beantwoord

Interview met NS

• 9 december 2019
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

• Stapt net in
  • 0 reacties

Beste heer of mevrouw, 

Voor onze opleiding moeten we een onderzoek doen bij een bedrijf. Wij hebben voor de NS gekozen. Nu hebben wij een aantal vraagjes waarvan we hopen dat jullie die kunnen beantwoorden.

De vragen: 

-Wat wil de NS uiteindelijk bereiken? 

-Wat is de visie van de NS? 

-Wie zijn de klanten van de NS? 

-Wat zijn de kenmerken van de NS? (leeftijd, geslacht, groepssamenstelling, opleidingsniveau enzovoort.) 

-Hoe brengt de NS deze doelstellingen in de praktijk? 

-Welke hoofdactiviteiten zijn hierin te onderscheiden? (minimaal 3) 

-Welke middelen zijn noodzakelijk om boven genoemde punten te verwezenlijk? (denk aan ruimte, financiën, personeel enzovoort) minimaal 5. 

-Welke organisatielagen zijn er allemaal bij de NS (minimaal 2) 

-Welke functies zijn er? (minimaal 6) 

-Met welke externe organisaties werkt de NS mee samen. (minimaal 6 instellingen) Gaat het dan om een directe of indirecte samenwerking. 

Ook hebben we een aantal vragen voor de oprichter van de NS. Wellicht kunt u deze beantwoorden. Of heeft u misschien een e-mail zodat wij zelf de oprichter kunnen benaderen. 

-Waarom heeft hij/zij het bedrijf opgericht? 

-Wat heeft hij/zij daar allemaal voor moeten doen? 

-welke rechtsvorm hoort bij de NS

Hopelijk kunt u ons hiermee helpen, alvast bedankt!

Met vriendelijk groet, 

Evie Morssink en Rianne de Vries 

Koning Willen 1 college

Kind en educatie 

icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 9 december 2019, 10:05

Zoals @Slidestops al aangeeft zijn bijna alle vragen zelf redelijk eenvoudig te vinden op het internet. Ik denk ook het doel van de schoolopdracht, en niet andere je huiswerk laten doen 😀

Sommige waarschijnlijk niet, zoals die over de "kenmerken van NS", dat zijn interne bedrijfsgegevens welke veelal niet gedeeld worden.

Dus Evie en Rianne, aan de slag 😀

Blijven er dan toch nog vragen open, dan kan je ze altijd nog alhier stellen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Misschien is het handig zelf al wat onderzoek te doen. 

Het e-mail adres van de oprichter of die spreken bijvoorbeeld. Je kunt heel makkelijk vinden dat de NS in 1938 is ontstaan uit een fusie. De CEO van die tijd is al jaren niet meer onder ons.

Reputatie 7
Badge

Zoals @Slidestops al aangeeft zijn bijna alle vragen zelf redelijk eenvoudig te vinden op het internet. Ik denk ook het doel van de schoolopdracht, en niet andere je huiswerk laten doen 😀

Sommige waarschijnlijk niet, zoals die over de "kenmerken van NS", dat zijn interne bedrijfsgegevens welke veelal niet gedeeld worden.

Dus Evie en Rianne, aan de slag 😀

Blijven er dan toch nog vragen open, dan kan je ze altijd nog alhier stellen.

Hoi R.F! Welkom bij de NS Community.

Zoals Slidestops en AbbeyRoad aangeven lijkt het mij een goed plan om eerst even zelf een poging te wagen om de antwoorden op jullie vragen te vinden. Je huiswerk zo gemakkelijk afschuiven op ons lijkt mij niet helemaal de bedoeling, toch? ;)

Reageer