beantwoord

Geen bericht na vinden van tas.

  • 12 mei 2017
  • 3 reacties
  • 175 Bekeken

28 april jl hebben wij aangifte gedaan van vermissing van een schoudertas. We hebben hiervoor een opsporingsformulier ingevuld.
De NS zegt bericht te geven wanneer het eigendom is gevonden. Het blijkt dat de tas om ca 12:15u op Station Zwolle wordt ingeleverd.
Vervolgens horen we niks van de NS. Toen wij s`avonds om omstreeks 20.00u zelf maar weer telefonisch contact zochten kregen we te horen dat de tas gevonden was en opgehaald kon worden in Zwolle.
Waarom is er niet eerder contact gezocht door de NS met ons? Als wij eerder hadden geweten dat de tas terecht was had dat ons veel ellende en geld kunnen schelen.
Wat is het beleid van de NS bij vermissingen? Wanneer wordt de eigenaar ingelicht? Hadden wij niet gebeld , wanneer hadden we dan iets gehoord??
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 12 mei 2017, 15:16

Welkom op het NS Serviceforum Harry. Wat spijtig om te lezen dat je verwachting niet klopte bij de praktijk. Het invullen van een (opsporings)formulier is altijd handig om te doen en raden wij ook aan, maar je zal pas iets van onze kant vernemen wanneer er een match gevonden is in het depot. Je zal zelf, zoals je ook gedaan hebt, contact met ons moeten (blijven) opnemen in de periode dat een verloren voorwerp eventueel binnen is gekomen op een station. Doe je dit niet, dan nemen we pas contact op wanneer het gevonden voorwerp binnenkomt in het depot en overéénkomt met een zoekopdracht.
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Harry. Wat spijtig om te lezen dat je verwachting niet klopte bij de praktijk. Het invullen van een (opsporings)formulier is altijd handig om te doen en raden wij ook aan, maar je zal pas iets van onze kant vernemen wanneer er een match gevonden is in het depot. Je zal zelf, zoals je ook gedaan hebt, contact met ons moeten (blijven) opnemen in de periode dat een verloren voorwerp eventueel binnen is gekomen op een station. Doe je dit niet, dan nemen we pas contact op wanneer het gevonden voorwerp binnenkomt in het depot en overéénkomt met een zoekopdracht.
Toen wij s' avonds belden had die medewerker van de NS in no time een match gevonden....en toch heb ik , ruim acht uur na binnenkomst in depot Zwolle, niets van uw kant gehoord ...
Reputatie 7
Het depot is in Utrecht. Een gevonden voorwerp wordt naar een loket gebracht en daar blijft het 5 dagen liggen. Het wordt geregistreerd, maar er wordt niet actief naar de persoon gezocht die de spullen is verloren. Dat gebeurt pas in het depot. Dat komt omdat het loket andere werkzaamheden heeft en in Utrecht zijn ze er continu mee bezig.

Het is dus je eigen verantwoording zelf na te bellen of er wel of niet iets gevonden is.

Na aankomst in het depot, worden de voorwerpen verder verwerkt en behandeld.

Reageer