Incheck gemist | NS Community
beantwoord

Incheck gemist

  • 12 December 2021
  • 7 reacties
  • 2582 Bekeken

Op 22 november ben ik om van Rijswijk naar Rotterdam CS gegaan en blijkbaar ben ik vergeten in te checken. Dat wist ik pas  - het heet niet voor niks vergeten - toen ik eergisteren een factuur binnenkreeg waarop staat dat ik het correctietarief van €19,80 moet betalen, in plaats van €4,55. Bij elke andere vervoerder kun je via Uitcheckgemist.nl zo'n fout corrigeren, maar bij NS niet want ik reis met een Flex-abonnement (1e klas). Waarom kan ik mijn fout niet corrigeren? Zijn de kinderziektes nog steeds niet uit Flex gehaald of gaat NS automatisch uit van fraude? 

icon

Beste antwoord door Robert B 12 December 2021, 12:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste de reis even opzoeken in Mijn NS, aanvinken en om een correctie vragen. NS moet nu eenmaal wel rekening houden met fraude, er zijn te veel mensen die zodra de kans zich voordoet, risicoloos geld proberen te vangen. Rekening houden met een realiteit die er gewoon is, is heel wat anders dan automatisch uitgaan van fraude. Inchecken zorgt voor een geldig kaartje en bij uitchecken wordt het correcte bedrag berekend. Niet uitchecken levert soms voordeel op. Een menselijke fout kan een keer  en wordt gladgestreken, al is dat een zeker risico. voor NS. Dat is het beleid.

Ook al heeft u de fout zelf gemaakt: Uw bedrag wordt vrijwel zeker gecompenseerd  en al helemaal als het de eerste keer is. In het systeem is het eenvoudig op te lossen. U hoeft zich geen zorgen te maken. Dat hoeft normaal ook niet bij correct in- en uitchecken, zoals u klaarblijkelijk al doet. Er is niks aan de hand.

Reputatie 2

Tip: reis je regelmatig met de trein dan kan je in ‘mijnNs’ de optie NSextra aan te zetten. 

Reputatie 7
Badge +1

Overigens werkt UITsjekgemist ook enkel voor wat er staat. Komt omdat het vooral voor bustram is bedoeld-net als die sjipkaart vooral gedacht is als vervanging van de strippenkaart, en in bustram ist het dus niet mogelijk een INsjek te missen-in zoń geval wordt UIT automatscih als IN geboekt.

Met aan anonieme blauwe sjipkaart kan je wel, ook voor NS, die site benutten. Zoals gemeld is het voor vaste klanten altijd beter via mijnNS.

@ Thom, ik kán geen correctie vragen, er staat dit bij: 

  • U kunt nu nog geen vergeten check in of check out claimen voor een reis met een NS Flex product.

Dus wat dan?

Badge +3

Uicheckgemist werkt niet met NS Flex, dus dat moet via Mijn NS of de Klantenservice (telefoon, chat, Twitter of Facebook).

Voor een gemiste incheck moest dat altijd al, en kan 3 keer per jaar.

Corrigeren via Mijn NS zal niet meer lukken want je hebt de factuur al.

“Betaalde je voor je gemaakte rit minder dan het correctietarief of instaptarief? Dan kun je het verschil vanaf 24 uur na het inchecken zelf terugvragen in Mijn NS of op Uitcheckgemist.nl” - Die laatste is niet voor NS, en op Mijn NS kan ik alleen een PDF downloaden. Waar moet die naar toe om mijn geld terug te krijgen?

Reputatie 7
Badge +1

Als je een uitcheck hebt gemist bij NS met een NS Flex abonnement, moet je dit zelf kunnen wijzigen in MijnNS. Als dat niet lukt, neem dan even contact op met de klantenservice.

Als je geen NS Flex hebt of met een andere vervoerder dan NS hebt gereisd kun je het formulier op uitcheckgemist.nl gebruiken. Dus ook als je met NS hebt gereisd.

Reageer