beantwoord

Ik kan niet inchecken bij RNET

• 26 januari 2020
  • 3 reacties
  • 169 Bekeken

Goedemiddag NS.

Ik heb al een jaar een probleem met mijn NS abonnement en RNET (Dordrecht). Ik heb via mijn bewindvoering een abonnement van Sliedrecht naar Rotterdam blaak om op mijn werk te komen. Vorig jaar heeft RNET zijn incheck paaltjes vervangen. Ik kon eerst gewoon inchecken met mijn abonnement maar nu niet meer. Ik heb op het reizen op saldo een blokkade staan bij ns maar op die zelfde kaart staat mijn abonnement, Deze blokkade is al heel oud en ligt bij de bewindvoering dus ik ga daar ook niet meer over. Is het mogelijk dat deze blokkade wordt opgeheven zodat ik weer normaal kan inchecken bij Sliedrecht want ik koop nu elke dag een ticket naar Dordrecht maar dat is natuurlijk dubbel omdat ik abonnement heb, Dit is ook niet bevorderlijk voor mijn bewindvoerder en we zouden dit graag willen oplossen. Ik heb geen reizen op saldo nodig dus ik zal dit ook niet gaan gebruiken.

De blokkade zorgt er dus voor dat de RNET paaltjes mijn abonnement niet leest maar alleen de blokkade. 

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Met vriendelijke groet Joyce

icon

Beste antwoord door Robert B 26 januari 2020, 16:29

Bij sommige stads/streekvervoerders lijkt het mis te gaan als er sprake is van een negatief saldo, ook als je een abonnement hebt waarvoor saldo niet eens nodig is.

Wanneer je dit aanvult tot 0 (of dat door Qbuzz/R-net bij een balie voor je laat doen, want het is hun fout) dan zou het weer moeten werken.

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Joyzzy83. Welkom bij de NS Community.

Je geeft aan een blokkade op het Reizen op Saldo te hebben. Is dat a.h.v. een betaalachterstand in het automatisch saldo laden? Productblokkades van oNS zijn niet om te keren, in geen enkel geval. Indien mijn vermoeden correct is kan je hier misschien over in conclaaf met OV-chipkaart gezien het automatisch saldo laden een product van hen is.

Reputatie 5
Badge

Dus alweer eens tijd om dit te vertalen naar wat NS-service hopelijk wel kan begrijpen.

R-Net in DIT geval is de tegenwoordig door Q-Buzz verzorgde treinlijn Geldermalsen-Dordt. R-net is geen bedrijf, maar een verzamelnaam voor allerlei lijnen, enkel in NH en ZH, vooral bus, die aan iets hogere kwaliteitseisen voldoen. Er zijn al diverse behoorlijke ernstige klachten over de werking van de door Q-buzz neergeplante inuitcheckapparatuur langsheen deze lijn. Dat zou bekend moeten zijn daar bij NS.

Deze mw. heeft dus geen blokkade van saldo automatisch opladen-dat zou nl. niet eens kunnen, maar van reizen op saldo-om buitensporige impulsieve reisjes te voorkomen.Blijkbaar heeft ze enkel een ABO vanaf woonplaats Sliedrecht naar R´dam=werkplek. Hoe dat overigens te rijmen valt gezien de mogelijkheden van een maandtraject voor andere reizen snap ik ook niet bijster goed-kan dus best zijn dat het toch net anders ligt. Misschien is het wel een vorm van bisnisABO geregeld door de bewindvoering.

En blijkbaar is dit weer een andere situatie als dat FLEX of wat dan ook dat recent pas na ruim 1 jaar Q-Buzz kon worden rechtgetrokken, waar de door Q-buzz te beheren apparatuur niet in voorziet. Als je je werk toch wat serieuzer neemt, dan is enkel zeggen→> bij die ander moet je zijn, dat noemt een gewone klant van kastje naar de muur sturen.

Hoog tijd dat al dat gedoe door een neutrale instantie met kennis van zaken en zonder eigen rechtertjespelen van NS wordt overgenomen.

Verder denk ik persoonlijk dat mw ook eens zou moeten uitkijken naar een BUS-zone-ABO want er rijden direkte bussen zat tussen die 2 plaatsen en dan heeft ze ook RET e.d. in R´dam erbij.

Badge +3

Bij sommige stads/streekvervoerders lijkt het mis te gaan als er sprake is van een negatief saldo, ook als je een abonnement hebt waarvoor saldo niet eens nodig is.

Wanneer je dit aanvult tot 0 (of dat door Qbuzz/R-net bij een balie voor je laat doen, want het is hun fout) dan zou het weer moeten werken.

Reageer