Hoe kan ik mijn geld terugvragen? | NS Community

Hoe kan ik mijn geld terugvragen?

  • 7 September 2022
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo, gisteren reisde ik van Zwolle naar Deventer. Ik checkte in in Zwolle om 18:44 en checkte uit om 19:16 in Deventer. Ik ben een buitenlander en ik heb mijn OV een paar weken en ik heb mijn reiskostenvergoeding. Ik dacht dat ik ook op het perron moest inchecken, dus in mijn reisgeschiedenis verschijnt een reis zonder rechten en ze hebben me 50 euro in rekening gebracht. Wat moet ik doen? Hoe kan ik mijn geld terugvragen?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Welkom op dit forum. De kans is groot dat u bij een verkeerde vervoerder bent ingecheckt of uitgecheckt. Op Zwolle zijn er meerdere vervoerders als u bent ingecheckt bij Arriva en gecontroleerd wordt in een NS trein ontvangt u een boete van 50 euro.

 

Neem contact op met de klantenservice en kijk ook even op deze pagina.

 

https://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html

Reputatie 7
Badge +1

Wat er vermoedelijk is gebeurd is dat je bij de poortjes op station Zwolle hebt ingecheckt en vervolgens op het perron in Zwolle weer hebt uitgecheckt. Hierdoor heb je zonder geldige check-in naar Deventer gereisd.

Wat je nu het beste kan doen is contact opnemen met de klantenservice zodat dit weer rechtgezet kan worden.

Hallo,

Ik heb gereisd van Groningen naar Leeuwarden in de dal uren. Daar rijdt alleen Arriva. Per ongeluk heb ik in Groningen ingecheckt bij NS. 

de conducteur adviseerde mij in Leeuwarden uit te checken bij het NS poortje. Dat heb ik gedaan maar nu is er € 14,88 in rekening gebracht door NS. Hoe kan ok dit terug krijgen?

Hallo,

Ik heb gereisd van Groningen naar Leeuwarden in de dal uren. Daar rijdt alleen Arriva. Per ongeluk heb ik in Groningen ingecheckt bij NS. 

de conducteur adviseerde mij in Leeuwarden uit te checken bij het NS poortje. Dat heb ik gedaan maar nu is er € 14,88 in rekening gebracht door NS. Hoe kan ok dit terug krijgen?

U zult contact met de klantenservice op moeten nemen. Die kunnen dit corrigeren waarbij u uiteraard alsnog voor Arriva zult moeten betalen want u kunt natuurlijk niet gratis reizen. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Ankje53 

Dan is de conducteur coulant geweest, want het had je ook een boete van 50 euro kunnen opleveren.

Benieuwd wat de Klantenservice ervan maakt, want vermoed niet dat ze het verschil aan jou terug zullen betalen en de ritprijs (NS prijs zou € 7,08 zijn, Arriva rekent € 6,94) alsnog aan Arriva overmaken.

Reageer