geld terug bij stranden op station | NS Community

geld terug bij stranden op station

  • 19 December 2021
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Ik reisde 19 dec 2021 van Leiden naar Amsterdam om daar naar mijn theaterschool te gaan. In de trein hoorde ik dat de lessen toch niet doorgingen vanwege de corona lockdown. Alleen moest dit toch nog door docenten bevestigd worden, dat duurde maar. Hierdoor kon ik pas een half uur later de trein terugpakken. Ik ben niet vh station afgegaan. Kan ik dan wel mijn geld teruggestort krijgen?

marleen kerkvliet


3 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik ben bang van niet. NS is hiervoor niet verantwoordelijk.

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk niet dat je hiervoor geld terug gaat krijgen van NS. De vertraging is, naar wat ik begrijp, niet opgelopen door het toedoen van NS, maar door late communicatie van de school zelf. 

Ik zou dit verhaal voorleggen aan de theaterschool, en daar vragen om de eventueel extra gemaakte kosten vergoed te krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Hierdoor kon ik pas een half uur later de trein terugpakken. Ik ben niet vh station afgegaan.

 

Als u terugreist, dan moet u eerst in Amsterdam uitchecken en weer inchecken, anders betaalt u uw terugreis niet.

Het werkt echt niet zo als u veronderstelt. NS heeft u naar Amsterdam gebracht en aan haar verplichting voldaan. Het is me een raadsel op grond waarvan u veronderstelt dat als u ergens schade van heeft, u dit ook kunt verhalen op een ander. Zo werken de dingen niet. Het is bedenkelijk geld terug te vragen als u zelf zonder geldige incheck bent teruggereisd. Als u reist in de richting van uw vertrekstation, zonder eerste weer uit en in te checken, reist u zonder te betalen, dus zwart.

Voor de theaterschool is het ook overmacht, teruggave is eigenlijk niet aan de orde in deze omstandigheden. Niet alle ongemak dat u overkomt, is op een ander te verhalen. Het is gewoon pech.

 

U krijgt geen geld terug,

Reageer