Is het druk bij de NS door vakantie periode? | NS Community

Is het druk bij de NS door vakantie periode?


Beste NS, wat is dit?

Ik moet altijd van te voren betalen voor ik kan reizen. Ik zeur bijna nooit maar ben wel ook een Nederlander. Ik heb een vrezelijke ervaring gehad met de NS en een paar van zijn personeelsleden.

Ik probeer op elke manier normaal contact te krijgen met het bedrijf maar ik krijg geen gehoor. Omdat ik een klacht wilde indienen (en niet meer geholpen hoefde te worden) heb ik en een partner 50 euro boete gehad. Belachelijk!

Die boete lag binnen 2 dagen op de bus! Ik had ook al de rit bijna DUBBEL betaald (extra kaartje gekocht, sja je weet bij de NS het niet he!?).

De boete moest ik (heb ik) binnen twee weken betalen. Maar mijn klacht afhandelen kan wel drie weken duren. Nu zijn de drie weken bijna voorbij. Hebben wij van zuid Frankrijk naar Nederland tickets van goed 500 euro gekocht. De helft van de rit NOG eens kaartjes gekocht. We hebben wel 7 service bali's aangedaan. We hebben op treinen managers enzo gesproken. Geen duidelijkheid. Maar wel service (hulp) van NS politie (wat niet meer politie is ben ik van de week achter gekomen). Hulp in de vorm van twee keer 50 euro boete. Waar ze van zeiden dat het geen boete zou zijn. Bieden de mijn vrouwelijke gezelschap IN HET GENIEP een taxi aan (die ze dan zelf wel moet betalen natuurlijk zodra de heren "met haar klaar zijn").

5 regels gecensureerd door een moderator vanwege grof taalgebruik

60 reacties

@iCQ Ik heb je laatste reactie moeten verwijderen om je taalgebruik. Normaliter pas ik het bericht aan maar geef je in deze de mogelijkheid het bericht op een normale manier te herschrijven.

Boos zijn en kritiek hebben op NS is uiteraard toegestaan, maar ik ben ervan overtuigd dat je deze boodschap ook kan overbrengen op een normale manier.


Wat je overtuiging dan ook is. Ik snap best dat je deze, nu 1500 keer bekeken, draad eigenlijk wil opruimen. Een mannier om het allemaal netjes te laten lijken is lastig te vinden. Ik zoek al dagen, nee weken naar deze mannier en de beste oplossing is welke U nu toe past. SNEL WEG....


niet snelweg... maar SNEL WEG (met die NS)
Nu lees ik de huisregels (for whatever that means or whatever laws that imply):

Als je een topic opent:
• Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost (dat doe je zo).
• Plaats je bericht bij het juiste onderwerp. Twijfel je? Stel dan je vraag via ‘Stel je vraag’.
• Verzin een duidelijke titel bij je bericht, zodat anderen snel kunnen zien waar jouw topic over gaat.
• Vermeld geen persoonlijke gegevens in je bericht, zoals je adres, geboortedatum of kaartnummer.
• Plaats je bericht één keer op het forum. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd.
• Wees zo volledig mogelijk.
• Stuur geen privéberichten naar de moderators tenzij wij er expliciet om vragen.


Verder lees ik nergens dat ik geen telefoon nummer mag delen. heb jij arbeidsinstrukties waarin staat dat mensen geen links of namen of adressen of nummers mogen delen op het forum aldoende commerciele praktijken te blokkeren op dit forum?

Wel lees ik dat er mensen zijn die klachten hebben over "censuur" op dit forum. Nu heb ik daar zelf geen last van. Alle berichten worden opgenomen en staan ook op een (vooralsnog geheim) blog.
Als je een topic opent:
• Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost (dat doe je zo).
• Plaats je bericht bij het juiste onderwerp. Twijfel je? Stel dan je vraag via ‘Stel je vraag’.
• Verzin een duidelijke titel bij je bericht, zodat anderen snel kunnen zien waar jouw topic over gaat.
• Vermeld geen persoonlijke gegevens in je bericht, zoals je adres, geboortedatum of kaartnummer.
• Plaats je bericht één keer op het forum. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd.
• Wees zo volledig mogelijk.
• Stuur geen privéberichten naar de moderators tenzij wij er expliciet om vragen.
Als je een topic opent:
• Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost (dat doe je zo).
• Plaats je bericht bij het juiste onderwerp. Twijfel je? Stel dan je vraag via ‘Stel je vraag’.
• Verzin een duidelijke titel bij je bericht, zodat anderen snel kunnen zien waar jouw topic over gaat.• Vermeld geen persoonlijke gegevens in je bericht, zoals je adres, geboortedatum of kaartnummer.
• Plaats je bericht één keer op het forum. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd.
• Wees zo volledig mogelijk.
• Stuur geen privéberichten naar de moderators tenzij wij er expliciet om vragen.


En als dit nummer nu NIET een persoonlijk gegeven is? Je zegt mij te beschermen. Waarom denk ik dat wat jij zegt simpelweg niet waar is?

Ikzelf bescherm me al door NUL ZES te tikken en niet 06. Daarnaast wijs ik u erop dat de WET hier geld... BOVEN huisregels. Ik stel dat ik het RECHT heb "mijn" telefoon nummer te delen op dit forum.

Maar er is al genoeg gedoe met de NS enzo... ik snap ook wel dat ik niet mijn recht kan halen. Ik mot gewoon betalen en mond houden! Ik snap het wel... maar ben het er gewoon NIET MEE EENS.

Eigenlijk zou ik eens een topic moeten starten over hoe de NS met hun klanten omgaat via het OV-CHIP systeem. Daar kan elke beetje IT-er gelijk aan zien dat hier "iets niet klopt".

Alles wat er fout kan gaan met in/uit checken valt per direct in de buidel van de klant. Je mag achteraf maar wat gaan zoeken hoe je het terug gaat krijgen.

Zo kunnen we er nog wel een paar vinden. Maar nu klaag ik over de slechte service van sommige iwerknemers. De lakse houding en het gemak waarmee wij betalende klanten aan de kant of in de wacht worden gezet.

Eigenlijk zou ik het helemaal nog niet zo gek vinden als er zo nog geroepen word "KUNT U WEL BEWIJZEN DAT HET "onze" SCHULD IS?!".

ik ben geen jurist... ik ben zelfs geen nederlandse taal schrijver... ik ben ook geen NS klant meer....

wel ben ik iemand die geeft om de buurman en zijn transporten... daarom ben ik nu hier denk ik

en verdwijnen zal ik helaas niet sorry Danny....
Ik vind als moderator dat het delen van een telefoonnummer valt onder persoonlijke gegevens. Om deze reden heb ik besloten het te verwijderen.
Ik vind als moderator dat het delen van een telefoonnummer valt onder persoonlijke gegevens. Om deze reden heb ik besloten het te verwijderen.

Ik ben het er niet mee eens en ik vind het niet leuk dat je dat doet.

Maar sja... dank voor je tijd en aandacht. Ik hoop dat ik je nog eens zie in de trein. Ik ben van mening dat ik je foto per direct moet verwijderen van je profiel. Om je te beschermen...

Kom op man... waar gaat dit over. Ik hoop dat je een fijne dag hebt maar je kan ook gewoon ff de politie en je manager bij de NS aan de oren trekken zo van "uuh ik zie iets wat niet helemaal lekker zit volgens mij".

Maar laat me raden.. ze zijn betaald TE DRUK.

(ikzelf draai verschillende service forums, als admin en als moderator heb ik ook verschillende functies, helaas niets in de Nederlandse taal, dat is me te kleinschalig)
Ik wil deze draad afsluiten met de melding dat ik tijdens de reis heel veel vriendelijk en correct personeel ben tegen gekomen. Van de NS maar ook de Belgische, Franzen en etc.

Wel vind ik het jammer dat personeel, de meeste dan, niet bij machten zijn om echte problemen aan te pakken.

Stempel halen... uuh... sja... beetje van de oude stempel als je het mij vraagt.

Er was vertraging "niks mee te maken meneer"... dit is niet van de oude stempel. Ja klopt heb jij IN JE VRIJE TIJD niks mee te maken. En als jij BOA bent en ik bel jouw niet maar ik misdraag me niet. Wat doe je daar dan? Mij vertellen dat je me komt helpen met een boete wat je zegt dat geen boete is.

Ik vertelde de BOA "dank u wel meneer maar ik wil gewoon de naam van die conducteur hebben om een klacht te kunnen maken. En anders wil ik uw naam wel hebben".

Dat moet je DUS NOOIT DOEN in de trein. Iedereen bij de NS in probleem situatie heeft GEEN naam. En dat hele BOA team.. en dat BOA team een uur later. Zijn jullie helemaal van de pot gerukt en niet onderwezen op de werkplek gezet? Je functie is niet het publiek dienen. Je functie als BOA is de ORDE BEWAREN met het WETBOEK in de hand. Veel moeilijker moet en mag je het volgens mij niet maken. En punten scoren over de rug van de klant is al helemaal niet toegestaan volgens mij.

Groetjes en dank voor de tijd en aandacht. Wees op uw hoede!
Reputatie 7
Welkom op deze NS Community, dit is een klant helpt klant forum.
Eigenlijk moet u voor dit soort grootse problemen bij de klantenservice zijn.


Dit soort complexe klachten hoort hier gewoonweg niet thuis. Dit om de eenvoudige reden dat er vanuit de Community nauwelijks tot geen zinvolle bijdrage geleverd kan worden.

U schrijft een lang verhaal maar er staat niets in.
Probeer uw echte probleem eens kort en bondig op te schrijven, bv waarom kreeg u een boete, waarom een taxi en wat was er in Frankrijk ssn fe hand.

Nieuwsgierigheid zou het dan ook niet moeten winnen van gezond verstand. Dit soort klachten hoort, tenminste eerst, door de klantenservice te worden behandeld. Naar ik begrijp is deze klacht al in behandeling bij de klantenservice.
Hel graag zou ik reactie hebben van de NS zelf over deze zaak. Uw vizie en ervaring. De BOA's in kwestie... de redenen. De beelden.

Zodat het eindelijk eens duidelijk kan worden dat WIJ fout zitten en de NS geheel in zijn gelijk staat. Dat zou wel mooi zijn.

Helaas ziet het er naar uit dat er 0,0 reactie komt. Och wie weet krijg ik binnenkort wel een stationsverbod hier op het forum. Niet echt uitleggen waarom natuurlijk, zo gaan wij namelijk NIET TE WERK.
De klacht... moment ik zal even de email box openen:

https://ibb.co/kq59dqS
https://ibb.co/NxHzWQ1

Ik heb 7 reacties van Paulette. Deze zien er uit als automatische reacties. Paulette is druk denk ik. Want zoals je kan lezen zal het nog wel even duren.

Nu is het natuurlijk niet zo dat ik even kan wachten met betalen tot we er uit zijn. Nee dat kan niet!

Naast de vele telefoontjes. Bezoeken aan service bali's en gesprekken met whatsapp NS service en NS manager etc. kan ik alleen maar concluderen dat er GEEN hart voor de zaak is. En ik bedoel niet dat alle medewerkers van de NS zo zijn. Totaal NIET! Het gros was super aardig en vriendelijk en we zijn zonder problemen MET toestemming van conducteur wel helemaal tot in Breda gekomen. Maar uitgeput en moe ging ik helaas niet zo vriendelijk om met de boete dreiging. Dat mag je snappen of niet.

Het ergste vind ik nog wel dat ik niet de namen of dienstnummers heb van de mensen die zich hebben misdragen. Dat is wettelijk gezien gewoon FOUT!

Vergeten we gewoon even de inwendige bloedingen van mijn zakenpartner, de rechtzaak daaromtrend zal misschien wel boekdelen spreken. Duidelijk mag zijn dat er meer mensen zich zullen afvragen "waarom geen reactie en waarom deze harde acties tegen mensen met vertragingsproblemen buiten hun schuld om?".

De vertragingen en extra kosten die we hebben opgelopen. De zere voeten van het wandelen van bali naar manager naar conducteur. Tot daar aan toe maar de BOETE achteraf en het verwijderen van het station. Wij kwamen twee oude dames tegen buiten. Die vertelde ons spontaan "dit station lijkt wel een mortuarium". Ik heb maar niks gezegd.

Ik dacht nog "ach komt wel goed, ik betaal gewoon een nieuw kaartje en dat hotel ach who cares".

Nu niet meer sorry... genoeg is genoeg.

Nee dit forum en zijn gebruikers zullen ons niet kunnen helpen. Maar wij kunnen u wel helpen: VRAAG NIET NAAR EEN NAAM WANNEER U EEN KLACHT WILT MAKEN! NIET DOEN!!!!!

Tip van de dag.

Reageer