beantwoord

ik krijg bij het contact comsument formulier geen bevestiging? Is mijn bericht nu verzonden?

  • 1 November 2016
  • 40 reacties
  • 2238 Bekeken

ik wil graag het contact formulier consument op de ns site invullen, maar wanneer ik op verstuur druk gebeurd er niks... ik weet nu dus niet of ik het formulier 100 keer of 0 keer heb verstuurd. Kan iemand mij vertellen wat ik nu nog kan doen?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 20 January 2017, 15:51

Bekijk origineel

40 reacties

Erryt,

Waarom, als je het probleem zelf kan reproduceren, blijven jullie dit probleem bij de klant leggen. Je hebt zelf een reproduceerbare casus dus daar kan ICT volop mee testen om het probleem op te lossen.
Als jullie ICT afdeling dit niet voldoende vind zou ik je de tip geven om een andere ICT-afdeling te zoeken.

Als je meer casussen nodig hebt wil ik wel even een scriptje schrijven die 100 emailaccounts aanmaakt en daar het formulier voor invult en controleert of er een bevestiging verstuurd wordt. Maar lijkt mij allemaal zo overdreven.
Het duurde even maar hij doet het weer, na het invullen van ons contactformulier moet je binnen 15 minuten een ontvangstbevestiging krijgen op het opgegeven e-mailadres.
Ik heb helaas niet genoeg meldingen hiervan ontvangen om het door te kunnen zetten. Ik wil alsnog de mensen bedanken die zich bij mij hebben gemeld.
Ik lees dit wel met verbazing, eerlijk gezegd houd ik niet bij of ik een ontvangstbevestiging ontvangen hebt, maar in je eigen reactie geef je aan dat je het zelf getest hebt en je ook geen ontvangstbevestiging ontvangen hebt. Dan heb je toch een casus om het door ICT uit te laten zoeken? Of hanteren jullie het principe als er niet meer dan 10% van de klanten last van heeft dat het niet de moeite loont om dit op te lossen?
PS. Misschien is het een idee als je dit serieus wil onderzoeken om dan de oproep niet hier op het forum te doen, maar bijvoorbeeld door 100 mensen die op een bepaalde dag het formulier ingevuld hebben een losse mail te sturen. Maar dat heeft natuurlijk alleen zin als je op zoek wilt gaan naar een oorzaak en oplossing.
Het is jammer dat NS bepaalde problemen gewoon laat zitten omdat er niet genoeg mensen last van hebben.

De suggestie van marv87 lijkt me erg zinvol, ICT kan dit eventueel ook zelf testen.
Ik zal dit ook niet los laten maar ik zal niet meer op het forum vragen om je te komen melden bij mij. Ik verzamel nog steeds gegevens buiten het forum om en als ik merk dat forumleden deze niet hebben ontvangen zal ik deze aanspreken door middel van een privébericht. Als ik een antwoord krijg dat dit zal worden opgepakt zal ik dit alsnog hier melden.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb op mijn bericht van eind september ook geen ontvangstbevestiging ontvangen, alleen na ongeveer een week (op 3 oktober) een bericht dat het niet gelukt is binnen 5 dagen te antwoorden.
Dat is dan ook het enige bericht wat ik ontvangen heb, want nu na 10 weken heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen.

Dat ik geen ontvangstbevestiging heb ontvangen vind ik nog wel het minste probleem, dat het meer dan 10 weken duurt voor je antwoord ontvangt vind ik ernstiger.
Desondanks had ik wel graag een bevestiging met daarin een kopie van mijn bericht zodat ik kan terug lezen wat ik precies geschreven heb, want dat weet ik natuurlijk na 10 weken (of nog meer) niet meer.
Zou je mij een privébericht willen sturen Momo? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer.
Update: Ik ben er nog steeds mee bezig, ik wil nog steeds iedereen oproepen die ditzelfde probleem heeft mij een privébericht te sturen.
Gisteren een klap van de incheckpoort gehad waardoor bril kapot. Claim met contactformulier verzonden. Geen bevestiging gehad. Gezien de verhalen hier zie ik het somber is. Wordt het geen tijd voor radar oid?
Spijtig zeg blauwe bertus. Bedankt voor het doorgeven van je gegevens zodat ik er een melding van kan maken. Hou je ons op de hoogte met betrekking tot de claim?
Zojuist ook mijn GTBV claim voor afgelopen dinsdag ingediend via het formulier en ondanks de melding na het invullen van het formulier dat ik een bevestiging krijg heb ik tot op heden geen bevestiging ontvangen.

Ik snap eerlijk gezegd totaal niets van waarom jullie net doen alsof dit probleem incidenteel voorkomt. Gewoon even een vraag hebben jullie zelf al een keer het formulier ingevuld om te zien of de bevestiging verstuurd wordt?
Reputatie 4
Badge
Hier ook geen directe ontvangstbevestiging met kopie van verzonden bericht, enkel na 5 dagen een excuus dat het niet gelukt is om binnen 5 dagen antwoord te geven. Antwoord is ook niet meer nodig overigens, heb nu zelf al uitgevonden dat een vergeten checkout ook gewoon mag op het station waar je hebt ingecheckt.
Bij mij hetzelfde als Marv87: Mijn claim van de 17e ingediend via het formulier, op de webbrowser de mededeling dat ik binnen 5 werkdagen een reactie ontvang maar geen bevestiging in inbox (ook niet in spam-folder)
@ reactie 21: zal het vervolg melden. Hopelijk gaat het een beetje vlot...
Ik zou het fijn vinden als jullie mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres zodat ik nog meer gegevens heb om dit door te zetten. @marv87 ik heb meerdere malen het formulier ingevuld maar dien meer gegevens te verzamelen zodat dit probleem opgelost kan worden, wat de achterliggende gedachte is om meer gegevens te verzamelen durf ik niet te zeggen.
Ik zou het fijn vinden als jullie mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres zodat ik nog meer gegevens heb om dit door te zetten. @marv87 ik heb meerdere malen het formulier ingevuld maar dien meer gegevens te verzamelen zodat dit probleem opgelost kan worden, wat de achterliggende gedachte is om meer gegevens te verzamelen durf ik niet te zeggen.
Ik zal je een PB sturen, wat ik volgens mij eerder al gedaan had. Maar even voor mijn beeld, je hebt het formulier meerdere keren ingevoerd en heb je daarbij wel of geen bevestigingsmail ontvangen?
Reputatie 4
Ik heb zojuist ondervonden dat je na het versturen van het contactformulier gelijk een indicatie krijgt voor een antwoord. Ook krijg je de melding dat er een bevestiging zal worden verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Echter heb ik deze nog niet ontvangen.
U ontvangt zelf geen bevestiging, waarom wordt de bal bij de reiziger gelegd om het probleem op te lossen? Hoeveel bevestigingen heeft u nodig dat het niet werkt?
Blijkbaar zijn er een aantal klachten nodig om NS tot actie te dwingen. Bij een andere vraag moesten er ook al gegevens worden verzameld (vraag over actie tegen rokers)

Wat is de meerwaarde dat klanten dan al hun gegevens moeten mailen compleet met geboortedatum, wat voegt dat toe ? Een terugkoppeling krijgen ze niet.

Het probleem is er of is er niet, het is vrij eenvoudig te testen.
Het probleem was dat niet iedereen een ontvangstbevestiging ontving, dit probleem moest dus echt bij diegene worden gezocht die deze niet ontvingen. De gegevens die naar mij zijn doorgespeeld heb ik doorgezet zodat we er verder mee kunnen.
Je gaat voorbij aan de vraag van marv87, kreeg je zelf nu altijd een bevestiging of altijd niet ? Zo niet, van de hoeveel keer niet ?
Ik krijg ook geen bevestiging na het invullen van het contactformulier, een aantal uur geleden heb ik nog een poging gewaagd.
Zouden jullie mij nog een privébericht willen sturen met jullie gegevens Gert-Jan G en Cargil?
Ik snap je punt marv87, wat de exacte reden hiervan is heb ik nog niet vernomen, bedankt voor je aanbod maar dat is niet nodig.
Reputatie 4
Waarom staat er nog steeds in het contact formulier dat er na 5 werkdagen een antwoord komt? Gebeurt dit wel eens?

Reageer