Hoe krijg ik mijn geld terug voor een vliegticket na een door Eurostar geannulleerde TERUGREIS van Londen naar Amsterdam? | NS Community
beantwoord

Hoe krijg ik mijn geld terug voor een vliegticket na een door Eurostar geannulleerde TERUGREIS van Londen naar Amsterdam?

  • 1 February 2023
  • 16 reacties
  • 396 Bekeken

Ik heb via NS International een retourticket gekocht voor den Eurostar van Amsterdam naar Londen van 17 tot 19 januari 2023. In de trein naar Londen die om 16.45 vertrok zag ik dat een mail was binnengekomen van Eurostar (om 16.20) dat de terugreis op 19 januari geannuleerd was.

Er stond een link bij om om te boeken. De verbinding in de trein was niet stabiel dus heb ik in Londen getracht om te boeken hoewel ik op de 20e en 21e afspraken had, die ik niet had willen afzeggen.

Echter bij elke datum tot en met zondag 22 januari kreeg ik als respons: unavailable.

Er zat dus niets anders op dan per vliegtuig terug te reizen en ik heb de  avond met mijn gastheren vroegtijdig beëindigd om een goedkoop vliegticket te bemachtigen. Dat werd British Airways voor Euro 126,03 (afgeschreven) plus trein naar Gatwick Euro 10,46. Ter vergelijking, KLM vroeg 240,-

Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat ik de mij ontstane kosten terugkrijg.

Inmiddels heb ik gechat, gebeld, gemaild en wordt alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd

NS International stuurde mij naar hun website , hun website stuurt mij naar Eurostar, Eurostar stuurt mij naar NS International.

Wat te doen?

Alle huls is welkom!

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 1 February 2023, 17:47

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge

U moet zijn waar het ticket geboekt is. Dus NS International. Helaas hebben die geen beste reputatie.

Reputatie 6

Hey Burimau. Welkom bij de NS Community! 

Ik raad je aan om de claim bij ons in te dienen met zo veel mogelijk informatie. We geven inderdaad aan dat je voor vertragingen een claim bij Eurostar zelve in kan dienen, maar dit is niet een simpele vertraging. Gebruik dit formulier om je claim in te dienen! 

Dankjewel Daniël . Ik heb het inmiddels ingevuld en verstuurd.  En hoop er maar het beste van.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ben benieuwd, heb je wel het geld terug gekregen van de geannuleerde reis of kon je alleen maar omboeken en gaf men geen geld terug mogelijkheid?

Update: Ik kreeg een boekingsbevestiging van mijn reis van 17 tot 19 januari met als enig verschil dat er bij de prijs euro 47,- stond en creditcard.

Geen aanhef, geen tekst en uitleg.

Ik heb toen de klantenservice weer gebeld en het bleek inderdaad om een refund te gaan wat ook op een regel onderaan op de boekingsbevestiging stond. De medewerkster zei dat ik het verhaal nog eens moest uitleggen en dat ik dat per mail kon doen door op beantwoorden te klikken, ook al was het zogenaamd no reply, het zou wel degelijk in behandeling kunnen worden genomen.

Dat heb ik gedaan en ook vermeld dat ik altijd per ideaal betaal.

En u raad het al, als antwoord dat het een no reply mail betreft en ik naar de klantenservice moet.

Een dag later stond stond 47,- bijgeschreven op mijn rekening. Snel hè?

Dus ik zal weer opnieuw moeten beginnen en deze keer het verschil vragen.

Voor het eerst in jaren weer trek in een sigaret. Ik wacht even tot dat over is.

 

Reputatie 7
Badge +3

In de regel wordt er geen gevolgschade of alternatief vervoer vergoed. Je hebt er zelf voor gekozen om een vlucht te boeken ipv de treinreis om te boeken. Je hebt wel recht op de het geld van de geannuleerde treinreis.

Je kunt reageren op de no-reply mail. Dit moet lukken als je het oorspronkelijke onderwerp niet veranderd.

Reputatie 7

In de regel wordt er geen gevolgschade of alternatief vervoer vergoed. Je hebt er zelf voor gekozen om een vlucht te boeken ipv de treinreis om te boeken. 

De treinreis omboeken was niet mogelijk. Dus dan moet je wel vliegen. Of met de veerboot.

Reputatie 7
Badge +3

In de regel wordt er geen gevolgschade of alternatief vervoer vergoed. Je hebt er zelf voor gekozen om een vlucht te boeken ipv de treinreis om te boeken. 

De treinreis omboeken was niet mogelijk. Dus dan moet je wel vliegen. Of met de veerboot.

Er was online niet om te boeken op de gewenste datum. Kan nergens in het bericht vinden of je vervolgens contact hebt opgenomen met Eurostar of bedrijf waar je het ticket hebt geboekt. Wanneer je zonder overleg/akkoord zelf een vlucht boekt dan is dat voor eigen kosten.

Ik heb geprobeerd om contact te maken middels chat. Kreeg na een half uur bericht dat het te druk was.

En laat NS mij dan weten welk alternatief NS had kunnen bieden…..

In de regel wordt er geen gevolgschade of alternatief vervoer vergoed. Je hebt er zelf voor gekozen om een vlucht te boeken ipv de treinreis om te boeken. 

De treinreis omboeken was niet mogelijk. Dus dan moet je wel vliegen. Of met de veerboot.

Er was online niet om te boeken op de gewenste datum. Kan nergens in het bericht vinden of je vervolgens contact hebt opgenomen met Eurostar of bedrijf waar je het ticket hebt geboekt. Wanneer je zonder overleg/akkoord zelf een vlucht boekt dan is dat voor eigen kosten.

Alles gedaan wat moest. Van kastje naar muur gestuurd. Uiteindelijk is NS Int. verantwoordelijk, want daar heb ik mijn tickets gekocht. Ik heb contact gehad  met Eurostar, kon niet omboeken. In ieder geval niet tot en met drie dagen later “ünavailable” En ja, er zijn nog andere opties. Met de trein naar Hull en vandaar met een ferry naar Rotterdam en vandaar naar Amsterdam. …..

Ik heb via NS International een retourticket gekocht voor den Eurostar van Amsterdam naar Londen van 17 tot 19 januari 2023. In de trein naar Londen die om 16.45 vertrok zag ik dat een mail was binnengekomen van Eurostar (om 16.20) dat de terugreis op 19 januari geannuleerd was.

Er stond een link bij om om te boeken. De verbinding in de trein was niet stabiel dus heb ik in Londen getracht om te boeken hoewel ik op de 20e en 21e afspraken had, die ik niet had willen afzeggen.

Echter bij elke datum tot en met zondag 22 januari kreeg ik als respons: unavailable.

Er zat dus niets anders op dan per vliegtuig terug te reizen en ik heb de  avond met mijn gastheren vroegtijdig beëindigd om een goedkoop vliegticket te bemachtigen. Dat werd British Airways voor Euro 126,03 (afgeschreven) plus trein naar Gatwick Euro 10,46. Ter vergelijking, KLM vroeg 240,-

Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat ik de mij ontstane kosten terugkrijg.

Inmiddels heb ik gechat, gebeld, gemaild en wordt alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd

NS International stuurde mij naar hun website , hun website stuurt mij naar Eurostar, Eurostar stuurt mij naar NS International.

Wat te doen?

Alle huls is welkom!

 

Hey Burimau. Welkom bij de NS Community! 

Ik raad je aan om de claim bij ons in te dienen met zo veel mogelijk informatie. We geven inderdaad aan dat je voor vertragingen een claim bij Eurostar zelve in kan dienen, maar dit is niet een simpele vertraging. Gebruik dit formulier om je claim in te dienen! 

Van jou de meest zinnige reactie gekregen, maar wel nul op het rekest. Vandaag nog schreef jullie klantenservice dat British Railway verantwoordelijk is….

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik raad je aan om de claim bij ons in te dienen met zo veel mogelijk informatie. We geven inderdaad aan dat je voor vertragingen een claim bij Eurostar zelve in kan dienen, maar dit is niet een simpele vertraging. Gebruik dit formulier om je claim in te dienen! 

Van jou de meest zinnige reactie gekregen, maar wel nul op het rekest. Vandaag nog schreef jullie klantenservice dat British Railway verantwoordelijk is….

Heb je daar een (anonieme) screenshot van? British Railway bestaat al zon'n 30 jaar niet meer dus ik zou dergelijke misinformatie graag aan mijn contacten bij NS sturen.

Ik kan er inderdaad een screenshot van maken. Ben gisteren ook eens gaan onderzoeken hoe het dan zit met British Railway. Beestaat inderdaad niet meer.

Reputatie 7
Badge +3

Van 1965 tot opheffingsjaar 1997 heette het bedrijf overigens ‘British Rail’, een moderne vorm van ‘British Railways’. British Railway in het enkelvoud heeft nooit bestaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail

Het oude logo zie je nog wel gebruikt voor bijvoorbeeld stations op bewegwijzering maar verwijst nu naar ‘National Rail’, het landelijke spoorwegnet. Het logo tref je ook aan op de landelijke reisplanner: https://www.nationalrail.co.uk

Reputatie 7
Badge

En niet te vergeten het klassieke oranje/creme kartonnen treinkaartje. De conducteurs van British Rail droegen overigens nogal aparte petten.

 

Reageer