beantwoord

Herkansing assessment Machinist n.a.v. uitslag persoonlijkheidstest

• 25 april 2021
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hoi Collega’s,

Vrijdag heb ik het assessment voor machinist gemaakt. De uitslag van de capaciteitentest was oké, maar de psycholoog durfde mij (nog niet) veiligheidsgeschikt te verklaren n.a.v. de uitslag van de psychologische test. Een recente gebeurtenis op werk heeft me erg aangegrepen en kennelijk heeft dat zijn weerslag gehad op het psychologisch onderzoek, want ik scoorde laag op het gebied van motivatie (niet voor de functie zelf, ik kan niet wachten om te gaan beginnen) maar ik denk motivatie in zijn algemeenheid gezien en scoorde ook laag op stressbestendigheid.

De psycholoog wil graag dat ik het assessment over drie maanden nog eens afneem i.p.v over een jaar wat gebruikelijk is bij een “afwijzing”. Ik heb haar advies ten harte genomen en ben druk bezig om ervoor te zorgen dat ik die vervelende gebeurtenis op werk achter me kan laten.

Maar ik maar me toch een beetje zorgen; ik zal over 3 maanden niet ineens een heel ander persoon zijn en ik ben bang dat ik het onderzoek weer niet haal, terwijl uit verdere testen blijk dat ik prima geschikt zou zijn voor deze functie en vraag me af of iemand anders dit wel eens heeft meegemaakt, wat je toen gedaan hebt en wat de uitkomst de 2de keer was. 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

icon

Beste antwoord door Rizana NS 26 april 2021, 10:11

Hi Sidhe, en welkom bij de Community. 
Fijn dat je over drie maanden nog eens mag. Dat lijkt me een goed teken. Misschien is het een idee om ter voorbereiding een afspraak te plannen met een andere psycoloog om te kijken naar de verwerking van de gebeurtenis dat je raakt? Wellicht heeft die andere psycholoog ook nog tips die je kunt meenemen naar het assessment over drie maanden?

Ik hoop dat je in dit topic nog wat reacties krijgt van Community leden. Ik wens je in elk geval veel succes toe. 

Bekijk origineel

1 reactie

Hi Sidhe, en welkom bij de Community. 
Fijn dat je over drie maanden nog eens mag. Dat lijkt me een goed teken. Misschien is het een idee om ter voorbereiding een afspraak te plannen met een andere psycoloog om te kijken naar de verwerking van de gebeurtenis dat je raakt? Wellicht heeft die andere psycholoog ook nog tips die je kunt meenemen naar het assessment over drie maanden?

Ik hoop dat je in dit topic nog wat reacties krijgt van Community leden. Ik wens je in elk geval veel succes toe. 

Reageer