beantwoord

is de klanten service van ns in suriname

• 1 november 2019
  • 26 reacties
  • 521 Bekeken

is de klantenservice in suriname en waarom ontkent de medewerker dit whahahahahahahaaa.

je hoort het toch aan het accent.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 1 november 2019, 14:46

Hoi Jimmy34, welkom bij de NS Community.

Bedankt voor je bericht! Eigenlijk maakt het niet uit waar de Klantenservice zich bevindt, toch? Maar of je bént geholpen. 

Heb je op dit moment nog vragen of heeft mijn collega aan de telefoon jouw vragen beantwoord? 

Bekijk origineel

26 reacties

Hoi Jimmy34, welkom bij de NS Community.

Bedankt voor je bericht! Eigenlijk maakt het niet uit waar de Klantenservice zich bevindt, toch? Maar of je bént geholpen. 

Heb je op dit moment nog vragen of heeft mijn collega aan de telefoon jouw vragen beantwoord? 

Opmerkelijk dat men daar geheimzinnig over doet, zag recent nog een (openbare) publicatie van NS waarin de locaties Groningen, Tilburg en Suriname voor de grote opdrachtnemer van NS Klantenservice expliciet benoemd werden.

goedemiddag, ik krijg geen mail om mijn abonnement te activeren. is er een storing en hoe lang duurt dit.

goedemiddag, ik krijg geen mail om mijn abonnement te activeren. is er een storing en hoe lang duurt dit.

Uiteraard doen wij hier niet geheimzinnig over, @Henk_NL 

Wat bedoel je met abonnement activeren, Jimmy34? Jouw Mijn NS account activeren?

en waarom ontkent de medewerker dit whahahahahahahaaa

Uiteraard doen wij hier niet geheimzinnig over,@Henk_NL 

:thinking:

Overigens vind ik het zelf vaak wel grappig om een beetje te peilen waar een gesprekspartner zit, ook binnen Nederland zijn er interessante culturele verschillen. 

ik heb zojuist een altijd vrij abonnement afgesloten.  ik zou een activeringsmail en een bevestigingsmail krijgen. ik wacht al uren

weer callcenter aan de lijn. ze  snappen het echt niet

Zou je on-topic willen blijven, Jimmy34. Je kan het beste dit regelen met onze klantenservice.

Beste erryt,  huh ik moet dit regelen met de klantenservice.  Dat is nou mijn probleem,  als ik het nr bel wordt ik te woord gestaan door een call center in suriname.   Graag goed lezen voordat er een suggestie wordt gegeven of ben jij ook in het buitenland

Het zou geen verschil mogen maken wie je te spreken krijgt of waar die medewerker precies gelokaliseerd is. Collega’s van de Klantenservice kunnen je hiermee helpen.

Als je liever niet telefonisch contact opneemt, kun je ook terecht via Facebook, Twitter, of een chatgesprek starten (rechtsboven).

Reputatie 6
Badge

Ja, de klantenservice van NS zit gedeeltelijk in Suriname. Snap niet waarom ‘NS’ daar zo geheimzinnig over doet hierboven, staat gewoon op de site:

https://www.ns.nl/privacy/klantcontact-en-service.html

Suriname vind ik nog best goed bedacht, als de medewerkers daar tenminste fatsoenlijk betaald krijgen.

Reputatie 6
Badge

Off topic: De klantenservice van bol.com zit in Lissabon (daar werken dus Nederlanders tegen een laag uurloon) en die van Transavia in Tsjechië (zal vast hetzelfde zijn). Alles moet tegenwoordig tegen bodemprijzen omdat consument niet bereid is om voor iets te betalen.

Badge +3

Alles moet tegenwoordig tegen bodemprijzen omdat consument niet bereid is om voor iets te betalen.

Nee, het is eerder omdat (klantenservice) werknemers ervoor bedanken om 24/7 ploegendiensten te doen, tenzij ze daarvoor vet betaald krijgen (en ongezond bezig zijn).

Het tijdverschil met Suriname lost dat leuk op in de avond/nacht, want als men in NL al lang slaapt of van de avond geniet brandt in Paramaribo nog licht… en anders wel ergens in India/Singapore etc.

Off-topic, maar zie XS4ALL dat ingelijfd is door KPN. Als ik (vroeger) XS4ALL nodig had, altijd een e-mail en 1-op-1 persoonlijk contact met een ‘case-manager’, voor alles. Terugbellen? Geen probleem, wanneer schikt het? Net als bij de bank of kruidenier vroeger, die kenden jou… als klant+ dus.

Wat dat betreft scoren de moderators hier wel hoog (mijn mening) want die pikken lastige gevallen soms prima op en blijven doorbijten/volhouden, ook al is het via de wekelijkse ‘heb nog geen terugkoppeling’ berichten.

Reputatie 5

Dat verklaart wel waarom je vaak iemand met een Surinaams accent aan de telefoon krijgt. Geen probleem natuurlijk maar soms is het voor de verstaanbaarheid iets minder.

Reputatie 7
Badge +3

Off-topic, maar zie XS4ALL dat ingelijfd is door KPN. Als ik (vroeger) XS4ALL nodig had, altijd een e-mail en 1-op-1 persoonlijk contact met een ‘case-manager’, voor alles. Terugbellen? Geen probleem, wanneer schikt het? Net als bij de bank of kruidenier vroeger, die kenden jou… als klant+ dus.

Ook off-topic, XS4ALL is al lang geleden overgenomen door KPN, maar het compleet integreren wordt nog steeds tegengehouden door de OR, die heeft heeft op 18 oktober beroep ingesteld bij de rechter. 

En de klantenservice bij XS4ALL schijnt inderdaad goed te zijn. Ik heb het nooit mogen ervaren omdat ik ze in de ruim 20 jaar dat ik daar nu al klant ben nog nooit nodig gehad heb :laughing:

De klantenservice van NS heb ik wel 2 keer nodig gehad, 1 keer (na lang wachten op een beschikbare chat) netjes en snel door Iris (oud moderator) opgelost en 1 keer via de community door Stijn omdat er via Twitter niet gereageerd werd. Voor zover ik weet zitten/zaten die niet in Suriname. 

Oh ja, ook nog een keer (2016 toen er zo'n enorme achterstand was) een bezwaar op een GTBV claim door Klaas-Jan goedgekeurd via de community omdat het wel erg lang duurde. En door de extra vertraging bij klantenservice had hij  er maar het volledige bedrag van gemaakt ipv de helft waar ik eigenlijk recht op had. Grunn mag voor sommigen bijna buitenland zijn, maar is het toch niet. :laughing:

Uiteindelijk kunnen al mijn collega's hetzelfde als wat Klaas-Jan, Iris, Stijn of zelfs ik kan. Wel heel toevallig dat je door 3 moderators bent geholpen. :)

Reputatie 7
Badge +3

Het maakt ook verder niet door wie je geholpen wordt, zolang iedereen hetzelfde kan en doet, bij mij waren het toevallig forum moderators. 

Wat me wel eens verbaast is dat hier mensen komen met een klacht die aangeven dat ze niet geholpen konden via de klantenservice, telefoon, chat of anders, of dat ze daar een verkeerd advies of antwoord kregen. 

Reputatie 7
Badge +4

In de mooiste stad van Nederland spreekt men niet over Grunn maar over ‘Stat’, inderdaad met een duidelijke ‘T’.

Dat merk ik ook wel eens op. Helaas zitten er ook genoeg klachten bij die simpel wel niet opgelost kunnen worden. Vaak hebben reizigers het idee dat moderators meer kunnen dan collega's die andere kanalen bekleden.

Oei dat gaat wel heel ver terug, Thom. Tegenwoordig is het helaas vaker stad dan stat. Ook de stadjers (stadjeders) is volgens mij ook ooit statjers geweest, maar nu begeef ik me op heel glad ijs. Ik ben ook geen stad(t)jer.

Reputatie 7
Badge +3

Vaak hebben reizigers het idee dat moderators meer kunnen dan collega's die andere kanalen bekleden.

Misschien komt dat ook door de gevallen dat vanaf de andere kanalen reizigers wel eens worden verwezen naar de community. 

We verwijzen niet actief door naar de community behalve als het gaat om de mening van andere reizigers. We verwijzen wel vaak door naar chat, Facebook of Twitter om een bewijsstuk op te sturen.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn hier helaas op de community wel enkele voorbeelden van mensen die wel zijn doorverwezen omdat de betreffende persoon van de klantenservice het niet wist. Zal niet structureel zijn, maar anderen die dit lezen kunnen dan wel de indruk krijgen dat moderators hier meer kunnen of weten.

Misschien zijn dit (hoop ik tenminste) slechts incidenten of door iemand die nog nieuw is en het nog niet allemaal weet. Moderators hier zijn dan misschien meer door de wol geverfd.

Badge +3

Moi (hallo of dag op zijn Gronings?)

Ook ik ben vaak genoeg prima geholpen door moderators (zowel hier als via Webcare) dus niets dan hulde daarvoor. Dat het maar even gezegd is :hugging:

Houdoe!

Reageer