Geen reactie op klacht per post

• Anonymous
  • 0 reacties
Ruim 7 weken geleden heb ik een klachtenbrief naar NS gestuurd. Dit deed ik op advies van een NS medewerker die 'actief' is op dit forum. Op die brief heb ik geen reactie ontvangen. Kan iemand van NS aangeven waarom het zo lang moet duren?

Ter herinnering: het ging om een situatie waarbij ik op Tweede kerstdag met de trein wilde, om naar familie te reizen, omdat iemand waarmee ik de avond ervoor had gedineerd op weg naar huis bleek te zijn verongelukt. Helaas reden er geen treinen, vanwege een stremming. Ondanks de enorme moeite die een conductrice voor mij heeft gedaan, kon vervangend vervoer niet voor mij geregeld worden. De conductrice, aan wie ik mijn verhaal heb gedaan, werd telefonisch simpelweg uitgescholden door degene die het moest regelen. Wel werd er prioriteit gegeven aan het regelen van vervoer voor mensen die naar Eindhoven Airport moesten.

In mijn brief heb ik nogmaals gevraagd naar de reden waarom er voor mij niets geregeld kon worden. Daarop kreeg ik via dit forum immers geen antwoord, omdat de NS'ers (zoals Laura, Thijs en Klaas Jan) er geen moeite voor wilden doen. Volgens hen moest ik maar een brief sturen. Dat heb ik dus gedaan, maar daarop ontvang ik dus ook geen reactie. Ik wil toch dat het een en ander uitgezocht wordt. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

5 reacties

Toch typisch dat NS blijkbaar wel bereid is moeite te doen om mijn telefoonnummer te achterhalen in een poging contact met mij op te nemen, maar dat NS niet bereid is een reële poging te doen om contact op te nemen met de conductrice. Daarvoor zal wel weer een marketingtechnische reden bestaan.

Ik heb via dit forum of privéberichten nooit mijn telefoonnummer doorgegeven en er zijn vandaag ook geen pogingen gedaan telefonisch contact met mij op te nemen. In elk geval niet via een telefoonnummer dat in mijn bezit is.
Jammer dat je nog geen reactie van ons hebt ontvangen op de brief De Luchtmacht 2. Wat ik weet is dat een collega vanmiddag telefonisch contact met je heeft opgenomen om te vragen hoe de vork in de steel zit. Je was op dat moment niet bereikbaar, dus ik verwacht dat je één dezer dagen alsnog een telefoontje van onze kant kan verwachten.
Dat is het punt niet, conductrice wilde wel een taxi regelen maar werd uitgekafferd door haar collega's aan de telefoon, vervolgens kwamen NS moderator met de ene dooddoener na de andere en nu negeren ze blijkbaar alle berichten hierover.
Spijtig om te lezen. Ik heb vroeger tussen Nijmegen en Den Bosch ook mee gemaakt. Maar toen was er beter geregeld en er reden toen tussen Oss en Nijmegen bussen ipv treinen. Een reiziger werd daardoor zo gefrustreerd en gestrest dat hij of zij de conducteur ging uitschelden. Met dit soort dingen is het overmacht waaraan je niks kunt doen. Tegenwoordig belooft NS van alles, maar komt weleens nooit op beloftes na. Ik denk dat je dan 3 dingen kunt doen. Je kan op eigen kosten voor alternatief vervoer kiezen (zoals taxi, bus, tram, metro), misschien kent u iemand een bekende (vriend of familielid) die u per auto van A naar B kunt brengen of gewoon niet gaan. Zodra er storingen en of werkzaamheden zijn, loopt dit vaak chaotisch en er is verder geen peil aan vast te trekken of de NS wel degelijk bussen in zet. Heeft u ook anders contact opgenomen bij Rover, Consumentenbond en de NS Klantenservice? Via dit forum leest men niet altijd alle berichten. Het is vaak eenzijdig netals bijvoorbeeld Facebook en Twitter. (Uit mijn ervaring) Praat vooral met bekenden waarover u wilt spreken. Zo heeft iedereen wel of geen mening over op dit forum.
Blijkbaar is het ook hier niet mogelijk dat er een reactie komt van NS.

Reageer