Is het druk bij de NS door vakantie periode? | NS Community

Is het druk bij de NS door vakantie periode?


Beste NS, wat is dit?

Ik moet altijd van te voren betalen voor ik kan reizen. Ik zeur bijna nooit maar ben wel ook een Nederlander. Ik heb een vrezelijke ervaring gehad met de NS en een paar van zijn personeelsleden.

Ik probeer op elke manier normaal contact te krijgen met het bedrijf maar ik krijg geen gehoor. Omdat ik een klacht wilde indienen (en niet meer geholpen hoefde te worden) heb ik en een partner 50 euro boete gehad. Belachelijk!

Die boete lag binnen 2 dagen op de bus! Ik had ook al de rit bijna DUBBEL betaald (extra kaartje gekocht, sja je weet bij de NS het niet he!?).

De boete moest ik (heb ik) binnen twee weken betalen. Maar mijn klacht afhandelen kan wel drie weken duren. Nu zijn de drie weken bijna voorbij. Hebben wij van zuid Frankrijk naar Nederland tickets van goed 500 euro gekocht. De helft van de rit NOG eens kaartjes gekocht. We hebben wel 7 service bali's aangedaan. We hebben op treinen managers enzo gesproken. Geen duidelijkheid. Maar wel service (hulp) van NS politie (wat niet meer politie is ben ik van de week achter gekomen). Hulp in de vorm van twee keer 50 euro boete. Waar ze van zeiden dat het geen boete zou zijn. Bieden de mijn vrouwelijke gezelschap IN HET GENIEP een taxi aan (die ze dan zelf wel moet betalen natuurlijk zodra de heren "met haar klaar zijn").

5 regels gecensureerd door een moderator vanwege grof taalgebruik

60 reacties

Reputatie 7
Badge
Welkom op deze NS Community, dit is een klant helpt klant forum.
Eigenlijk moet u voor dit soort grootse problemen bij de klantenservice zijn.

U schrijft een lang verhaal maar er staat niets in.
Probeer uw echte probleem eens kort en bondig op te schrijven, bv waarom kreeg u een boete, waarom een taxi en wat was er in Frankrijk ssn fe hand.

Tot slot, met grof taalgebruik en dreigen bereikt u niets.Dus doe dat niet meer.
Hoi ICQ en welkom bij de NS Community!

Ik kan uit je bericht niet heel goed opmaken wat er precies aan de hand is, kan je dit verduidelijken?

Ik heb tevens een aantal regels uit jouw bericht verwijderd, deze bevatte o.a. grof taalgebruik wat niet conform is met de huisregels waarmee je akkoord bent gegaan.
Ja zeker... het word zelfs nog duidelijker als er naar de verschillende mails word gekeken en naar de camera beelden van de NS dienstverlening op perron/station Breda.

Ik klaag hier niet voor mijn lol... ik klaag omdat dit niet verder moet groeien want ik hang alles aan de grote klok nu. Belachelijk gewoon.
En mijn vraag hier is je misschien niet duidelijk:


Is het druk bij de NS door vakantie periode?



En het spijt me als dit alles een beetje onvriendelijk klinkt... het is niet persoonlijk bedoeld. Dat mag je wel begrijpen. Grof taalgebruik is een lastig iets... wanneer is iets grof? Ik ben een duidelijk boze klant. En als daar niets mee gedaan word, vriendelijk of onvriendelijk dan vind ik dat pas grof!

Betalende klanten boetes geven... dat is trouwens ook grof. Rond uit belachelijk noem ik dat.

Dank voor Uw tijd AbbyRoad de reisleider en Danny de NS forum moderator.

Ik neem voor het gemak het antwoord op mijn vraag maar aan dat het moet zijn:

"JA het is druk bij ons door de vakantie periode".
Een andere klacht is dat niemand van al die mensen daar op perron, met pet op, hun dienstnummer of naam wilde geven. Ik vroeg hier duidelijk naar omdat ik een klacht wilde indienen. Ik heb nu geloof ik 6 klachten en die zijn allemaal heel duidelijk. Zie de mails, beelden, het schrijven etc.

Iemand die ik ken bij de NS die oud gediende is vertelde me dat er verder geen arbeidsinstructies zijn om niet je naam of dienstnummer te geven in geval van een conflict met een klant/klanten. Wel vertelde hij me dat er behoorlijk wat personeel is met fictieve naam bordjes/kaartjes.

Let wel Danny. Waar jij woorden en waarschuwingen weghaalt ben JIJ deels ook verantwoordelijk voor het niet juist en snel afhandelen van deze zaak! Dreigen met klachten of juridische stappen mag ALTIJD in dit land. En dat ik aangeef zo boos te zijn ondertussen dat ik de heren ZELF van het perron kom halen sja... bel de politie maar. Als jullie zo met ons klanten willen omgaan....

Probeer jezelf eens in de voeten te plaatsen van een gedupeerde klant die niet geholpen maar beboet en beledigd word. Zelfs de vraag "of het druk is" zie ik hier "niet gezien". Ja sorry hoor ik ben flauw... maar ik ben ook BOOS en precies genoeg voor jouw om te weten wat ik graag zie.
Bedankt voor je toelichting ICQ.

Ik ben inderdaad voor een snelle afhandeling. Maar voor een snelle afhandeling moet ik wel weten wat er precies heeft voorgevallen.
Je hebt het over de identiteitsplicht van een collega, maar ik mis wat je klacht/suggestie is helemaal.

Kan je mij stap voor stap vertellen wat er zich heeft voorgevallen en wat je van NS verwacht. Geef zoveel mogelijk details en lees anders je bericht na het typen na. Bedenk je dan: Snapt een vreemde met dit bericht van A tot Z wat ik bedoel? Op die manier kan ik je zo snel mogelijk tot dienst zijn, dat is namelijk mijn insteek.

Als jouw klacht reeds in ons systeem bekend is ontvang ik in een privégesprek graag jouw gegevens.

Ik moet je toch toegeven dat ik moeite heb met 2 zinnen van je die elkaar tegen spreken.


En het spijt me als dit alles een beetje onvriendelijk klinkt... het is niet persoonlijk bedoeld. Dat mag je wel begrijpen.



Let wel Danny. Waar jij woorden en waarschuwingen weghaalt ben JIJ deels ook verantwoordelijk voor het niet juist en snel afhandelen van deze zaak!
En abby dank voor de info... van klant naar klant... oh dat wist ik niet. Nu vind ik wel dat mede klanten leren hoe ze zich moeten gedragen in de trein. Mocht je iets te klagen hebben vraag dan BESLIST NIET om een naam want dan komt bij de volgende halte de NS politie je wel even een boete geven en je van het station verwijderen.

Wel erg vreemd dat toen ik twee nieuwe kaartjes kocht ze me niet tegen hielden. Was ik dronken? Nee, heb ik met geweld gedreigd? NEE! Heb ik iets kapot gemaakt? Andere klanten lastig gevallen? NEE....

Misschien zijn er nieuwe regels in de trein die ik (wij) nog niet kennen. Dan horen we daar graag over. Maar mensen drie dubbel (of bijna twee is het nu) laten betalen als er iets mis is gegaan buiten hun schuld om is NIET verstandig als commercieel bedrijf.
Een andere klacht is dat niemand van al die mensen daar op perron, met pet op, hun dienstnummer of naam wilde geven. Ik vroeg hier duidelijk naar omdat ik een klacht wilde indienen. Ik heb nu geloof ik 6 klachten en die zijn allemaal heel duidelijk. Zie de mails, beelden, het schrijven etc.

Iemand die ik ken bij de NS die oud gediende is vertelde me dat er verder geen arbeidsinstructies zijn om niet je naam of dienstnummer te geven in geval van een conflict met een klant/klanten. Wel vertelde hij me dat er behoorlijk wat personeel is met fictieve naam bordjes/kaartjes.


Een BOA (dat zijn de meeste medewerkers die jou een boete kunnen geven volgens mij) is verplicht zich te legitimeren als jij daarom vraagt. Verwijs desnoods naar artikel 2 van de ambtsinstructie.
Bedankt voor je toelichting ICQ.

Ik ben inderdaad voor een snelle afhandeling. Maar voor een snelle afhandeling moet ik wel weten wat er precies heeft voorgevallen.
Je hebt het over de identiteitsplicht van een collega, maar ik mis wat je klacht/suggestie is helemaal.

Kan je mij stap voor stap vertellen wat er zich heeft voorgevallen en wat je van NS verwacht. Geef zoveel mogelijk details en lees anders je bericht na het typen na. Bedenk je dan: Snapt een vreemde met dit bericht van A tot Z wat ik bedoel? Op die manier kan ik je zo snel mogelijk tot dienst zijn, dat is namelijk mijn insteek.

Als jouw klacht reeds in ons systeem bekend is ontvang ik in een privégesprek graag jouw gegevens.

Ik moet je toch toegeven dat ik moeite heb met 2 zinnen van je die elkaar tegen spreken.








En het spijt me als dit alles een beetje onvriendelijk klinkt... het is niet persoonlijk bedoeld. Dat mag je wel begrijpen.
Let wel Danny. Waar jij woorden en waarschuwingen weghaalt ben JIJ deels ook verantwoordelijk voor het niet juist en snel afhandelen van deze zaak!


Hahaha Danny die is scherp, ja als je die zinnen zo QUOTE dan lijkt het wel... uuh maar NEE.. het is NIET persoonlijk naar U!

Maar ja, wel, ook U bent net als IK verantwoordelijk voor mijn doen en laten. Ik ben echt zo woest... en zie gozers waren echt NIET netjes en vriendelijk. En als de manager of chef of wie dan ook bij de NS er niks mee doet. Dan sja.. sorry hoor. Dit kan echt niet! De NS is een mooi bedrijf... gezond kan ik niet zeggen... maar we moeten er ALLES IN NEDERLAND AAN DOEN om dit bedrijf in leven te houden. En waar we geklooi zien moeten we er iets aan DOEN.

Evengoed Abby dank voor de info.. jammer geen "echt" personeel hier. Dus heb ik verder eigenlijk niks te melden of te vragen.

Wacht nog 1 vraag:

Gaan jullie er wel AUB nog een fijne avond van maken? 😉 (aan: Danny en Abby)
Reputatie 7
Badge +3
Hoe heeft u uw klacht ingediend?
Want op de pagina over klachtenafhandeling staat:

Wilt u uw klacht indienen per mail of post? Dat kan ook. Houd er dan wel rekening mee dat het langer kan duren voor u een reactie ontvangt.

Uit eerdere posts hier op de community is gebleken dat je bij vaak, en zeker bij complexere klachten, wel langer dan 3 weken kan wachten op een antwoord. En dat is niet alleen in de vakantieperiode, maar eigenlijk standaard.
Reputatie 7
Dat u boos bent is mij duidelijk maar waarom dat weet ik nog steeds niet en wordt ook niet duidelijk uit u verhaal.
Deze community bestaat grotendeels uit medereizigers die andere trachten te helpen.
Maar met echte klachten kunnen wij ook niets.
Badge +3
Ik wilde die https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html pagina nét posten. Klik op Mail, kies Klacht en ga los!

Wij weten niets over wat er op Breda gebeurd is. Ik maak op dat jullie naar Zuid-Frankrijk wilden en dat niet mochten van de 'petjes'?

Camerabeelden en zo krijgen jijzelf en wij (en de NS medewerkers hier) echt niet zomaar te zien, dus "zie de beelden" kunnen we ook al niets mee.

Dat gaat via de politie. De V&S mensen (BOA) hebben wel bodycams vaak tegenwoordig, dus als die je iets misdaan hebben kan je een BOA klacht indienen.
Reputatie 7
Badge
Hert is en blijft compleet onduidelijk wat het probleem nu is van @iCQ , of wat er is voorgevallen.
Het is nu wel duidelijk dat dat ook niet bekend zal worden, lijkt mij zo.....
Badge +3
Haha, een setje UvB's die "geen boete zouden zijn" kan allerlei kanten op natuurlijk... 🤔

Laatst nog iemand die na een hoop heibel in de trein (en ophef hier) alsnog trots wist te melden dat de €50 verhoging kwijtgescholden was. Terwijl er geen ID was dus dat nog €95+9 extra gekost zou kunnen hebben..

Ik zal ze niet de kost geven natuurlijk (was er al klaar mee eigenlijk), maar ja.. Het ligt er dus aan wie je treft. Bij ^DB van de NS gaat alles veel makkelijker natuurlijk (zojuist) 🤣

Reputatie 7
Badge
Snap het even niet, moet topicstarter @iCQ zich
nu melden bij emme6010 of ^DB ?
Wat lijkt je het beste?
Badge +3
Nee, laat maar ik heb een paar biertjes op en met andere dingen bezig.

Ik vind het gewoon vreemd dat er nogal willekeurig 'boetes' kwijtgescholden kunnen worden omdat tegen iemand gezegd/beloofd werd "ik schrijf die uit maar je krijgt die wel terug"... en dat de norm lijkt te zijn?)

Maar waar staat dat dan? Ongeschreven regels kan iedereen ter plekke verzinnen, toch? Forum topics en reacties ook, natuurlijk 😃

Beste lijkt me consistentie (geljke monniken gelijke kappen) en het C-woord (coulance) zoveel mogelijk vermijden qua e-tickets en UvB's en zo.. 😂

Dus gewoon betalen (ook al ben je het er niet mee eens!) en dan praten we verder.

De willekeur bij de NS (ligt er dus helemaal aan wie je treft op welk moment, en hoe goed je verhaal is) beetje klaar mee.

Dat gezegd hebbende, We dwalen af! En back on-topic. Waar ging het ook alweer over?

Een andere klacht is dat niemand van al die mensen daar op perron, met pet op, hun dienstnummer of naam wilde geven. Ik vroeg hier duidelijk naar omdat ik een klacht wilde indienen. Ik heb nu geloof ik 6 klachten en die zijn allemaal heel duidelijk. Zie de mails, beelden, het schrijven etc.

Iemand die ik ken bij de NS die oud gediende is vertelde me dat er verder geen arbeidsinstructies zijn om niet je naam of dienstnummer te geven in geval van een conflict met een klant/klanten. Wel vertelde hij me dat er behoorlijk wat personeel is met fictieve naam bordjes/kaartjes.
Een BOA (dat zijn de meeste medewerkers die jou een boete kunnen geven volgens mij) is verplicht zich te legitimeren als jij daarom vraagt. Verwijs desnoods naar artikel 2 van de ambtsinstructie.

De BOA zei dat hij zich zou legitimeren later. Maar heeft dit niet gedaan. Ook zijn colega's hebben dit niet gedaan. Uiteindelijk werd er weer door een nieuw BOA team (beneden in de hal) verteld dat ik dat kan uitzoeken door tijd datum en locatie op te schrijven en dat te correleren met de nummers op de boetes.

Ook was ineens 1 van de body cams uit van deze BOA's. Allemaal heel verdacht en raar. Ik denk dat het mij nu wel duidelijk is. Bij de NS werken niet zoveel verantwoordelijke mensen. En mijn klacht zal niet gehoord worden en ik moet het maar als "normaal" aannemen dat ik BUITEN MIJN SCHULD OM de trein dubbel betaal EN allemaal gedoe heb nu. Leuk hoor NS... heel knap.

Ook heel stoer van die kerels daar dat ze liegen waar je bij staat. Zeggen dat ze je helpen (met een boete) en wel even snel zoveel mogelijk gegevens van jouw en je vrouwelijke gezelschap opschrijven en haar aanbieden weg te gaan van haar "partner". En ook nog eens beweren dat zij bang van mij was. Hallo... ze komt van de andere kant van de wereld en word ineens door 5 mannen in uniform omsingeld NATUURLIJK IS ZE BANG BEN JE GVD GEK GEWORDEN?

Dit is niet te geloven... en ik zeg het nog een keer. Je bent de baan NIET waard kerel!
@iCQ
Zo lang U blijft weigeren te vertellen wat er gebeurd is kan niemand hier iets met uw verhaal.
Hoe heeft u uw klacht ingediend?
Want op de pagina over klachtenafhandeling staat:


Wilt u uw klacht indienen per mail of post? Dat kan ook. Houd er dan wel rekening mee dat het langer kan duren voor u een reactie ontvangt.
Uit eerdere posts hier op de community is gebleken dat je bij vaak, en zeker bij complexere klachten, wel langer dan 3 weken kan wachten op een antwoord. En dat is niet alleen in de vakantieperiode, maar eigenlijk standaard.


Ok super dank! Ja per mail en klachten formulier en ik ben bij verschillende service bali's geweest. Heb met verschillende managers gesproken EN ook telefonisch. De hulp die ik daardoor heb gehad is nu 100 euro boete van station Breda naar station Breda. Ik krijg die boete niet terug want de dame van de NS aan de telefoon zij dat dit komt door "mijn gedrag". Ja daar word ik niet minder boos van en daar raken mij rechten als betalende klant ook niet zomaar zoek door! Ik snap best dat je geen boze mensen op je werk wil zien. Je zou misschien je vak beter moeten kiezen als je een publieke functie wil bekleden.

Nu is het toevallig het geval dat de dame in kwestie waar ik mee reed Costumer Service Executive is van een groot Amerikaans staal bedrijf. Ik zal jullie haar mening besparen. Maar ik kan je wel zeggen op een forum in Azie (een heel groot forum) word er op het moment ook gesproken over dit voorval. En de NS komt er niet zo goed uit. Hoe zou dat nou komen?

Gatverdamme... NS... wie zijn die kerels die jullie naam dragen? Waarom is het zo moeilijk om ons een stempel te geven in Antwerpen? Want met die stempel was dit allemaal waarschijnlijk niet gebeurd. En hoe komt het dat een conducteur in de trein zomaar een berg BOA's kan opbellen om ons van het station af te bonjouren terwijl overduidelijk is dat we WEL een kaartje hebben alleen dat we vertraging hebben gehad?

In de trein in Frankrijk waar vertraging was werd omgeroepen (in het Frans maar evengoed) dat Nederlandse reizigers naar Nederland geld kunnen terug krijgen. Nou ik ben bang dat dit alleen nog maar meer geld en tijd gaat kosten.

Echt flauw en gemeen.
Snap het even niet, moet topicstarter @iCQ zich
nu melden bij emme6010 of ^DB ?
Wat lijkt je het beste?


emme6010 of DB? Zegt me niks... liever ga ik niet van persoon naar persoon van bedrijf naar bedrijf. De tickets hebben we bij www.nsinternational.nl gekocht dus daar moet ik zijn voor de afhandeling van de klacht/claim betreft de halve misgelopen rit.

Verder de klacht naar de conducteur die belg is maar soms voor de NS werkt heb ik nog niet kunnen maken. Hij heeft de BOA's erbij gehaald en weigerde me te helpen een klacht in te dienen naar zijn gedrag (bedreiging in de trein met een boete). Ik vroeg heel beleeft naar zijn naam als hij me een boete wilde gegeven. Kwam ie stampend boos terug om te vragen of ik wel een paspoort had. Ik zei toen "ach meneer wat denkt u nu? natuurlijk hebben wij paspoort bij ons!".

De klachten naar de BOA's is me nog niet duidelijk hoe dit te doen. Die gozers slaan nog kan nog wal. Ze hadden een heel team daar en daarna NOG een heel team maar NIEMAND in dat team had zo iets van "wacht even dit zijn geen voetbal hooligans dronken in de trein".

Ja ik had me niet geschoren... we zijn halvewege in de nacht vast komen te zitten in Antwerpen door de vertraging! Ik had wel mijn nette pak aan... en mijn partner uit Azië zij zag er wel netjes uit (misschien kwam het wel allemaal door haar, ze is geen Europeaan dus sja... je weet hoe sommige mensen daar op kunnen reageren, die rot communisten ook altijd!).

Nah... ik kan nog wel even doorgaan... maar dank jullie allemaal voor de tips en hulp. Ik wil iemand van de NS spreken het LIEFST op schrift. Maar duidelijk de NS is druk en na mijn reis snap ik ook wel waarom. Sjeeeeee mijn god!
@iCQ

Zo lang U blijft weigeren te vertellen wat er gebeurd is kan niemand hier iets met uw verhaal.


Ik weiger niet te vertellen wat er gebeurd is... het lijkt wel of u weigert eerst te lezen voor te antwoorden.

Maar hoe veel detail wil je?

We zijn MET geldige plaatsbewijzen in zuid Frankrijk op de trein naar Nederland gestapt. Er kwam vertraging dit en dat en uiteindelijk zijn we van het station gebonjourd in Breda. Aldaar heb ik weer nieuwe tickets moeten kopen om toch maar op plaats bestemming te komen. En we hebben twee boetes gekregen want ik mocht niet klagen over de dienstverlening.

Verder kan je lezen (hierboven) dat ik er achter ben gekomen dat dit puur community forum is. En er dus NIEMAND is met 'gezag' die kan helpen met dit soort zaken. Zeker niet als het gaat om terug betaling betaalde boetes en tickets. Niemand hier die zich, namens de NS, kan verontschuldigen voor het vreemde gedrag van de BOA's of spoor politie geen idee wie die lui waren. Allemaal JOHN DOE'S. Ja zo krijg je geen vaste klanten in je zaak natuurlijk!

Anyway ik zal gaan... dit forum is leuk en prachtig dat er mensen zijn die anderen willen helpen. Chapeau mensen! Toppie.... wie weet kom ik hier nog wel eens helpen. Maar op het moment kan ik even geen NS meer zien. En ik zal dit niet vergeten en ik moet die gasten niet weer tegen komen sorry hoor zo gaan we niet met elkaar om in Nederland PUNT UIT.
Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat u met een geldig ticket uit de trein bent gebonjourd.

Mijn vermoeden uit uw verhaal is dat u een ticket had voor de Thalys richting Amsterdam, die door een vertraging hebt gemist en vervolgens met uw ticket bent gaan reizen met de Benelux trein van NS. Omdat NS echter niets met Thalys te maken heeft (dat is een heel ander bedrijf) mag dat niet.

NS international verkoopt alleen tickets voor de Thalys net als dat een reisbureau dat doet maar NS heeft verder niets te maken met de treindiensten van Thalys.
Reputatie 7
Badge
Verder maak ik uit de rits zeer warrige verhalen van @iCQ op dat het allemaal om een niet gekregen stempeltje ging te Antwerpen. Maar Antwerpen is geen NS station.
Voor klachten moet u bij de Belgische NMBS zijn.

@Tamzin Dat mag bij speciale situaties wel, bv als Thalys geen treindienst meer aanbied die dag. Daar zijn internationale afspraken over.

Anderzijds, de zeer lange verhalen van @iCQ zijn en blijven zo onduidelijk, daar is niets uit op te maken.
Als @iCQ nou gewoon opschrijft waar de reis is begonnen, hoe laat en met welk ticket, waar de vertraging was en wat er in België nog meer fout is gegaan en wat de werkelijke reden van escalatie in Breda was, dan weten we iets.........
Maar dat wil @iCQ niet vertellen......
@AbbeyRoad
Met een Thalys ticket in de Beneluxtrein mag alleen als dat vooraf omgeboekt is, telefonisch of via een loket zodat NMBS/NS ook zijn deel van het geld krijgt van het Thalys ticket. Gewoon maar in de Beneluxtrein gaan zitten en verwachten dat NMBS/NS je gratis vervoert mag niet.

Ik vermoed dat dat stempeltje nodig was om toestemming te geven om met de Benelux te reizen. Dat dat stempeltje niet werd gegeven zou wel eens te maken kunnen hebben met dat de NMBS vond dat TS maar op volgende Thalys moest wachten.

Verder is ruzie maken met een Belgische conducteur sowieso af te raden. Daar zijn onze zuiderburen niet van gediend en al helemaal niet als het een Ollander betreft.

Het zijn allemaal vermoedens maar ik schat dat ik er wel eens niet zo ver naast zou kunnen zitten. Maar alleen @iCQ kan dat ophelderen.
Reputatie 7
Badge
@Tamzin

Reizigersrechten december 2009 voor treinreizigers in het nationale en internationale vervoer,

citaat:

Bij een verwachte vertraging van minstens 20 minuten op het bestemmingsstation van uw ticket kunt u:

Bij de eerstvolgende gelegenheid of op een later tijdstip de rit op hetzelfde of een ander traject voortzetten en daarbij ook gebruikmaken van andere treinen zonder reserveringsplicht (een eventueel vereist ticket of toeslag betaalt u vooruit en krijgt u later gerestitueerd).

Reageer