geld terug vragen

• 3 juni 2021
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt dit kaartje inleveren bij een balie op een station en als er niet mee is ingecheckt, kunt u het mogelijk terugkrijgen. Neem anders contact op met Klantenservice.

Er was die dag een vrij grote treinstoring, mogelijk gaat Klantenservice hier anders mee om dan normaal.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik zou de afbeelding even verwijderen (klik binnen een uur na het plaatsen op de 3 puntjes en Bewerken)

Anders claim ik wel 100% GTbV en mag @Delly me (via privébericht) een rekeningnummer sturen voor je geld terug.

Edit: Ik heb dat laatste maar gedaan, voordat iemand anders het doet… Binnen 6 weken(!) reactie staat er in de mail die ik kreeg. Een beller is sneller, of inderdaad met het kaartje naar een servicebalie op Rotterdam Centraal.

Badge +3

Vervolgens,

Waarom zou je in hemelsnaam bij een claim van zo’n anoniem kaartje uit een automaat verplicht een adres en geboortedatum moeten opgeven? Als ik helemaal geen klant van de NS ben, wat moeten jullie daarmee?

Leg maar eens uit… Bij een balie hoeft dat niet. Dus noodzakelijk voor de ‘bedrijfsvoering’ (AVG/GDPR) is het dus ook niet. Stop daarmee!

Voor deze testcase ben ik misschien geboren 01-01-2000 (dus meerderjarig) en woon op de Laan van Puntenburg 100, postcode 3511 ER Utrecht (het postbusnummer Postbus 2372 3500 GJ Utrecht werkt ook)

Een telefoonnummer geven (je eigen dus) lijkt me veel handiger, maar dat hoeft dan weer niet!?

Maar goed, voor deze (test) claim “Het registratienummer is 601252703. Wij

Lieneke Bouma
Hoofd NS Klantenservice

vinden het vervelend dat u vertraging heeft ervaren tijdens uw reis.” gaan we het zien. Binnen 6 weken dus…

Dat Lieneke verder niet bereikbaar is per mail of telefoon wisten we al. Er staat tegenwoordig ook geen handtekening meer onder, jammer.

Vervolgens,

Waarom zou je in hemelsnaam bij een claim van zo’n anoniem kaartje uit een automaat verplicht een adres en geboortedatum moeten opgeven? Als ik helemaal geen klant van de NS ben, wat moeten jullie daarmee?

Dat is tegen fraude.

Badge +3

Ik zou de afbeelding even verwijderen (klik binnen een uur na het plaatsen op de 3 puntjes en Bewerken)

Anders claim ik wel 100% GTbV en mag @Delly me (via privébericht) een rekeningnummer sturen voor je geld terug.

Edit: Ik heb dat laatste maar gedaan, voordat iemand anders het doet… Binnen 6 weken(!) reactie staat er in de mail die ik kreeg. Een beller is sneller, of inderdaad met het kaartje naar een servicebalie op Rotterdam Centraal.

Kleine update: Mijn claim (namens @Delly) is afgewezen op 5 juni om 3:30

Dat kaartje op de foto was dus niet geldig op de datum die er op staat? Knap…

Had als reisdatum toch echt 30 mei genoemd, dus daar gaat iets mis. Nou ja, als @Delly zelf nog de moeite wil nemen (of al genomen heeft), ga je gang.

Reputatie 6
Badge +2

Kleine update: Mijn claim (namens @Delly) is afgewezen op 5 juni om 3:30

Dat kaartje op de foto was dus niet geldig op de datum die er op staat? Knap…

Had als reisdatum toch echt 30 mei genoemd, dus daar gaat iets mis. Nou ja, als @Delly zelf nog de moeite wil nemen (of al genomen heeft), ga je gang.

"Geld terug vragen” kan zijn wegens vertraging of wegens niet gebruiken. Hoe wist je wat van toepassing was? En hoe wist je de beoogde vertrektijd en hoe lang de vertraging was? Ik krijg de indruk dat je geen privébericht van Delly hebt gehad.

Reageer