beantwoord

geld terug bij vertraging ??? - reactie blijft uit

• 17 mei 2019
  • 19 reacties
  • 486 Bekeken

Beste ,
ik heb 2 aanvragen ingediend op 16 april 2019 over mijn reis heen en terug van 14 april 2019 .
ik heb geen antwoorden ! hoe lang zou het nog duren ...?!
Trouwens , ik heb meerdere aanvragen later ingediend in april en mei 2019 , die zijn beantwoord door de NS en meestal goedgekeurd ....
Blijkbaar NS hebben die die 2 aanvragen achter vergeten ...?!
mvg ,
**** (****)
mob.****
ov chipkaart ****
[privégegevens verwijderd door Moderator]
icon

Beste antwoord door Jouke NS 17 mei 2019, 18:17

Er is zeker een Moderator, hishamwaly1959. Er is helaas een achterstand waardoor e-mail later dan gewenst worden beantwoord. Voor de afdeling Geld terug bij Vertraging is die achterstand het grootst en zul je helaas nog wat geduld moeten hebben. Via deze community of elk ander medium kunnen we helaas niets doen aan openstaande claims of bezwaren. Alleen via e-mail worden bezwaren op afgewezen claims verwerkt.
Bekijk origineel

19 reacties

Oh, dat valt nog mee. Ik heb er nog eentje open staan van 10 maart 🤔
nou , en hoe kan dat ..? latere aanvragen zijn afgehandeld ... en deze 2 OUDE aanvragen blijven IN BEHANDELING ?!
Geen idee hoe dat kan, ik heb al een paar keer gebeld, 2 keer een klacht ingediend, maar ook daar komt geen reactie op. Ik heb ook latere claims die wel zijn toegekend

Men weet ook van elkaar niet wat ze zeggen, zo kreeg ik een keer de opmerking dat ik de bevestigingsmail maar moest beantwoorden omdat de aanvraag dan weer bovenop de stapel kwam te liggen, toen dat niet hielp gaf de volgende medewerker aan dat een antwoord sturen niet kon omdat het gebruikte mailadres niet gelezen werd. Dat kan ik nog wel begrijpen, het was namelijk hetzelfde adres als waar klachten op binnenkomen, en daar krijg ik ook geen antwoord op. Best komisch, geen antwoord op een klacht maar wel een evaluatieformulier over de afhandeling van de klacht.
is er een moderator dan ?? of zitten alleen klanten hier ??
Er is zeker een Moderator, hishamwaly1959. Er is helaas een achterstand waardoor e-mail later dan gewenst worden beantwoord. Voor de afdeling Geld terug bij Vertraging is die achterstand het grootst en zul je helaas nog wat geduld moeten hebben. Via deze community of elk ander medium kunnen we helaas niets doen aan openstaande claims of bezwaren. Alleen via e-mail worden bezwaren op afgewezen claims verwerkt.
Reputatie 5
Die achterstand is er al ruim twee jaar (bijvoorbeeld https://community.ns.nl/contact-52/achterstand-ns-30560), men is al twee jaar het vergaderen om verbeteringen door te voeren en nog steeds is er een achterstand? Je snapt zelf toch ook dat NS in deze erg klungelig overkomt?
Hoe kan er nu zo'n achterstand zijn, die verzoeken worden toch automatisch afgehandeld en pas bij bezwaar is er een mens die ernaar gaat kijken? Althans, dat wordt hier op het forum wel vaker aangegeven. Wat ik ook vreemd vind is dat nieuwere claims blijkbaar eerder worden afgehandeld dan claims die al langer openstaan.
De achterstand is inderdaad al langere tijd aan de gang. We hebben in de afgelopen jaren verschillende stappen ondernomen om de achterstanden in te lopen, en hebben hier ook wel vooruitgang in geboekt, maar helaas is het allemaal niet voldoende gebleken. Dat betekent echter niet dat we de situatie zo laten. Het is echter een complexer probleem dan het vanuit het perspectief van reizigers wellicht lijkt. Het gaat overigens inderdaad, zoals tridek_ok benoemt, om de bezwaren. Als je op een claim zelf nog geen reactie hebt gehad, ook geen bevestiging per e-mail dat hij is binnengekomen, kun je de claim het beste nog een keer indienen.
Als je op een claim zelf nog geen reactie hebt gehad, ook geen bevestiging per e-mail dat hij is binnengekomen, kun je de claim het beste nog een keer indienen.

Dat is een lekker advies, want dat mag niet volgens de voorwaarden

Per vertraging kunt u slechts één restitutieverzoek per persoon doen.
Oh, dat valt nog mee. Ik heb er nog eentje open staan van 10 maart 🤔

En hier heb ik vanochtend een reactie opgekregen. Toegewezen, maar een compleet onjuiste vergoeding. Nu maar weer in bezwaar 😴
Beste moderator ,
over mijn probleem heb ik een klacht ingediend bij de NS klantenservice ,,,,,
Vandaag heb ik een BELACHELIJKE antwoord gekregen van mevrouw Paulette van den Broek !! kopie hiervan ,,,,
Geachte heer Waly,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag reageer ik op uw reactie.
Ik heb het voor u nagekeken in het systeem en ik zie dat voor 14 april 2019 beide claims zijn goedgekeurd. Hiervan heeft u ook keurig een bevestigingsmail van ontvangen.
Over de claim van 16 april 2019, zie ik dat deze nog niet is ingediend. Dit kunt u indienen via de website of uw mijn NS-account. De uitbetalingen ontvangt u binnen drie weken. Dit duurt gelukkig geen maanden.
Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community (www.ns.nl/community). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice (www.ns.nl/klantenservice). We staan dag en nacht voor u klaar.
Datum:
22 mei 2019
Klantnummer:
X
Ons kenmerk:
5095477842
Onderwerp:
Opvolging naar aanleiding van uw contact

Met vriendelijke groet,

Paulette van den Broek
Hoofd NS Klantenservice

-----------------------------------------
ik heb haar beantwoord , ....,,, kopie hiervan ,
Geachte mevrouw ,
Ik weet niet waarom beantwoorden jullie mijn klacht zonder dat jullie de moeite nemen om te kijken in mijn reis historie !!! en ik had al mijn ov chipkaartnummer gegeven 3528023438348459 . Kijk in blz. 4 van mijn trein reis historie .... mijn beide reizen van 14 april zijn nog in de status van IN BEHANDELING...!! DUS BEIDE zijn nog niet goedgekeurd zoals u beweert nu in uw mail /antwoord ! reis datum was heen en terug op 14 april , de claim was ingediend op 16 april ... kijk goed ! voordat u de klant gaat beantwoorden ...
ik heb geen reis op 16 april ... !! want het is dinsdag , dus geen weekend , ik heb een weekendvrij abonnement .

groeten,
ir .H.Waly
mob.X
-------------------------------------------------
ps, dat is de 2e keer dat deze dame de mails beantwoord zonder goed nakijken ... !!! de moderator en haar kunnen kijken in mijn andere klacht / vraag hier ( 2 maanden terug !) . Toen had ik wel een verontschuldiging van haar gekregen per mail !! maar zo veel fouten mag je je niet maken ! of dat mag bij de NS ?!
ik heb het net gekeken in mijn topics hier ( andere klacht ) , DE 1E KEER was op 25 maart , de foutieve antwoord van Paulette van den broek was 31 maart , goed beantwoord door de moderator Emma .... dus nog geen 2 maanden ....!! en dezelfde fout met dezelfde klant ... slechte antwoord zonder nakijken ...
Wat is hier allemaal aan de hand? Zou je mij in het kort willen vertellen wat er aan de hand is?

Je had wat persoonlijke informatie gedeeld, deze heb ik even weggehaald. 🙂
Beste ,
ik heb 2 aanvragen ingediend op 16 april 2019 over mijn reis heen en terug van 14 april 2019 .
ik heb geen antwoorden ! hoe lang zou het nog duren ...?!
Trouwens , ik heb meerdere aanvragen later ingediend in april en mei 2019 , die zijn beantwoord door de NS en meestal goedgekeurd ....
Blijkbaar NS hebben die die 2 aanvragen achter vergeten ...?!
later heb ik een klacht ingediend bij NS klantenservice ......................
Vandaag heb ik een domme antwoord gekregen van P van den Broek !! kopie hiervan boven .

Deze vrouw beantwoord haar mails zonder nakijken ... !
Dat was dezelfde fout van de andere klacht van 25 maart ......
alle andere details staan boven
Ik weet waarschijnlijk al wat er aan de hand is! Sommige claims worden in eerste instantie door een GTBV 'progamma' bekeken, die heeft het wel eens verkeerd. Reageer gewoon eventjes op de afwijzing, dan gaat een collega van me er even naar kijken! 🙂

Vind je dat een goed idee?
nee... het is goed idee...!!
want mijn claims zijn nog niet gekeken door NS ...!! dus er is nog geen afwijzing ...!!waar ik kan tegen reageren ....
aub , graag kijk boven !!!!!!!!!!
blijkbaar is een kenmerk van de NS medewerker ... beantwoorden zonder nakijken ... uuuff
Ik weet waarschijnlijk al wat er aan de hand is! Sommige claims worden in eerste instantie door een GTBV 'progamma' bekeken, die heeft het wel eens verkeerd.

Dat is wel de smoes die bij mij gebruikt is ja

Allereerst bidt ik u mijn excuses aan voor de late afhandeling van uw aanvraag, welke onterecht is afgewezen.

Maar dat is, net als bij @hishamwaly1959 niet het geval, tot gisteren stond deze nog "in behandeling", geen afwijzing dus waar op gereageerd kan worden

Reageer gewoon eventjes op de afwijzing, dan gaat een collega van me er even naar kijken! :)

Vandaag heb ik een domme antwoord gekregen van P van den Broek !! kopie hiervan boven .

Deze vrouw beantwoord haar mails zonder nakijken ... !
Dat was dezelfde fout van de andere klacht van 25 maart ......
alle andere details staan boven

Paulette zal onder al je mailtjes staan, maar dat is uiteraard niet degene die de claims beoordeeld of beantwoord.
zij is de hoofd van de afdeling toch ...!! zij moet beter mensen nemen in dienst ,,,, !!

Reageer