Is het druk bij de NS door vakantie periode? | NS Community

Is het druk bij de NS door vakantie periode?


Beste NS, wat is dit?

Ik moet altijd van te voren betalen voor ik kan reizen. Ik zeur bijna nooit maar ben wel ook een Nederlander. Ik heb een vrezelijke ervaring gehad met de NS en een paar van zijn personeelsleden.

Ik probeer op elke manier normaal contact te krijgen met het bedrijf maar ik krijg geen gehoor. Omdat ik een klacht wilde indienen (en niet meer geholpen hoefde te worden) heb ik en een partner 50 euro boete gehad. Belachelijk!

Die boete lag binnen 2 dagen op de bus! Ik had ook al de rit bijna DUBBEL betaald (extra kaartje gekocht, sja je weet bij de NS het niet he!?).

De boete moest ik (heb ik) binnen twee weken betalen. Maar mijn klacht afhandelen kan wel drie weken duren. Nu zijn de drie weken bijna voorbij. Hebben wij van zuid Frankrijk naar Nederland tickets van goed 500 euro gekocht. De helft van de rit NOG eens kaartjes gekocht. We hebben wel 7 service bali's aangedaan. We hebben op treinen managers enzo gesproken. Geen duidelijkheid. Maar wel service (hulp) van NS politie (wat niet meer politie is ben ik van de week achter gekomen). Hulp in de vorm van twee keer 50 euro boete. Waar ze van zeiden dat het geen boete zou zijn. Bieden de mijn vrouwelijke gezelschap IN HET GENIEP een taxi aan (die ze dan zelf wel moet betalen natuurlijk zodra de heren "met haar klaar zijn").

5 regels gecensureerd door een moderator vanwege grof taalgebruik

60 reacties

@AbbeyRoad
Ja, maar de laatste zin stelt dat je dan wel vooraf een extra ticket moet kopen als je originele ticket in die alternatieve trein niet geldig is en dat je dat extra ticket dan later kunt laten restitueren. Wat nog steeds niet mag is gewoon een andere trein nemen waar je oorspronkelijke ticket niet geldig is.

Het bovenstaande is ook een logische procedure die er voor zorgt dat iedereen juist betaald wordt.
Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat u met een geldig ticket uit de trein bent gebonjourd.

Mijn vermoeden uit uw verhaal is dat u een ticket had voor de Thalys richting Amsterdam, die door een vertraging hebt gemist en vervolgens met uw ticket bent gaan reizen met de Benelux trein van NS. Omdat NS echter niets met Thalys te maken heeft (dat is een heel ander bedrijf) mag dat niet.

NS international verkoopt alleen tickets voor de Thalys net als dat een reisbureau dat doet maar NS heeft verder niets te maken met de treindiensten van Thalys.


Dat kan U hoogstwaarschijnlijk wel zeggen. Ik heb niet gezegd wat u schrijft trouwens. Evengoed.

Ik had tickets voor de Thalys en ben in de Thalys business lounge geweest in Brussel en de Service Lounge in Antwerpen. Ik heb met twee managers van de Thalys gesproken en zij hebben ons gewoon laten rijden naar Brussel. Daarna in Antwerpen konden we niet meer verder (12 uur snachts). Ook had ik tickets voor de NS en voor INT trein in Frankrijk en ik had (heb) tickets ook voor het NS traject. Het mag u allemaal hoogst onwaarschijnlijk overkomen dat is prima. Kan ik alleen niet veel mee sorry.

Dank voor Uw ver te zoeken hulp.
Verder maak ik uit de rits zeer warrige verhalen van @iCQ op dat het allemaal om een niet gekregen stempeltje ging te Antwerpen. Maar Antwerpen is geen NS station.
Voor klachten moet u bij de Belgische NMBS zijn.

@Tamzin Dat mag bij speciale situaties wel, bv als Thalys geen treindienst meer aanbied die dag. Daar zijn internationale afspraken over.

Anderzijds, de zeer lange verhalen van @iCQ zijn en blijven zo onduidelijk, daar is niets uit op te maken.
Als @iCQ nou gewoon opschrijft waar de reis is begonnen, hoe laat en met welk ticket, waar de vertraging was en wat er in België nog meer fout is gegaan en wat de werkelijke reden van escalatie in Breda was, dan weten we iets.........
Maar dat wil @iCQ niet vertellen......


Beste Abby. Nadat u erop gewezen had dat dit een communituy forum is heb ik terecht besloten niet alle details te vermelden. Niet alleen omdat hier prive informatie in zit maar ook omdat er geen hout mee gesneden kan worden hier.

Dat ik warrig, en voor u onbegrijpelijk, schrijf is misschien wel zo ja. Het is dan ook niet makkelijk om met mensen te werken die verschillende talen spreken en er verschillende fatsoensnormen op na houden.

Stellen dat ik "iets niet wil vertellen" is niet waar. Onzin.... het was een warrige reis en daarbij komt automatisch een warrige beschrijving.

En het advies dat ik naar de NMBS moet gaan met mijn klachten is al helemaal raar. Die belg conducteur werkte voor de NS op dat moment. De tickets zijn verkocht door NS international. De vertraging (de eerste van de twee in deze zaak) was in Frankrijk met bedrijf "INT" of zo iets.

Wettelijk heb ik het gewoon te zoeken bij de NS. Over de extra gemaakte kosten... over de vergoeding betreft de vertraging. Over het vreemde gedrag van die conducteur en al helemaal over de belachelijke behandeling van deze zaak door de Spoorweg Politie (of weet ik veel welke pet ze op zetten).

Dat ineens een body cam word uitgezet mag ook wel beoordeeld worden!
Ik probeer het nog steeds te snappen. U kwam uit Zuid-Frankrijk en bent als gevolg van een flinke vertraging uiteindelijk via Brussel om middernacht gestrand in Antwerpen. Tot zo ver is het duidelijk, maar in welke trein naar Breda bent u dan terecht gekomen?
Ik probeer het nog steeds te snappen. U kwam uit Zuid-Frankrijk en bent als gevolg van een flinke vertraging uiteindelijk via Brussel om middernacht gestrand in Antwerpen. Tot zo ver is het duidelijk, maar in welke trein naar Breda bent u dan terecht gekomen?

Precies!

Ik had in mijn kaartjes pakket een kaartje voor de NS van Antwerpen naar Breda. Nee, twee kaartjes voor twee personen van Antwerpen naar Arnhem.

Maar nogmaals. Het is heel warrig... maar hier op dit forum zijn geen mensen die deze zaak kunnen afhandelen. Ik zal moeten wachten (nu bijna 3 weken) tot mijn klacht via de mail behandeld word. Wel heb ik al boetes binnen (twee dagen, BINNEN TWEE DAGEN) die ik binnen twee weken moest betalen.

En aan de telefoon vertelde iemand bij de NS dat deze boetes niet kwijtgescholden kunnen worden door "mijn gedrag" wat verder niet gespecificeerd is EN waar de BOA zijn body cam heeft uitgezet (of zijn batt was net leeg, wel toevallig).

En mijn gedrag is als volgt: "meneer mag ik uw naam want ik wil een klacht indienen". En dat mag dus niet bij de NS! Beste NS klanten... knoop dit in je oren:

Betaal van te voren. Heb je een klacht? Beter niet melden... heb je een boete... beter snel betalen. En voor de zekerheid koop nog een extra kaartje... je weet maar nooit!

Daarnaast kom je op het community forum reken erop dat als je een beetje sterke taal gebruikt dat je ge-modereert word (tekst word weg gehaald). En zorg dat je alle details netjes en begrijpelijk deelt met de mensen. En doe het wel in het Nederlands en niet in het Chinees. Nee... daar hebben we een vertaal buro voor nodig.

Ik steek dit niet onder stoelen of banken. De NS duidelijk wel... ik snap het wel... maar zo gaan we dus NIET MET ELKAAR OM. Erg flauw Abby om te doen voorkomen dat ik zaken onder stoelen of banken schuif.

Klanten hebben het recht om boos te worden en klachten in te dienen. Wat is hier nu zo vreemd aan? Ik denk wel dat ik je snap hoor Abby, maar nee, ik ben het niet met je eens. 💂🏻
Wat betreft de bodycam - die mag uit en aangezet worden wanneer een medewerker dat zelf wil.

Wat betreft het legitimeren - dit moet als het gaat om het gebruiken van de bijbehorende bevoegdheid. Als de V&S medewerker enkel bemiddelend heeft opgetreden, dan zie ik geen reden om zich te legitimeren. Bij een bekeuring door NS personeel, is dit een ander verhaal.

Een Belgische conducteur zal altijd onder de NMBS blijven vallen, ook al zit deze op een internationale trein binnen Nederland. Een klacht indienen bij NS over een Belgische conducteur kan, maar die wordt rechtstreeks doorgestuurd naar de NMBS en de NS kan daar verder niets mee.

Wat betreft het legitimeren - dit moet als het gaat om het gebruiken van de bijbehorende bevoegdheid. Als de V&S medewerker enkel bemiddelend heeft opgetreden, dan zie ik geen reden om zich te legitimeren. Bij een bekeuring door NS personeel, is dit een ander verhaal.


Volgens mij is dat bij optreden als BOA al het geval en dat is vrijwel direct als er in uniform naar buiten getreden wordt. Het is dan niet aan de burger om de intentie van de BOA te kennen, de burger mag aannemen dat het een optreden als BOA betreft. Zal er binnenkort eens induiken, ik kan mij herinneren daar wel eens uitspraken over te hebben gelezen.
Volgens mij is dat bij optreden als BOA al het geval en dat is vrijwel direct als er in uniform naar buiten getreden wordt. Het is dan niet aan de burger om de intentie van de BOA te kennen, de burger mag aannemen dat het een optreden als BOA betreft. Zal er binnenkort eens induiken, ik kan mij herinneren daar wel eens uitspraken over te hebben gelezen.

Ik ben bijzonder benieuwd.
Wat betreft de bodycam - die mag uit en aangezet worden wanneer een medewerker dat zelf wil.

Wat betreft het legitimeren - dit moet als het gaat om het gebruiken van de bijbehorende bevoegdheid. Als de V&S medewerker enkel bemiddelend heeft opgetreden, dan zie ik geen reden om zich te legitimeren. Bij een bekeuring door NS personeel, is dit een ander verhaal.

Een Belgische conducteur zal altijd onder de NMBS blijven vallen, ook al zit deze op een internationale trein binnen Nederland. Een klacht indienen bij NS over een Belgische conducteur kan, maar die wordt rechtstreeks doorgestuurd naar de NMBS en de NS kan daar verder niets mee.


Echt? Mogen ze dit aan en uit zetten wanneer ze willen? Wat een vreemde arbeidsinstructie! Maar sja... jammer want ik had zelf HEEL GRAAG deze beelden (met audio) gehad. niet omdat de heren dan direct hun baan kwijt zouden raken. Maar omdat ik dan waarschijnlijk niet eens het station had hoeven verlaten EN geen boete had gehad.

Het is een wirwar nu van zaken waar ik klachten over heb. En zaken die ik graag vergoed zie... en zaken waar ik graag een verontschuldiging voor zie. En dan hebben we ook nog de zaak van die boetes. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit niet snel opgelost gaat worden. Wel jammer voor zo een snel, modern en efficiënt bedrijf.

Ik wil ten eerste mijn geld terug en ten tweede wil ik die beelden. Ook waar te zien is dat de camera uit gaat en wat op dat moment de camera van de andere BOA (die nog wel aanstond) voor een geluid "geeft". Er stonden ook nog andere BOA's omheen met camera's. Ze liepen erg vreemd rond en weg kijkend.

Lastig he, boze klanten die niet met geweld dreigen, die niet dronken zijn en die gewoon een klacht hebben en verder alleen maar naar "huis" willen.

Als je het mij vraagt komt dit alles door het gezelschap wat ik bij me had. Niet dat het haar schuld was, nee gewoon door haar "zijn" (een beetje kak Aziatische zakenvrouw op zakenreis met een Nederlandse Chaperone).
Ik ben benieuwd wat je kan vinden. Maar zelfs in uniform kan ik een burgeraanhouding doen. Handig niet, maar wel volgens de wetgeving. Ik denk dat je het eerder in de toezichthouderrol moet zoeken dan..

De BOA pet gaat pas op bij het staande houden of aanhouden (met geweld). Een aanwijzing geven, vervoersbewijs contact verkopen (Met wettelijke verhoging), toegang weigeren etc, mag al vanuit de toezichthoudende rol.
Reputatie 7
Badge
Duidelijk, deze uitleg @Slidestops

Voor @iCQ hoop ik dat hij zijn schrijven vele malen duidelijker heeft geschreven, anders heb ik echt met Klantenservice te doen. Ondanks de enorme lappen tekst zijn we hier nog niets wijzer geworden.
Veel succes @iCQ met de afhandeling van je klacht, maar in je teksten staan zoveel onjuistheden, verwijten en onduidelijkheden, dat dit nog een hele opgave gaat worden.
Laat je de afloop alhier nog even weten ?

* ) Dat duidelijke bedreigingen aan NS medewerkers worden verwijderd door de moderatie lijkt mij zeer logisch, dat kan natuurlijk echt niet !
@iCQ waaruit maakte u op dat de camera uit ging? Als deze rood brandt neemt hij namelijk op en als hij groen is, neemt hij niet op
@iCQ
OK, dan vermoed ik dat u de volgende ochtend bent verder gereisd van Antwerpen naar Arnhem en toen problemen met de conducteur hebt gekregen omdat het ticket daarvoor de datum van de vorige dag had.

Als het inderdaad zo in elkaar zit wordt het een vervelend verhaal en begin ik uw boosheid te snappen.
@iCQ waaruit maakte u op dat de camera uit ging? Als deze rood brandt neemt hij namelijk op en als hij groen is, neemt hij niet op

Het lampje van de camera was ineens uit, daarvoor was hij groen en alle andere camera's van de andere BOA's groen. Dus als het klopt wat u zegt is er niks opgenomen? Dat zou ik zo jammer vinden. Want dat is voor mij de enige manier om van die twee boetes af te komen.

Nu denk ik dat niet alle spoorweg BOA's precies dezelfde camera's hebben dus misschien zijn er wel beelden. Ik heb ter plaatse direct gevraagd of er camera beelden zijn van IN de trein. Geen antwoord waarop ik het nummer van de trein heb genoteerd en naar binnen heb gekeken en ik zag inderdaad geen camera's.

Nu heeft helaas mijn partner niet haar telefoon camera aangezet toen ik dit haar vroeg. Ze was behoorlijk overstuur en later die nacht in het hotel had ze inwendige bloedingen van dit voorval. Ik heb haar de avond daarop naar de huisarts gestuurd om dit vast te stellen. En ja hij gaf aan dit kan door stress komen.

Dank NS... heel netjes. Maar deze zaak is nog VER van over. De jurist in Amerika in het bedrijf waar we voor op pad waren is ook al druk bezig. Lijkt me niet handig om dit maar voor je uit te schuiven. En tuurlijk ga beweren dat IK fout ben en dat het ALLEMAAL mijn schuld is.

Tuurlijk.. zal niet de eerste keer zijn.

Ik bedreig de NS medewerkers met het INDIENEN van een KLACHT. Dat mag... en dat ik ze persoonlijk van het perron af kom halen als er NOG STEEDS GEEN GEHOOR word gegeven aan mijn (lees: onze) valide klachten dan kom je me maar vertellen dat je liever met een jurist spreekt. Veel plezier daarmee!
@iCQ

OK, dan vermoed ik dat u de volgende ochtend bent verder gereisd van Antwerpen naar Arnhem en toen problemen met de conducteur hebt gekregen omdat het ticket daarvoor de datum van de vorige dag had.

Als het inderdaad zo in elkaar zit wordt het een vervelend verhaal en begin ik uw boosheid te snappen.


Inderdaad wij hebben voor 100 euro een hotel genomen en de volgende ochtend zijn we naar verschillende service bali's geweest. Ook heb ik een lap tekst van de NS whatsapp met allerlei adviezen en gelukwensen (prima lui daar trouwens, ik heb een paar van hen al hier op het forum terug gevonden).

Ik word trouwens niet snel boos. Helemaal niet. Maar in Antwerpen werd er gemeld "u kunt het beste op deze volgende trein stappen, even melden bij de conducteur". Dat deed ik... wij met de koffers naar beneden. Ik ren met twee koffers naar een conducteur toe en hij weigerde me gewoon. Toen kwam madam er achteraan met haar naald hakken.. zij MOCHT WEL NAAR BINNEN. Ja hallo zo gaan we niet te werk.

Anyway ik niet boos... ik vertel haar "he allow YOU to go in but not ME". En "we have to go back to the service desk". Ja sorry ik weet ook niet hoe ik dit netjes kan uitleggen.

Terug boven in Antwerpen bij de service desk. Die meid was al weg (middag dienst?) en een ander met hetzelfde advies.

Sja sorry hoor... ik was niet boos.

Eindelijk zitten we in een trein naar Nederland. Ja, het word nog iets warriger, stopt de trein in een tunnel net na de halte Antwerpen. De trein moest gerest worden.... na update kon de trein niet verder. Dus gingen we weer terug naar Antwerpen. Mijn god ik wou dat ik dat ook op video had. Wat een rare (leuke) melding gaf die NS meid over de speaker.

Mijn god ik heb gewoon meer dan 1000 euro betaald voor deze ellende nu. Terwijl we voor 100 euro hadden kunnen vliegen. En ja als ik nu een hooligan of dronken was... dan snap ik het. Of een zwart rijder. Ja pak die en geef hem een boete. Maar twee semi-nette mensen MET KAARTJES... die ga je zo toch niet behandelen? JAWEL DUS...

Gatverdaaammmemeee (sorry mensen ik ben ZO BOOS, ik moet die jongens van de NS boa team niet tegen komen. Geen zorgen ik doe niks illegaals, maar ik spreek ze WEL AAN, en als ze nog steeds JOHN DOE willen zijn fotografeer ik ze gewoon waar ze bij staan, kom nou zeg!).
En ja voordat iemand de volgende deur wil intrappen:

dreigen met juridische stappen werkt niet in je voordeel


Nu wil het feit dat ik niet op zoek ben naar een voordeeltje of wat dan ook in die richting. Jij en ik verschillen nogal met onze bewegingen en beweegredenen.

Ik werk ook niet voor de NS. Ik informeer wel mensen (mede klanten) hier op het forum. Op het moment alleen nog hier in deze draad. Maar tijden veranderen. Graag meld ik hier dat zulke zaken niet meer zullen voorkomen. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. En de mens is van nature lui.

Ik zelf merk nu hier al in de draad van dit forum dat er van die "wij van de NS" gevoelens spelen.

Abby heeft bijvoorbeeld nu al "medelijden" met de mensen op de service afdeling. Wat een reis-leider zeg!

Abby ik heb liever niet meer dat je mij hier komt helpen. Ik vind het ook rot voor die mensen die daar werken hoor. Maar misschien kan je niet zo goed Nederlands. IK BEN OOK NIET BLIJ... ik ben boos... en ik voel me gedupeerd. Maar daar hoef je geen rekening mee te houden... SPECIAAL NIET als diegene warrig schrijft. Klanten die helemaal niet kunnen schrijven zijn ze makkelijkste... kan je gewoon negeren en de politie bellen als het je te heet onder de voeten word.

Sorry hoor maar je vraagt erom dame. Hartelijk dank voor alle adviezen. Maar nee ik voel me er niet beter door. Mission failed.
Reputatie 7
Badge
INT treinen, Kaartjes naar Breda, of Enschede, nog meer extra kaartjes voor de zekerheid, stempeltje, hotel, resetten van treinen, Belgisch personeel bij NS, een NS meid over de speaker, Boa's met of zonder camera, inwendige bloedingen en een madam op hoge hakken, Aziatische forums, Amerikaanse juristen....

Ik haak af, hier is geen hulp mogelijk, dit geschrijf is al langer niet meer te volgen.....
Benieuwd wat de klantenservice hier van gaat zeggen.
En ja voordat iemand de volgende deur wil intrappen:


dreigen met juridische stappen werkt niet in je voordeel
Nu wil het feit dat ik niet op zoek ben naar een voordeeltje of wat dan ook in die richting. Jij en ik verschillen nogal met onze bewegingen en beweegredenen.

Ik werk ook niet voor de NS. Ik informeer wel mensen (mede klanten) hier op het forum. Op het moment alleen nog hier in deze draad. Maar tijden veranderen. Graag meld ik hier dat zulke zaken niet meer zullen voorkomen. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. En de mens is van nature lui.

Ik zelf merk nu hier al in de draad van dit forum dat er van die "wij van de NS" gevoelens spelen.

Abby heeft bijvoorbeeld nu al "medelijden" met de mensen op de service afdeling. Wat een reis-leider zeg!

Abby ik heb liever niet meer dat je mij hier komt helpen. Ik vind het ook rot voor die mensen die daar werken hoor. Maar misschien kan je niet zo goed Nederlands. IK BEN OOK NIET BLIJ... ik ben boos... en ik voel me gedupeerd. Maar daar hoef je geen rekening mee te houden... SPECIAAL NIET als diegene warrig schrijft. Klanten die helemaal niet kunnen schrijven zijn ze makkelijkste... kan je gewoon negeren en de politie bellen als het je te heet onder de voeten word.

Sorry hoor maar je vraagt erom dame. Hartelijk dank voor alle adviezen. Maar nee ik voel me er niet beter door. Mission failed.



Abby heb jij zelf wel eens gemerkt hoe je "geholpen word" als je hoge hakken aan hebt en hoe je "niet geholpen word" als je er rottig uit ziet. Of gewoon een bad hairday hebt!?

Als je het mij vraagt weet ik wel waarom dit allemaal fout is gegaan. Dit komt doordat ik man ben en op reis was met een vrouw die duidelijk niet "echt" bij mij hoorde.

Waarom anders bied je 1 klant een boete aan en de ander (in het geheim) een taxi? Het is me wel duidelijk... denk ik. En die conducteur in de trein was gewoon, net als ik, gestressed. Ik doordat ik al een dag extra achter liep met hoge kosten die ik niet kan goedpraten. Hij omdat hij in zijn eentje de hele trein moest bedienen vol met zeurende Nederlanders (dit is een GRAPJE maar deels wel waar denk ik).
OH EN NOG EVEN.. Abby.. als je van warrige reis verhalen houd kan je me ook ff bellen hoor... geen probleem: Telefoonnummer verwijderd door moderator.

INT treinen, Kaartjes naar Breda, of Enschede, nog meer extra kaartjes voor de zekerheid, stempeltje, hotel, resetten van treinen, Belgisch personeel bij NS, een NS meid over de speaker, Boa's met of zonder camera, inwendige bloedingen en een madam op hoge hakken, Aziatische forums, Amerikaanse juristen....
Ik haak af, hier is geen hulp mogelijk, dit geschrijf is al langer niet meer te volgen.....Benieuwd wat de klantenservice hier van gaat zeggen.



Jij vertelde me zelf al veel eerder dat hier geen "echte" hulp mogelijk is. Mij uitmaken voor warrig of onduidelijk is prima. Verwacht alleen geen bos rozen achteraf!

Nogmaals mijn vraag was duidelijk vet gedrukt en simpel. IS HET DRUK BIJ DE NS... je antwoord bleef even uit. Nu lijkt het erop dat ik je hulp nodig hebt of misschien wel dat ik om je hulp vraag. Maar nee.. dat is niet zo.

Ik schrijf de boosheid van me af. Of je het leuk vind of niet... is aan jouw. Of je wil blijven of niet.. is aan jouw. Of je het wil snappen of niet.. is niet aan mij.

Wel heb ik duidelijke adviezen aan de toekomstige klanten van de NS:

1 van de voren betalen
2 achteraf nog een keer betalen

3 uuh... trek er een dagje extra voor uit en verwacht niet allemaal blije gezichten!
@iCQ
Ik snap nu eindelijk wat er gebeurd is. NS international heeft u een keten van drie kaartjes verkocht:

- SNCF van Zuid-Frankrijk naar Parijs
- Thalys van Parijs naar Antwerpen
- NMBS/NS van Antwerpen naar Arnhem

Het probleem is dat de keten door vertraging bij de eerste aansluiting in het water is gevallen en u daardoor niet meer thuis kon komen.

Juridisch moet u in dat geval bij de verkoper van de kaartjes (NS International) zijn, die is verantwoordelijk voor de totale reis en moet bij problemen de zaak met u en de vervoerders afhandelen.

Wat U zelf had moeten doen was toen u in Antwerpen strandde NS International moeten bellen (24/7 bereikbaar) en die hadden u dan verteld hoe verder te handelen. In dit geval: een hotel nemen of een taxi naar huis nemen. En verder hadden ze u in het eerste geval moeten vertellen dat u de volgende dag twee nieuwe tickets naar Arnhem moest kopen omdat de oude tickets dan niet meer geldig waren. Na terugkomst had u voor de kosten (hotel of taxi, nieuwe kaartjes) een verzoek om restitutie kunnen indienen waarbij u ook nog recht had op compensatie vanwege de grote vertraging.

Wat niet zo handig was was om het zelf op te lossen via een juffrouw achter het loket en ruzie met de conducteur. De juffrouw achter het loket roept maar iets, de conducteur kan er niets mee want die ziet alleen een verlopen kaartje en kan uw verhaal niet controleren.

Mijn conclusie: u moet voor de verdere afhandeling bij NS International zijn. Die moeten uiteindelijk de hele boel maar alsnog afhandelen.
@iCQ Ter bescherming van jouw privacy en ter handhaving van de huisregels heb ik jouw telefoonnummer verwijderd. Je mag uiteraard in de privégesprekken nummers uitwisselen.
@iCQ
Ik snap nu eindelijk wat er gebeurd is. NS international heeft u een keten van drie kaartjes verkocht:

- SNCF van Zuid-Frankrijk naar Parijs
- Thalys van Parijs naar Antwerpen
- NMBS/NS van Antwerpen naar Arnhem

Het probleem is dat de keten door vertraging bij de eerste aansluiting in het water is gevallen en u daardoor niet meer thuis kon komen.

Juridisch moet u in dat geval bij de verkoper van de kaartjes (NS International) zijn, die is verantwoordelijk voor de totale reis en moet de zaak met u en de vervoerders afhandelen.

Wat U zelf had moeten doen was toen u in Antwerpen strandde NS International moeten bellen (24/7 bereikbaar) en die hadden u dan verteld hoe verder te handelen. In dit geval: een hotel nemen of een taxi naar huis nemen. En verder hadden ze u in het eerste geval moeten vertellen dat u de volgende dag twee nieuwe tickets naar Arnhem moest kopen omdat de oude tickets dan niet meer geldig waren. Na terugkomst had u voor de kosten (hotel of taxi, nieuwe kaartjes) een verzoek om restitutie kunnen indienen waarbij u ook nog recht had op compensatie vanwege de grote vertraging.

Wat niet zo handig was was om het zelf op te lossen via een juffrouw achter het loket en ruzie met de conducteur. De juffrouw achter het loket roept maar iets, de conducteur kan er niets mee want die ziet alleen een verlopen kaartje en kan uw verhaal niet controleren.

Mijn conclusie: u moet voor de verdere afhandeling bij NS International zijn. Die moeten uiteindelijk de hele boel maar alsnog afhandelen.


Ja ik denk dat U gelijk heeft Tamzin. Alleen het contact met NS international is zeer moeilijk. Geen forum... geen direct email adres wat ik zo even heb kunnen vinden.

Wel ben ik van mening dat ik mijn reis ervaring moet delen met de medemens. Ook ben ik van mening dat die heren die me die boete hebben gekregen wel eens mogen horen en zien wat ze bewerkstelligen. En als het betekend dat ik dat maar ergens online moet gooien IPV dat hun werkgever eens wakker word. Then so be it!
@iCQ Ik heb je laatste reactie moeten verwijderen om je taalgebruik. Normaliter pas ik het bericht aan maar geef je in deze de mogelijkheid het bericht op een normale manier te herschrijven.

Boos zijn en kritiek hebben op NS is uiteraard toegestaan, maar ik ben ervan overtuigd dat je deze boodschap ook kan overbrengen op een normale manier.
@iCQ Ter bescherming van jouw privacy en ter handhaving van de huisregels heb ik jouw telefoonnummer verwijderd. Je mag uiteraard in de privégesprekken nummers uitwisselen.

Volgens de wet mag ik zelf bepalen waar en waarneer ik mijn telefoon nummer deel. Ik heb niet om bescherming gevraagd. U draait de zaken om.

Nu kan ik wel gaan lezen in de forum regels (die onderhevig zijn aan de Nederlandse wet) of het mog of niet. Maar men mag toch wel in het publiek een telefoon nummer uitwisselen?

Moment ik ga de "huisregels" lezen....

Erg fijn dat je mijn teksten bewerkt en verwijderd vind ik het bepaald niet.
@iCQ
Ik zou dit schriftelijk of via email met NS International afhandelen en de zaak puntsgewijs duidelijk uitleggen. Dit is veel te ingewikkeld voor een chat of de telefoon, dat gaat nooit werken. Daarnaast zult u bewijsstukken moeten overleggen in de vorm van een hotelrekening, nieuwe tickets en de boete. Verder uiteraard altijd een kopie van de correspondentie bewaren. Mocht u er met NS International niet uitkomen dan kunt bij een klachtencommissie in beroep gaan.

Als u goedkoop toegang heeft tot een jurist (via een verzekering of via bedrijf) is die weg gezien het hoge bedrag waar het om gaat later ook nog altijd mogelijk. Een jurist zou trouwens sowieso moeten weten waar u recht op hebt. Alleen maken het feit dat u geen contact met NS International hebt opgenomen toen u in problemen kwam en dat u ruzie gemaakt hebt met de conducteur uw zaak niet sterker.

Reageer