken gestort zou worden, wat niet waargemaakt werd. Bleek dat bij een zulk hoog bedrag het eerst nog langs een andere afdeling of manager moest ter goedkeuring of extra controle en dat nam meer tijd in beslag. Dat wist de betreffende medewerker die de terugbetaling beloofde mogelijk niet, of deze had het niet verteld. Zou me niet verbazen als dat nu ook het geval is.

Badge +3

Gezien die 250 euro zal het wel weer om een vermiste OV-fiets gaan… 

Hi Matthea8, wat jammer dat je het geld nog niet terug hebt ontvangen. Wil je mij een privébericht sturen? Dan kijk ik graag met je mee. 
Stuur je jouw naam, postcode en huisnummer, geboortedatum, ov-chipkaartnummer mee? 

Mijn dienst zit er nu op, maandag pak ik het dan op en kijk ik voor je wat ik kan betekenen. 

Reageer