beantwoord

Gevonden voorwerp

• 30 maart 2018
  • 4 reacties
  • 183 Bekeken

Kenmerk5***
Gevonden voorwerp 8***

Wat ik graag zou willen weten: is of mijn rijbewijs en ID nog in de portemonnee zaten toen hij als gevonden voorwerp is ingeleverd? En dan gaat het mijn vooral om mijn rijbewijs! Ik weet dat ID-kaart door jullie naar de marechausse wordt gestuurd en daar wordt vernietigd.

Ik weet ook dat het rijbewijs door jullie naar RDW wordt gestuurd. Ik heb de RDW gebeld en van hun begrepen dat zij dat (na check van de gegevens) doorsturen naar de eigenaar.
Graag kom ik te weten of mijn rijbewijs nog in de portemonne zat en (indien ja) of deze al doorgestuurd is naar de RDW.
Dan weet ik of het zinnig is om te wachten op mijn oude rijbewijs of dat ik moet overgaan tot het aanvragen van een nieuwe .

Met vriendelijke groet, Jeanette H.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 30 maart 2018, 14:33

Hallo Jeanette en welkom op het NS Serviceforum.

Ik heb het voor je nagevraagd: jouw rijbewijs was ook aanwezig en is ook naar de Marechaussee gestuurd. Je zou het beste contact kunnen opnemen met het KMAR om te kijken of deze nog aanwezig is of niet. Ik heb ook jouw persoonsgegevens onherkenbaar gemaakt, om jouw eigen privacy te bewaken!
Succes!
Bekijk origineel

4 reacties

Tip:
Zet nooit persoonlijke gegevens samen met je naam op een openbaar forum.
Reputatie 7
Hallo Jeanette en welkom op het NS Serviceforum.

Ik heb het voor je nagevraagd: jouw rijbewijs was ook aanwezig en is ook naar de Marechaussee gestuurd. Je zou het beste contact kunnen opnemen met het KMAR om te kijken of deze nog aanwezig is of niet. Ik heb ook jouw persoonsgegevens onherkenbaar gemaakt, om jouw eigen privacy te bewaken!
Succes!
Reputatie 7
Badge +3
Worden dat soort documenten nou wel of niet uit een portemonnee gehaald?
Dit n.a.v. deze reactie van Arnold NS :

Als wij een losse OV-chipkaart, pinpas, paspoort, rijbewijs etc. vinden dan wordt deze naar de betreffende instantie opgestuurd of vernietigd. In het geval van een portemonnee houden we de pasjes hierin bewaard. Je rijbewijs zal zich dus ook hierin bevinden tot deze weer in je bezit komt.

Lijkt me dat jullie sowieso niet zelf zoiets mogen vernietigen?
Reputatie 7
Vanuit het Gevonden Goed krijg ik de volgende melding:
"De documenten worden uit de tas/portemonnee/portemonnee in tas gehaald. De regel is dat alles, zonder uitzonderingen, naar de KMAR gaat."

Reageer