beantwoord

Hoe kom ik naar mijn werk ? =(

• 27 augustus 2020
  • 24 reacties
  • 494 Bekeken

Ik ben verbaast over de tijden . Ik wil een baan aannemen maar ik kan daar niet eens werken. De eerste trein en de Bus komen eerst om 6:30 of zo . Hoe kan ik dan naar mijn werk komen ? Geeft het daar ook een andere oplossing voor ? Of moet iedereen (ook als het vanwege de gezondheid niet mogelijk is) met een fiets zo een lang weg rijden ?  

icon

Beste antwoord door bryan 27 augustus 2020, 13:52

Dit is een klant-helpt-klant forum. Zoals anderen al aangeven is het met het OV gewoon onmogelijk voor u om om 5.00 uur op locatie te zijn. Als meer reizigers dezelfde wens hebben kan een vervoerder overwegen om een verbinding op te tuigen, maar dat moet dan wel financieel haalbaar zijn.

Bekijk origineel

24 reacties

Uw post is zo algemeen hier kunnen we niets mee. Waar woont u? Waar wil u gaan werken? Hoe laat moet u daar aanwezig zijn? 

Graag wat meer informatie. 

Reputatie 7
Badge +3

Als u aangeeft van waar naar waar u wilt reizen, en om welke tijd u wilt aankomen, kunnen we u waarschijnlijk een stuk beter helpen.

Ja sry . Ik moet dan van Hurdegaryp naar Leeuwarden en om 5.00 uur moet ik aan werk zijn 

Badge

Daar rijden in ieder geval geen NS treinen maar Arriva treinen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat gaat met het openbaar vervoer niet lukken. Helaas.

Arriva ook niet … heb ik net naar gekeken. Maar hoe doen het andere mensen ?

Reputatie 7
Badge +3

Tja, er rijden nu eenmaal niet door het hele land 24 uur per dag treinen en bussen. Wanneer iemand dan een baan overweegt met vroege begintijden zal die persoon toch eerst moeten checken of de werklocatie om die tijd wel met het OV bereikbaar is. Zo niet, zul je over eigen vervoer moeten beschikken.

Ja sry . Ik moet dan van Hurdegaryp naar Leeuwarden en om 5.00 uur moet ik aan werk zijn 

Dat gaat met openbaar vervoer sowieso niet lukken. Eerst mogelijke aankomsttijd is 06.23 uur.

Het zou er op neer komen dat Arriva alleen voor u een trein zou moeten rijden. Dat is natuurlijk niet mogelijk. De afstand is slechts 11 kilometer. Dat moet met de fiets (elektrisch ??) zeker te doen zijn.

Ja dat is niet de juiste wijze vind ik . Ik wil mijn werk niet naar mijn weg moeten kiezen. En voor mensen die geen geld voor een elektrische fiets, of een rijbewijs hebben en dan ook niet de mogelijkheid hebben om zo ver te fietsen vind ik het heel erg , ok om zo iets te zeggen als “Tja” …. Sommeren Mensen hebben werk nodig… -.- 

Reputatie 7
Badge +3

Brommer, scooter of fiets lijkt me bij deze afstand het meeste praktische. 

Ohh en dat beste is ook als ik dan met mijn baas praat dat ik in winter als er sneeuw ligt dat ik dan ook niet naar werk kom. Ik begrijp het gewoon niet, en ik ben zeker niet de enige. En daarvoor moet het toch een oplossing zijn , omdat ook andere het kunnen …. Ik wil het gewoon weten 

Je snapt het niet…. Ik heb daar geen geld voor … En wat doe ik in tijden als het dan niet mogelijk is ? Jullie kunnen mij een oplossing geven voor een ander OV, dat zal me helpen

Reputatie 7
Badge +3

Ohh en dat beste is ook als ik dan met mijn baas praat dat ik in winter als er sneeuw ligt dat ik dan ook niet naar werk kom. Ik begrijp het gewoon niet, en ik ben zeker niet de enige. En daarvoor moet het toch een oplossing zijn , omdat ook andere het kunnen …. Ik wil het gewoon weten 

Simpel, als u op dit soort incourante tijden moet beginnen (of eindigen) bent u op eigen vervoer aangewezen. Overigens zijn er genoeg scholieren op het platteland die dergelijke afstanden noodgedwongen ook in de winter dagelijks moeten fietsen. 

Reputatie 5
Badge

Dit is een klant-helpt-klant forum. Zoals anderen al aangeven is het met het OV gewoon onmogelijk voor u om om 5.00 uur op locatie te zijn. Als meer reizigers dezelfde wens hebben kan een vervoerder overwegen om een verbinding op te tuigen, maar dat moet dan wel financieel haalbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +3

De mensen die de treinen en bussen rijden moeten ook met eigen vervoer naar hun werk komen. Om maar een voorbeeld te geven.

Reputatie 7
Badge +1

Je snapt het niet…. Ik heb daar geen geld voor … En wat doe ik in tijden als het dan niet mogelijk is ? Jullie kunnen mij een oplossing geven voor een ander OV, dat zal me helpen

De vervoerder en de overheid hebben er ook geen geld voor om bussen en treinen te laten rijden op tijden waarop vrijwel niemand van dat vervoersmiddel gebruik gaat maken. 

Eén ding is zeker, voor deze verbinding zal dat nooit financieel haalbaar worden. Sommige mensen vinden dat de hele wereld om hun heen draait en dat de rest zich maar moet aanpassen. Nee @Surprise : Er is geen openbaar vervoer op dat tijdstip en het gaat er ook niet komen. 

Reputatie 7
Badge +4

U heeft echt een eigen verantwoordelijkheid om dit op te lossen. Rond die tijd is er weinig openbaar vervoer en dat is echt niet alleen in uw woonomgeving. Waarom zouden anderen dit voor u op moeten lossen? Hier kunnen we hooguit meedenken, maar waar niet is, verliest de keizer zijn recht.

As it net kin sa ‘t it moat, dan moat it mar sa as it kin. 

U begrijpt dit vast wel.

Reputatie 5
Badge

Beginnen op zulke vroege tijdstippen: dat is vaak in branches waar in ploegendiensten of in groepen gewerkt wordt. Wellicht kan de werkgever hier iets betekenen. Als er veel werknemers uit hetzelfde dorp komen, kan de werkgever wellicht een taxibusjes laten rijden (in plaats van een reiskostenvergoeding). Dat gebeurt op wel meer plekken. 

Reputatie 7
Badge +3

Als het puur een kwestie van geld is: een Traject Vrij abonnement kost voor dit traject €71,53 per maand, dat is per jaar ruim €850 en genoeg voor een niet te dure gewone fiets. Doe dit maal 2 of 3 en u kunt er een e-bike voor kopen. Vanaf dat moment bespaart u geld. En voor het maandbedrag voor de trein zijn e-bikes ook te leasen. 

U kunt toch echt niet verwachten dat er op allerlei regionale lijnen de hele nacht treinen en bussen rijden.

Daarnaast is het een Arriva traject dus als u wilt klagen kunt u dat beter bij Arriva doen. Of bij de provincie die concessieverlener is.

Reputatie 7
Badge +3

Oplossing? Werk zoeken in de buurt waar je woont of gaan wonen in de buurt van jouw werk.

Zo heb ik altijd werk gezocht op fietsafstand, voor mij met stadsfiets is dat binnen 15 km vanaf mijn huis. En tijdelijk werk moest met OV bereikbaar zijn.

Bedankt Sneltram voor de nette worden en een gebruikelijke advies. Voor de rest of de mensen hier ben ik en beetje negatief verrast. Ik vraag alleen of het een oplossing voor mijn verschrikkelijke situatie geeft en dat hier is een forum, toch? zo dan mag ik wel vragen, of nog andere in deze situatie zijn en dat kan soms ook helpen. En Momo weet zeker dat als ik een huis kopen wil, ik dan echt niets lenen mag ! Maar daarom gaat het hier niet. Ik wil me hier niet verontschuldigen en over mijn hele leven praten, daarvoor ben ik hier niet. 

• MoDe Werk zoeken in de buurt waar je woont of gaan wonen in de buurt van jouw werk

jupp ga ik doen als ik een baan heb… en daar wil ik heen, en ik denk ik zal me een fiets lenen dat was de best oplossing van Momo en in de winter moet ik het dan zien hoe het moet als het sneeuwt. Of een Taxi of collega die met me rijden. …. Ik ga een andere Forum opzoeken , ik voel me hier wel een beetje misselijk. 

maar toch wens ik jullie nog een fijn leven 

Reputatie 7
Badge +3

Voor de rest of de mensen hier ben ik en beetje negatief verrast. Ik vraag alleen of het een oplossing voor mijn verschrikkelijke situatie geeft en dat hier is een forum, toch? 

Die oplossing gaat alleen niet komen vanuit het openbaar vervoer. Zelfs in de Randstad waar de hele nacht tussen de grote steden nachttreinen rijden kun je niet vanaf sprinterstations om 5 uur 's morgens op je werk zijn. 

Ik ben zelf momenteel ook werkzoekend en hou er bij sollicitaties rekening of het bedrijf op fietsafstand is of goed met OV bereikbaar. Dat heb ik in het verleden ook gedaan, werkte altijd op fietsafstand tot mijn werkgever besloot te verhuizen en ik daardoor met het OV moest. Alleen het laatste stukje van treinstation naar werklocatie heb ik nog met de fiets gedaan. Dat vond ik om te beginnen zelf fijner maar was ook goedkoper dan iedere maand €50 tot €60 aan de bus te moeten uitgeven. 

Reageer