Ik wil contact met een persoon bij NS

• 8 maart 2019
  • 12 reacties
  • 770 Bekeken

Misschien een heel raar onderwerp van gesprek maar.....

Ik wil heel graag in gesprek met een MENS bij de NS.Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Er zijn zoveel dingen te bespreken maar het lijkt erop of de NS alle deuren daartoe hermetisch heeft afgesloten.
Een vraag stellen bij een service balie op een station is ook nutteloos want die mensen hebben blijkbaar geen bewegingsruimte om iets anders te antwoorden dan 'het protocol'

12 reacties

Badge
Toch zijn het echt mensen die achter de service balies zitten, maar wellicht geven ze u niet het antwoord welke u graag zou willen horen. En ze zijn daarnaast natuurlijk ook gewoon gebonden aan hoe de dingen nu eenmaal werken binnen de NS.

U zou het kunnen proberen bij de telefonische klantenservice welke te bereiken is op telefoonnummer 030-7515155 en anders via de chat, facebook of twitter maar dan spreekt u ze natuurlijk niet echt.

zie ook: https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Of u zou het hier kunnen proberen door uw vraag hier te stellen en van medewerkers en klanten een antwoord te krijgen.
Beste Jeroen, dank voor je reactie.
Ik ben een verfent trein reiziger en helaas in korte tijd in contact gekomen met de mindere kant van de NS. De menselijke service.

Als je een briefje van 10 euro wil wisselen in 5 munten van 2 om je kaart op te laden en er wordt simpelweg gezegd dat dat 50 cent kost!!!! De 3 mensen achter de balie gedragen zich alsof je lastig bent en hen stoort in hun onderonsje...Daar wordt je als klant niet blij van. Gelukkig was de bank even verderop gewoon bereid om metaal van papier te maken....waarna ik weer kon terug lopen naar de automaat om op te waarderen...

In dezelfde week vergeet ik mijn tas met colbert en overhemd in de trein. Direct na het uitstappen ga ik op zoek naar een nummer....niet te vinden. (geef toe ik was op dat moment enigszins gestressed)
Gelukkig kon ik wel online mijn vermissing doorgeven....Binnen 21 dagen zou ik meer horen staat er doodleuk in het emailtje....

Ik heb toen een berichtje geplaatst in de community, maar zonder reactie. Ik zal het wel verkeerd hebben gedaan.Ik heb mijn spullen meteen maar opgegeven want een dergelijk 'lost en found proces' biedt de klant weinig hoop.

En inderdaad....Ik krijg keurig geautomatiseerd een berichtje na 21 dagen...niks gevonden....gek hè?
Heerlijk persoonlijk.....

Geachte heer Tuinstra,
Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat uw verloren voorwerp, geregistreerd onder nummer xx, niet is gevonden.
Hierbij sluit ik het opsporingsverzoek.
Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community (www.ns.nl/community). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice (www.ns.nl/klantenservice). We staan dag en nacht voor u klaar.
Datum:
8 maart 2019
Klantnummer:
xx
Ons kenmerk:
xx
Onderwerp:
Opsporingsverzoek xx niet gevonden
Met vriendelijke groet,
Manager Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen

Het is mijn vak om mensen en organisaties te ondersteunen en het optimale uit zichzelf te halen.
Mijn vingers jeuken maar wordt er tegelijkertijd als klant een beetje verdrietig van....

Dit bericht is aangepast.
Badge
Ik snap uw frustratie, de 50 cent welke in rekening gebracht moet worden is ook bij de service medewerkers een punt waar ze niet blij mee zijn maar dit is een regel vanuit het management waar ook deze medewerkers mee moeten werken. Zelf zie ik service ook op een andere manier maar helaas moeten we ook werken met richtlijnen/regels. Tip, loop volgende keer even naar de Kiosk, ook NS maar daar hebben ze voor zover mij bekend deze regel niet.

Wat betreft gevonden voorwerpen, hoe eerder dit telefonisch gemeld wordt hoe eerder er naar gezocht kan worden. Maar helaas leven we in een wereld waar andere mensen niet van spullen af kunnen blijven welke niet van hun zijn en de spullen vaak al niet meer aangetroffen worden als wij als treinpersoneel er naar zoeken.

Wat wel wordt gevonden/aangeleverd door andere reizigers wordt via een systeem centraal gemeld met omschrijvingen en wordt daarna ik meen 1x per week opgehaald en naar het centrale depot gebracht alwaar het verder wordt gecontroleerd en verwerkt. Gezien de hoeveelheid gevonden items is dit een behoorlijke opgave en is het ook belangrijk dat reizigers goed vermelden in welke trein en welk tijdstip het verloren is. Dit vereenvoudigt het proces om het terug te vinden. Als er wel eerder een match is dan wordt u overigens ook meteen geïnformeerd, die 21 dagen is de uiterste termijn.

Wat betreft de email, dit is gewoon een geautomatiseerd proces om de kosten nog enigszins te beperken, er zijn nml. aardig wat medewerkers elke dag in de weer met de gevonden items die steeds maar weer aangeleverd worden op het depot.
Badge +3
Ik raad @Sybren T om contact op te nemen met bijvoorbeeld de Consumentenbond en de redacties van tv-programma's als Kassa en Radar. Zij zijn al in het geweer gekomen tegen apotheken die geen contant geld meer willen accepteren.
Beste Sybren T, welkom bij onze Community!

Ik heb heel goed nieuws! Je spullen zijn gevonden! Je krijgt binnen 48 uur van ons bericht. 🙂
Badge
Ik raad @Sybren T om contact op te nemen met bijvoorbeeld de Consumentenbond en de redacties van tv-programma's als Kassa en Radar. Zij zijn al in het geweer gekomen tegen apotheken die geen contant geld meer willen accepteren.
Waar wordt er dan geen contant geld meer aangenomen bij het serviceloket ? Dat heb ik nml. nergens gelezen.

En over de 50 cent toeslag bij het serviceloket is al genoeg terug te vinden op internet.
Badge +3
https://radar.avrotros.nl/forum/overig-juridisch-financieel-f93/hier-alleen-pinnen-apotheek-accepteert-geen-contan-t186669.html
https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/op-steeds-meer-plekken-kun-je-niet-met-contant-geld-betalen
Badge
Dat gaat over apotheken, niet over de servicebalie van de NS of lees ik ergens overheen? en dat was ook niet een punt genoemd door de TS.
Beste Emma, dankjewel voor je bericht. Ik ben reuze benieuwd.
Ik zal hier verslag doen van het vervolg....

Beste Jeroen,
Operationeel hebben jullie het verdomd goed op orde (de gemiddelde Nederlander begint al te mopperen als de trein 30 seconden te laat op het station binnenrolt...)
Qua service is er nog een weg te gaan....
Natuurlijk moet je op de kleintjes letten in zo'n grote organisatie maar als je dergelijke regels doorvoert heeft dat direct invloed op de motivatie van medewerkers en dus houding naar de klant. Dat kost veruit meer dan de kostenbesparing die je denkt te behalen.

Beste iMark,
Als ik geen gehoor krijg ga ik morren...Ik heb dat gehoor hier toch gehad. (hoewel nog een tikkie onwennig)
Ik hoop van harte dat de NS iets aan die erbarmelijke service gaat doen. Geld laten betalen om geld te wisselen omdat het een handeling aan de balie is, is zo1995 (of eerder). En op het gebied van lost en found kan bijvoorbeeld veel geleerd worden van KLM...
Ik zou graag eens in gesprek komen met de verantwoordelijken. Van buitenaf lijkt het altijd zo makkelijk. Denk dat ik wel een steentje bij kan dragen. Maar was nu ff gewoon een klant.
Radar en Kassa kan altijd nog : )
Reputatie 6
Badge +1
NS vraagt voor bepaalde diensten aan de servicebalie al een paar jaar 50 cent. Informatie vragen is gratis, maar een kaartje kopen of geld wisselen (kassahandelingen) kost dus geld. Daar kun je boos om worden, maar dat is nu eenmaal zo bepaald.

Verloren/gevonden voorwerpen: Soms heb je geluk en wordt iets terug gevonden en inderdaad hoe sneller gemeld hoe groter de kans dat het terug komt. Zo ontdekte ik bij overstap dat ik een tas in de trein had laten staan. Direct bij de servicebalie gemeld, die binnen het uur kon melden dat mijn tas gevonden was en het fijnste was dat er geregeld kon worden dat ik mijn tas kon ophalen op het station waar ik later die avond naar toe zou reizen.
En soms heb je minder geluk, dan wordt het niet meer gevonden en krijg je een brief of mail dat het niet gevonden is.
Fijn voor je dat je mensen tegenkwam die je konden helpen. Die maken het verschil.
Ik heb mijn spullen weer! Eerst niet gevonden...toen wel gevonden...en opgestuurd (na betaling van 15 euro)

Al met al denk ik dat het geen kwaad kan om dit proces Intern eens tegen het licht te houden.
Op service vlak is er nog enorm veel te winnen. De onpersoonlijkheid is troef. Het kan echt zo enorm anders.

Vandaag weer een baliemedewerker moeten spreken (stroomstoring oo de heenweg, niet kunnen inchecken, dus teveel betaald bij uitchecken en dat moest even gecorrigeerd)
Het is geregeld...duurt een paar dagen voordat het geld terug is maar alla...maar wat zou een vriendelijke behulpzame benadering hier een hoop goed doen!!!!

Reageer