beantwoord

geld terug bij trein storing van meer dan een uur(saldo)

• 16 September 2021
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Vandaag was er een storing van meer dan een uur waardoor ik 15 euro aan extra saldo op mijn kaart moest zetten en alsnog niet thuis kon komen. Kan ik dat declareren? Het was een (volgens mij) landelijke storing in de boven leiding van de treinen waardoor er niets reed. Ik heb de bank afschriften van het opgewaardeerde saldo. Hoe werkt dit?

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 September 2021, 19:45

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Hebt u uiteindelijk niet gereisd? Als er minder dan 30 euro saldo op de kaart staat, dan kunt u dat laten uitbetalen bij een servicebalie van NS.

Hebt u kosten gemaakt voor een reis, maar kon u uw bestemming niet bereiken? Dan kunt u een beroep doen op de regeling Geld terug bij Vertraging om het betaalde bedrag terug te krijgen.

Reputatie 6
Badge +1

Met de bank heeft het niks te maken. Enkel uitsluitend en alleen met wat je hebt IN + UITgesjekt en wat dat heeft gekost. Als je inderdaad vanwege onmogelijk bestemming kunnen bereiken halverwege bent teruggekeerd, dan is er een EU regel die je hele verbruikte geld daarvoor terug kan laten storten-gewoonlijk weet NS daar niks vanaf. Geld wordt dan meestal uiteindelijk op je bank teruggestort-en je hoge saldo kan je gewoon later opreizen.

Reageer