beantwoord

incasso bureau terwijl klant is overleden?

• 26 augustus 2015
  • 11 reacties
  • 303 Bekeken

Beste NS,

Ik heb nu al zo vaak contact met jullie gehad omtrent het beëindigen van het abonnement van mijn inmiddels overleden tante.
Dit probleem loopt nu al sinds september 2014.
Jullie heb al meerdere malen beloofd het abonnement te beëindigen en telkens ontving ik weet een mededeling waarop werd vermeldt dat het abonnement verlengd zou worden(van de overledenen?!?!) en het bijbehorende betalingsverzoek. Hierop heb ik elke keer weer contact met jullie opgenomen dat dit niet kan en dat dit opgelost moet worden. Jullie zeiden daarop telkens dat het werd opgelost en ik me geen zorgen hoefde te maken
Nou heb ik tot mijn verbazing vandaag een mail gehad van een incasso bureau dat er binnen 8 dagen een abonnement betaald moeten worden voor mijn overleden tante, terwijl dit dus al meermaals is aangegeven bij jullie??!??!?!

Hoe en wanneer wordt ik niet meer lastig gevallen door jullie over dit abonnement van mijn overleden tante??? Ik blijf geconfronteerd worden met deze spijtige kwestie en ik ben daar klaar mee!! Het is al pijnlijk genoeg om een dierbare te moeten missen
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 augustus 2015, 11:49

Beste Fleur,

Wat ontzettend vervelend dit. Dit is absoluut niet de bedoeling en had ook zeker nooit mogen gebeuren. Terecht ook opgemerkt door Luchmacht.
Ik heb van Janou de gegevens van je tante ontvangen. Zij heeft dit gelukkig keurig snel doorgespeeld. Wat heb ik nu gedaan:
- handmatig het dossier bij Groenewegen (incassobureau) gesloten. Het kan enkele dagen duren voordat dit is verwerkt, waardoor ik ze ook per e-mail hierover heb geïnformeerd. Ik heb meteen een bevestiging gehad van het sluiten.
- handmatig de ten onrechte openstaande betalingen in ons eigen systeem geblokkeerd met de melding dat de klant is overleden
- het contract gecontroleerd. Dit is in orde, en er is ook al € 27,60 overgemaakt. Omdat er niet is betaald, zou dit niet terecht zijn, maar in dit geval lijkt mij dit juist wel degelijk op zijn plek.

Nogmaals namens NS mijn excuses voor dit vervelende voorval.
Bekijk origineel

11 reacties

Beste NS,

Ik heb nu al zo vaak contact met jullie gehad omtrent het beëindigen van het abonnement van mijn inmiddels overleden tante.
Dit probleem loopt nu al sinds september 2014.
Jullie heb al meerdere malen beloofd het abonnement te beëindigen en telkens ontving ik weet een mededeling waarop werd vermeldt dat het abonnement verlengd zou worden(van de overledenen?!?!) en het bijbehorende betalingsverzoek. Hierop heb ik elke keer weer contact met jullie opgenomen dat dit niet kan en dat dit opgelost moet worden. Jullie zeiden daarop telkens dat het werd opgelost en ik me geen zorgen hoefde te maken
Nou heb ik tot mijn verbazing vandaag een mail gehad van een incasso bureau dat er binnen 8 dagen een abonnement betaald moeten worden voor mijn overleden tante, terwijl dit dus al meermaals is aangegeven bij jullie??!??!?!

Hoe en wanneer wordt ik niet meer lastig gevallen door jullie over dit abonnement van mijn overleden tante??? Ik blijf geconfronteerd worden met deze spijtige kwestie en ik ben daar klaar mee!! Het is al pijnlijk genoeg om een dierbare te moeten missen

Beste Fleur, ik begrijp zeker dat dit een zeer kwetsende en pijnlijke situatie is. Ik schrok ook toen ik vanochtend hierover een privébericht van je heb gehad en zoals ik daarin ook heb vernoemd is dit nu opgelost via deze desbetreffende afdeling. Mijn oprechte excuses dat dit zo vaak heeft plaats gevonden.
Onmiddellijk regelen die zooi NS! En ik denk dat TS ook wel een flinke bos bloemen heeft verdiend, ter compensatie van de gevolgen van de bijzonder krakkemikkige administratie die jullie onderhouden. Dit kan echt niet!
Beste Fleur,

Wat ontzettend vervelend dit. Dit is absoluut niet de bedoeling en had ook zeker nooit mogen gebeuren. Terecht ook opgemerkt door Luchmacht.
Ik heb van Janou de gegevens van je tante ontvangen. Zij heeft dit gelukkig keurig snel doorgespeeld. Wat heb ik nu gedaan:
- handmatig het dossier bij Groenewegen (incassobureau) gesloten. Het kan enkele dagen duren voordat dit is verwerkt, waardoor ik ze ook per e-mail hierover heb geïnformeerd. Ik heb meteen een bevestiging gehad van het sluiten.
- handmatig de ten onrechte openstaande betalingen in ons eigen systeem geblokkeerd met de melding dat de klant is overleden
- het contract gecontroleerd. Dit is in orde, en er is ook al € 27,60 overgemaakt. Omdat er niet is betaald, zou dit niet terecht zijn, maar in dit geval lijkt mij dit juist wel degelijk op zijn plek.

Nogmaals namens NS mijn excuses voor dit vervelende voorval.
Beste Sivan,

Die 27.60 zijn terug betaald van het vorige abonnement van mijn tante omdat deze vroegtijdig is beëindigd dus die zijn wel degelijk terecht terug betaald. Dat is vorig jaar september al afgesproken met jullie en heeft dus geen betrekking op het nieuwe abonnement.
Naar aanleiding van de acties van Sivan (als dat alles is) zal je, indien het systeem niet wijzigt, volgend jaar wederom met hetzelfde gesodemieter te maken krijgen.
Neem me niet kwalijk, Fleur. Dat zag ik over het hoofd. Ik begrijp dat ik de emotionele schade niet weg kan nemen, maar is er eventueel iets wat ik nog voor je kan betekenen hierin? Eventueel in de vorm van een (reis)bon?

@Luchmacht, alle dossiers zijn nu definitief gesloten. Jouw veronderstelling is (gelukkig) niet juist.
Als alle dossiers definitief gesloten zijn, hoe kun je dan een contract controleren (de laatste actie)?
Die twee staan qua inzichtelijkheid los van elkaar.
Als alle dossiers definitief gesloten zijn, kun je de gegevens niet meer inzien. Ook niet als zaken inzichtelijk los van elkaar staan.

Reden dat ik hierover doorga is dat bij mij een geval bekend is waar dit vier jaar doorging. Ook nadat er jaarlijks excuses werden aangeboden.
Wil je mij de gegevens van deze casus doorsturen? Dat klinkt zeer ernstig en ik wil dat graag onderzoeken, ter verbetering van onze Klantenservice. Dit heb ik ook gedaan met de case van Fleur. Wij organiseren elke maand een casus van de maand, waarbij we kijken wat er is misgegaan en hoe het voorkomen had kunnen worden.

Ik schreef "handmatig het dossier bij Groenewegen (incassobureau) gesloten." Dat betekent dat het dossier daar is gesloten. Dit zegt niets over het contract dat bij ons loopt.
@Luchmacht, ik heb nog geen privébericht van je ontvangen. Ik zou deze gegevens alsnog graag ontvangen, zodat ik deze kwestie kan bekijken.

Reageer