beantwoord

Inlog fout

• 27 June 2021
  • 9 reacties
  • 139 Bekeken

Als ik inlog voor de community kom ik op de hoofdpagina terecht. Dan ben ik dus ingelogd

Als ik dan opnieuw naar de community wil moet ik weer inloggen. Ook mijn juiste wachtwoord werd weer niet geaccepteerd 

icon

Beste antwoord door Robert B 27 June 2021, 15:30

Anders dan uitloggen en bij opnieuw inloggen de optie ‘herinner mij’ aan zetten weet ik het ook niet.

Misschien je browser cache en de cookies van community.ns.nl wissen?

Log je toevallig in op de Community via je Mijn NS account, en heb je het wachtwoord daarvan onlangs gewijzigd (n.a.v. de recente mail over inbraakpogingen en de noodzaak voor ‘sterke wachtwoorden’)?

Dan zou je kunnen inloggen ‘via Mijn NS’ of gewoon via community.ns.nl maar ik vraag me af of je dan nog wel als @jaycee1965 herkend wordt…

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Anders dan uitloggen en bij opnieuw inloggen de optie ‘herinner mij’ aan zetten weet ik het ook niet.

Log je toevallig in op de Community via je Mijn NS account, en heb je het wachtwoord daarvan onlangs gewijzigd (n.a.v. de recente mail over inbraakpogingen en de noodzaak voor ‘sterke wachtwoorden’)?

Dan zou je kunnen inloggen ‘via Mijn NS’ of gewoon via community.ns.nl maar ik vraag me af of je dan nog wel als @jaycee1965 herkend wordt…

Is deze mail afkomstig van NS? Ik betwijfel het. Ik vind dat antwoord over de cache legen etc een dooddoener, die leeg Ik regelmatig. Ik vertrouw dit niet

Ik heb NERGENS problemen met inloggen, behalve bij NS. Ook al bij mijn vorige telefoon, daar zal het aan liggen misschien, en tóch denk ik dat dat niet klopt. 

Klopt het wel dat als ik gewoon inlog en eenmaal binnen ben, ik ook nog een keer bij de community moet inloggen? Ik heb vandaag twee keer mijn wachtwoord moeten veranderen. 

Badge +3

Ja die mail is van NS bij een nieuwe reactie in een topic dat jij gestart bent, waarschijnlijk heb je er ook eentje gekregen omdat ik je ‘gementioned’ had door @jouwgebruikersnaam te tikken. Die meldingen kan je eventueel uitzetten in je profiel.

Probleem in dit geval is dat Gmail nogal streng is met controleren van afzenders van mails, en NS hun mails op geen enkele manier beschermen/versleutelen om te garanderen dat ze daadwerkelijk van de opgegeven afzender afkomstig zijn.

In dit geval vals alarm dus, maar er wordt inderdaad nogal wat ‘rommel’ gestuurd uit naam van NS, waarbij Gmail niet kan controleren wat goed en slecht is en je dus die waarschuwing geeft.

Reputatie 7
Badge +3

Klopt het wel dat als ik gewoon inlog en eenmaal binnen ben, ik ook nog een keer bij de community moet inloggen?

Ja, dat klopt. Je Mijn NS-account staat los van je Community-account.

Ja die mail is van NS bij een nieuwe reactie in een topic dat jij gestart bent, waarschijnlijk heb je er ook eentje gekregen omdat ik je ‘gementioned’ had door @jouwgebruikersnaam te tikken. Die meldingen kan je eventueel uitzetten in je profiel.

Probleem in dit geval is dat Gmail nogal streng is met controleren van afzenders van mails, en NS hun mails op geen enkele manier beschermen/versleutelen om te garanderen dat ze daadwerkelijk van de opgegeven afzender afkomstig zijn.

In dit geval vals alarm dus, maar er wordt inderdaad nogal wat ‘rommel’ gestuurd uit naam van NS, waarbij Gmail niet kan controleren wat goed en slecht is.

Wat slordig van NS 🙃. Maar die rommel is niet van NS? Omdat je zegt 'rommel uit naam van NS? De mail die ik van NS kreeg zat in mijn spamfolder. Ik kijk een aantal malen per dag in die folder, dat kan dus ook niet misgaan. Maar ik vind het dubieus dat NS niet voor veiligheid kiest in mails naar hun klanten. Dank voor je antwoord 😊

Klopt het wel dat als ik gewoon inlog en eenmaal binnen ben, ik ook nog een keer bij de community moet inloggen?

Ja, dat klopt. Je Mijn NS-account staat los van je Community-account.

Tenzij je je MijnNS account gekoppeld hebt. Dan kan je eenmaal ingelogd in mijnNS direct door naar de community zonder opnieuw in te loggen en visaversa.

Ik kan in het ene van NS Comunnity bericht wél op de link drukken en daadwerkelijk ergens terecht komen, met het andere bericht niet. Dat kan niet aan mijn instellingen liggen. 🤷‍♀️

Zou je mij specifiek kunnen aangeven welke links dat zijn, jaycee1965?

Reageer