beantwoord

Ik heb vandaag een online jongeren dagkaart bestelt maar door corona is het echter niet mogelijk om te reizen.

  • 9 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 430 Bekeken

Hoe kan ik de ticket annuleren en mijn geld terug vragen?

icon

Beste antwoord door loklok8 9 oktober 2020, 23:50

Als het kaartje nog niet geopend, gedownload of in de app gezet is kan je contact opnemen met de klantenservice voor restitutie. Heb je dat al wel gedaan dan is er in principe geen restitutie meer mogelijk, maar je kan het altijd proberen en je situatie uitleggen wellicht dat ze toch nog iets voor je willen doen. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als het kaartje nog niet geopend, gedownload of in de app gezet is kan je contact opnemen met de klantenservice voor restitutie. Heb je dat al wel gedaan dan is er in principe geen restitutie meer mogelijk, maar je kan het altijd proberen en je situatie uitleggen wellicht dat ze toch nog iets voor je willen doen. 

Badge +3

Welkom @Kevin 't Hart 

Als het ticket nog niet in je NS app staat (of als PDF als download, blokjescode) dan neem contact op met NS om het te annuleren. Hou het ordernummer en je IBAN bij de hand.

Op dit moment is even bellen met +31 30 751 5155 het snelste.

Maar waarom is het volgens jou niet mogelijk om met een vandaag besteld jongerenticket wegens corona niet morgen (of wanneer ook) te reizen?

De maatregelen over niet meer te mogen reizen komen dinsdag 13 oktober pas immers, en dan waarschijnlijk als dringend advies en geen enkel verbod (voor het ov)?

Reputatie 7
Badge +3

Heb je zelf Corona, degene met wie je zou reizen Corona, degene naar wie je toe zou gaan Corona of bedoel je het advies om reizen te beperken?

In alle gevallen is dat voor NS geen reden om geld terug te geven. Door het kopen van het kaartje ben je akkoord gegaan met de voorwaarden die zeggen dat er niet gewijzigd kan worden en geen geld terug.

Als je zelf Corona hebt, is het raar dat je dan een kaartje koopt. Immers vanaf het moment dat je een testafspraak maakt zou je thuis moeten blijven. Het advies om reizen te beperken is niet van vandaag.

Maar je kunt altijd nog proberen om via de klantenservice het geld terug te krijgen. Meeste kans maak je als je het kaartje nog niet gedownload of in de app gezet hebt.

Heb je zelf Corona, degene met wie je zou reizen Corona, degene naar wie je toe zou gaan Corona of bedoel je het advies om reizen te beperken?

In alle gevallen is dat voor NS geen reden om geld terug te geven. Door het kopen van het kaartje ben je akkoord gegaan met de voorwaarden die zeggen dat er niet gewijzigd kan worden en geen geld terug.

Als je zelf Corona hebt, is het raar dat je dan een kaartje koopt. Immers vanaf het moment dat je een testafspraak maakt zou je thuis moeten blijven. Het advies om reizen te beperken is niet van vandaag.

Maar je kunt altijd nog proberen om via de klantenservice het geld terug te krijgen. Meeste kans maak je als je het kaartje nog niet gedownload of in de app gezet hebt.

 Hij stelt dat hij vandaag een kaartje heeft dus 10-10. Volgens mij heeft jouw reactie weinig nut meer.

Reputatie 7
Badge +3

Heb je zelf Corona, degene met wie je zou reizen Corona, degene naar wie je toe zou gaan Corona of bedoel je het advies om reizen te beperken?

In alle gevallen is dat voor NS geen reden om geld terug te geven. Door het kopen van het kaartje ben je akkoord gegaan met de voorwaarden die zeggen dat er niet gewijzigd kan worden en geen geld terug.

Als je zelf Corona hebt, is het raar dat je dan een kaartje koopt. Immers vanaf het moment dat je een testafspraak maakt zou je thuis moeten blijven. Het advies om reizen te beperken is niet van vandaag.

Maar je kunt altijd nog proberen om via de klantenservice het geld terug te krijgen. Meeste kans maak je als je het kaartje nog niet gedownload of in de app gezet hebt.

 Hij stelt dat hij vandaag een kaartje heeft dus 10-10. Volgens mij heeft jouw reactie weinig nut meer.


Te laat gezien dat er al wat uurtjes verstreken waren 😉

Reageer