Hoe verwijder je een NS community account? | NS Community
beantwoord

Hoe verwijder je een NS community account?

  • 23 November 2021
  • 29 reacties
  • 1039 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Helaas is het in een ander topic zo uit de hand gelopen dat ik niet meer actief wil zijn in deze community.

Ik zou graag willen weten hoe je een NS community account verwijderd. Ik kan het nergens in de instellingen vinden.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 24 November 2021, 12:04

Bekijk origineel

29 reacties

Zodra een moderator dit topic ziet zal deze naar je reageren en je hiermee helpen, je kunt dit nml. niet zelf doen.

Reputatie 6

Hey Sebastian L. Ik stuur je een privé bericht, dan help ik je daar verder. 

Hey Sebastian L. Ik stuur je een privé bericht, dan help ik je daar verder. 

Beste @Daniël NS,

Waarom een privé bericht? Je kunt het account toch gewoon verwijderen zoals TS verzoekt? 

Helaas is het in een ander topic zo uit de hand gelopen dat ik niet meer actief wil zijn in deze community.

Ik zou graag willen weten hoe je een NS community account verwijderd. Ik kan het nergens in de instellingen vinden.

Alleen een moderator kan dit voor u doen. Er is geen mogelijkheid om dit zelf via een simpele handeling te voltooien. Voor vragen waarom dit zo omslachtig moet kunt u terecht bij de FG van de NS. fg@ns.nl 

 

Er zullen vast meer van de 

zijn die niet meer actief deelnemen aan deze community en hun account eenvoudig zouden willen verwijderen.

:sunglasses:

Ik vind het wel heel omslachtig allemaal, ik wil gewoon zsm het account verwijderen en dan moet ik maar braaf wachten ofzo, Ik wil niks meer hier mee te maken hebben nog steeds geen nadere reactie.

 

 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Ik zal je account direct verwijderen, Sebastian. Mocht je in de toekomst toch weer wat willen plaatsen op het forum, kun je een nieuw account aanmaken.

Reputatie 1

Dat kan je niet zelf doen, wat eigenlijk niet mag volgens Europese wetgeving. Je zou zelfs dus een geschillencommissie kunnen contacten dan sta je in je recht ook nog 

Dat kan je niet zelf doen, wat eigenlijk niet mag volgens Europese wetgeving. Je zou zelfs dus een geschillencommissie kunnen contacten dan sta je in je recht ook nog 

@Phamhuis   Dan ben ik erg nieuwsgierig naar het juiste artikel waar dat in vermeld is aangezien de meeste fora software dit nml. niet toestaan.

Reputatie 7
Badge +4

Dat kan je niet zelf doen, wat eigenlijk niet mag volgens Europese wetgeving. Je zou zelfs dus een geschillencommissie kunnen contacten dan sta je in je recht ook nog 

 

Wat beweert u nou, dat er Europese wetgeving over bestaat en dat je zelfs (!) een geschillencommissie kunt contacten? Een uitspraak van een geschillencommissie gaat over een geschil tussen twee partijen die er mee akkoord gaan dat de uitspraak voor hen bindend is. Ze hebben niet eens rechtskracht in juridische zin. In je recht staan bij een geschillencommissie? 

Ik vraag me zelfs af of in niet gewoon in de aanmeldingsvoorwaarden staat, het zou me niet verbazen.

Weet u wel zeker dat u hier op het juiste forum zit?

Verder ben ik wel benieuwd naar uw antwoord op de vraag van @Jeroen .

Badge +3

Denk dat er gerefereerd wordt aan de (Europese?) wet/regel dat je een abonnement/lidmaatschap/contract op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als waarop je die aangegaan bent.

Dus als je online een abonnement bestelt zou je niet de Klantenservice hoeven bellen (of naar een balie) om het op te zeggen, en dat hoeft ook niet want opzeggen kan ook online via chat, Twitter of Facebook.

Een forum/community account (laten) verwijderen is natuurlijk wel iets anders dan klikken op een ‘uitschrijven/unsubscribe’ linkje voor een nieuwsbrief of zo.

Reputatie 7
Badge

Het account is er nog steeds maar heeft een andere naam, Anonymous. De bijdragen staan nog steeds op het forum. Dus of het echt verwijderd is?

Als we een account verwijderen, komt het inderdaad op Anonymous te staan. De berichten worden hiermee niet verwijderd.

Denk dat er gerefereerd wordt aan de (Europese?) wet/regel dat je een abonnement/lidmaatschap/contract op dezelfde manier moet kunnen opzeggen als waarop je die aangegaan bent.

Dus als je online een abonnement bestelt zou je niet de Klantenservice hoeven bellen (of naar een balie) om het op te zeggen, en dat hoeft ook niet want opzeggen kan ook online via chat, Twitter of Facebook.

Een forum/community account (laten) verwijderen is natuurlijk wel iets anders dan klikken op een ‘uitschrijven/unsubscribe’ linkje voor een nieuwsbrief of zo.

Het hele idee van die wet is dat bedrijven het niet moeilijk mogen maken een account op te heffen. Het moet net zo eenvoudig gaan als het aanmaken van een account. Het feit dat de NS moderatoren nog steeds om een DM/privé bericht vragen geeft wel aan dat bij de NS men nog steeds niet hiervan doordrongen is. 

Een tijd geleden is het al een hele discussie over gevoerd en ook toen moest de NS uiteindelijk toegeven dat men niet extra informatie over waarom iemand het wil opzeggen mag opvragen als het verzoek tot uitschrijven/verwijderen duidelijk is. Dat zou intern gecommuniceerd worden, blijkbaar kan het geen kwaad als dat beleid nog een keer binnen de NS moderatoren verspreid wordt. Want ook in deze casus was de wens tot verwijderen 100% duidelijk, maar werd er gelijk weer om een privé bericht gevraagd.

Waarom de NS nog steeds niet er voor kiest om gewoon bij je account instellingen de optie ‘Opheffen account’ op te laten nemen snap ik ook niet. Daarmee kan iedereen het gewoon zelf doen.

Badge +3

Het vragen om (via een privebericht of mini-enquête) toe te lichten waarom je iets wilt opzeggen is inderdaad vrij standaard/ingebakken bij veel bedrijven, maar je bent natuurlijk nergens toe verplicht!

De achterliggende gedachte zal wel zijn ‘om onze diensten te verbeteren’, of om je een passende aanbieding te doen als je toch (klant) blijft.

Voor een (gratis) forum-account is dat natuurlijk nogal onzinnig, zeker als iemand bij het verzoek al een reden geeft ‘want mijn vraag is beantwoord’ of misschien wel ‘de sfeer hier bevalt me niet’… :laughing:

Zou iemand ook mijn account willen verwijderen? Ik had me aangemeld omdat ik verwachtte dan een bericht te kunnen lezen dat ik anders niet kon zien (ging over vertraging bij internationale reis), maar na aanmelding kon ik het bericht nog steeds niet lezen. Dus ik heb me eigenlijk voor niks aangemeld. Ik ben niet van plan verder iets met het forum te doen. Ik had eigenlijk een soort “uitschrijf-optie” verwacht, maar die zie ik nergens. Dus vandaar mijn verzoek op deze manier.

Ik heb je verzoek gehonoreerd.

Kan mijn account ook verwijderd worden aub?

Graag mijn account verwijderen. Alvast dank.

Bij deze.

Mijn account zou ik ook graag verwijderen. Alvast bedankt.

Done!

Kunt u mijn account verwijderen?
Dateert uit 2017 en ik zie nu dat mijn topic niet meer te vinden is.
Krijg dan een pagina met: We konden niets vinden voor "Jouw topics"

Badge +3

Voor @IngridV je had één (oud, inactief en [dus] gearchiveerd) topic:

Tja, ouwe koeien dus verwijder maar? 🤣

Kleine screenshot van je bijdragen dan maar? 

Blijf gerust community/forum lid als je daar alsnog mee zit (of iets anders).

Je mag mij wel een privébericht sturen met dit verzoek. Ik maak het dan graag voor je in orde, IngridV.

@Erryt NS : Waar kan ik een privébericht naar jou sturen?

Voor @IngridV je had één (oud, inactief en [dus] gearchiveerd) topic:

Tja, ouwe koeien dus verwijder maar? 🤣

Kleine screenshot van je bijdragen dan maar? 

Blijf gerust community/forum lid als je daar alsnog mee zit (of iets anders).

Waar kan ik het archief vinden? Zie het niet bij mijn account

Reageer