beantwoord

ik krijg bij het contact comsument formulier geen bevestiging? Is mijn bericht nu verzonden?

• 1 november 2016
  • 40 reacties
  • 1933 Bekeken

ik wil graag het contact formulier consument op de ns site invullen, maar wanneer ik op verstuur druk gebeurd er niks... ik weet nu dus niet of ik het formulier 100 keer of 0 keer heb verstuurd. Kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan doen?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 januari 2017, 15:51

Ik zou het fijn vinden als jullie mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres zodat ik nog meer gegevens heb om dit door te zetten. @marv87 ik heb meerdere malen het formulier ingevuld maar dien meer gegevens te verzamelen zodat dit probleem opgelost kan worden, wat de achterliggende gedachte is om meer gegevens te verzamelen durf ik niet te zeggen.
Bekijk origineel

40 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Simone. Wat vervelend dat er onduidelijkheid ontstaat. Als het goed is krijg je een bevestiging met daarin ook de afhandelingstermijn. Daar zit soms wel eens wat vertraging in. Is er een reden waarom je gekozen hebt voor het contactformulier in plaats van een sneller kanaal als telefoon of Social Media?
Welkom op het NS Serviceforum Simone. Wat vervelend dat er onduidelijkheid ontstaat. Als het goed is krijg je een bevestiging met daarin ook de afhandelingstermijn. Daar zit soms wel eens wat vertraging in. Is er een reden waarom je gekozen hebt voor het contactformulier in plaats van een sneller kanaal als telefoon of Social Media?
Vrij zeker dat dat contactformulier al enige tijd geen bevestigingsmails meer stuurt (net als Simone aangeeft)
Ik heb ruim 4 weken geleden, maar ook een week geleden een contactformulier gestuurd maar kreeg daar geen bevestiging van (ook niet in de junk of spam folders).
Wel kreeg ik na iets van 3 weken eindelijk een teken van leven op de 1e door middel van een mail waarin ze aangeven een mailachterstand te hebben.
Ik heb zojuist ondervonden dat je na het versturen van het contactformulier gelijk een indicatie krijgt voor een antwoord. Ook krijg je de melding dat er een bevestiging zal worden verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Echter heb ik deze nog niet ontvangen. Ik ga er vanmiddag achteraan en zal mijn bevindingen hier delen.

Onderstaande krijg je te zien na het versturen van oNS contactformulier:

Contactformulier
Uw e-mail is verstuurd naar NS Klantenservice. U ontvangt hiervan een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie.
Update: Ik ben nog bezig met het verzamelen van gegevens van klanten die geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen. Pas als ik genoeg gegevens verzameld heb kan ik dit laten uitzoeken. Indien er nog forumleden zijn die dit hebben ervaren wil ik ze vragen mij een privébericht te sturen zodat ik dit door kan zetten. Graag ontvang ik dan NAW-gegevens, geboortedatum en het e-mailadres die is opgegeven.
Reputatie 4
Ik heb gisteren en vandaag een e-mail verstuurd middels het contactformulier en ik heb ook beide keren geen ontvangstbevestiging gekregen, ondanks de melding: "Uw e-mail is verstuurd naar NS Klantenservice. U ontvangt hiervan een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie."

Het is voor mij dus onduidelijk of mijn e-mail is aangekomen.
Reputatie 4
Ik heb inmiddels Erryt NS een privébericht gestuurd.
Bedankt hiervoor Maarten86.
Ik heb er nog een aantal nodig om het door te zetten. Indien er mensen zijn die ook geen ontvangstbevestiging hebben ontvangen hoor ik dat graag.
Reputatie 4
Ik heb inmiddels wel bevestigingsmails gekregen voor beide keren dat ik het contactformulier heb ingevuld, met daarin excuses dat het niet is gelukt binnen vijf werkdagen te antwoorden. Het onderwerp van de e-mail is "Ontvangstbevestiging e-mail," maar die is dus precies een week na het versturen van de e-mail pas verstuurd...

In principe klopt de melding van het contactformulier dus: "Uw e-mail is verstuurd naar NS Klantenservice. U ontvangt hiervan een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie."

Maar misschien is het handig om erbij te zetten dat de bevestiging een week op zich kan laten wachten?
Fijn dat je deze hebt ontvangen, echter moet je ook een ontvangstbevestiging ontvangen kort na het versturen van het contactformulier.
Nogmaals wil ik iedereen oproepen die ook geen ontvangstbevestiging heeft ontvangen na het invullen van het contactformulier mij een privébericht te sturen.
Ik heb helaas niet genoeg meldingen hiervan ontvangen om het door te kunnen zetten. Ik wil alsnog de mensen bedanken die zich bij mij hebben gemeld.
Ik heb helaas niet genoeg meldingen hiervan ontvangen om het door te kunnen zetten. Ik wil alsnog de mensen bedanken die zich bij mij hebben gemeld.
Ik lees dit wel met verbazing, eerlijk gezegd houd ik niet bij of ik een ontvangstbevestiging ontvangen hebt, maar in je eigen reactie geef je aan dat je het zelf getest hebt en je ook geen ontvangstbevestiging ontvangen hebt. Dan heb je toch een casus om het door ICT uit te laten zoeken? Of hanteren jullie het principe als er niet meer dan 10% van de klanten last van heeft dat het niet de moeite loont om dit op te lossen?
PS. Misschien is het een idee als je dit serieus wil onderzoeken om dan de oproep niet hier op het forum te doen, maar bijvoorbeeld door 100 mensen die op een bepaalde dag het formulier ingevuld hebben een losse mail te sturen. Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als je op zoek wilt gaan naar een oorzaak en oplossing.
Het is jammer dat NS bepaalde problemen gewoon laat zitten omdat er niet genoeg mensen last van hebben.

De suggestie van marv87 lijkt me erg zinvol, ICT kan dit eventueel ook zelf testen.
Ik zal dit ook niet los laten maar ik zal niet meer op het forum vragen om je te komen melden bij mij. Ik verzamel nog steeds gegevens buiten het forum om en als ik merk dat forumleden deze niet hebben ontvangen zal ik deze aanspreken door middel van een privébericht. Als ik een antwoord krijg dat dit zal worden opgepakt zal ik dit alsnog hier melden.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb op mijn bericht van eind september ook geen ontvangstbevestiging ontvangen, alleen na ongeveer een week (op 3 oktober) een bericht dat het niet gelukt is binnen 5 dagen te antwoorden.
Dat is dan ook het enige bericht wat ik ontvangen heb, want nu na 10 weken heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen.

Dat ik geen ontvangstbevestiging heb ontvangen vind ik nog wel het minste probleem, dat het meer dan 10 weken duurt voor je antwoord ontvangt vind ik ernstiger.
Desondanks had ik wel graag een bevestiging met daarin een kopie van mijn bericht zodat ik kan terug lezen wat ik precies geschreven heb, want dat weet ik natuurlijk na 10 weken (of nog meer) niet meer.
Zou je mij een privébericht willen sturen Momo? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer.
Update: Ik ben er nog steeds mee bezig, ik wil nog steeds iedereen oproepen die ditzelfde probleem heeft mij een privébericht te sturen.
Gisteren een klap van de incheckpoort gehad waardoor bril kapot. Claim met contactformulier verzonden. Geen bevestiging gehad. Gezien de verhalen hier zie ik het somber is. Wordt het geen tijd voor radar oid?
Spijtig zeg blauwe bertus. Bedankt voor het doorgeven van je gegevens zodat ik er een melding van kan maken. Hou je ons op de hoogte met betrekking tot de claim?
Zojuist ook mijn GTBV claim voor afgelopen dinsdag ingediend via het formulier en ondanks de melding na het invullen van het formulier dat ik een bevestiging krijg heb ik tot op heden geen bevestiging ontvangen.

Ik snap eerlijk gezegd totaal niets van waarom jullie net doen alsof dit probleem incidenteel voorkomt. Gewoon even een vraag hebben jullie zelf al een keer het formulier ingevuld om te zien of de bevestiging verstuurd wordt?
Reputatie 4
Badge
Hier ook geen directe ontvangstbevestiging met kopie van verzonden bericht, enkel na 5 dagen een excuus dat het niet gelukt is om binnen 5 dagen antwoord te geven. Antwoord is ook niet meer nodig overigens, heb nu zelf al uitgevonden dat een vergeten checkout ook gewoon mag op het station waar je hebt ingecheckt.
Bij mij hetzelfde als Marv87: Mijn claim van de 17e ingediend via het formulier, op de webbrowser de mededeling dat ik binnen 5 werkdagen een reactie ontvang maar geen bevestiging in inbox (ook niet in spam-folder)
@ reactie 21: zal het vervolg melden. Hopelijk gaat het een beetje vlot...

Reageer