Is het druk bij de NS door vakantie periode?


Beste NS, wat is dit?

Ik moet altijd van te voren betalen voor ik kan reizen. Ik zeur bijna nooit maar ben wel ook een Nederlander. Ik heb een vrezelijke ervaring gehad met de NS en een paar van zijn personeelsleden.

Ik probeer op elke manier normaal contact te krijgen met het bedrijf maar ik krijg geen gehoor. Omdat ik een klacht wilde indienen (en niet meer geholpen hoefde te worden) heb ik en een partner 50 euro boete gehad. Belachelijk!

Die boete lag binnen 2 dagen op de bus! Ik had ook al de rit bijna DUBBEL betaald (extra kaartje gekocht, sja je weet bij de NS het niet he!?).

De boete moest ik (heb ik) binnen twee weken betalen. Maar mijn klacht afhandelen kan wel drie weken duren. Nu zijn de drie weken bijna voorbij. Hebben wij van zuid Frankrijk naar Nederland tickets van goed 500 euro gekocht. De helft van de rit NOG eens kaartjes gekocht. We hebben wel 7 service bali's aangedaan. We hebben op treinen managers enzo gesproken. Geen duidelijkheid. Maar wel service (hulp) van NS politie (wat niet meer politie is ben ik van de week achter gekomen). Hulp in de vorm van twee keer 50 euro boete. Waar ze van zeiden dat het geen boete zou zijn. Bieden de mijn vrouwelijke gezelschap IN HET GENIEP een taxi aan (die ze dan zelf wel moet betalen natuurlijk zodra de heren "met haar klaar zijn").

5 regels gecensureerd door een moderator vanwege grof taalgebruik

60 reacties

De klacht... moment ik zal even de email box openen:

https://ibb.co/kq59dqS
https://ibb.co/NxHzWQ1

Ik heb 7 reacties van Paulette. Deze zien er uit als automatische reacties. Paulette is druk denk ik. Want zoals je kan lezen zal het nog wel even duren.

Nu is het natuurlijk niet zo dat ik even kan wachten met betalen tot we er uit zijn. Nee dat kan niet!

Naast de vele telefoontjes. Bezoeken aan service bali's en gesprekken met whatsapp NS service en NS manager etc. kan ik alleen maar concluderen dat er GEEN hart voor de zaak is. En ik bedoel niet dat alle medewerkers van de NS zo zijn. Totaal NIET! Het gros was super aardig en vriendelijk en we zijn zonder problemen MET toestemming van conducteur wel helemaal tot in Breda gekomen. Maar uitgeput en moe ging ik helaas niet zo vriendelijk om met de boete dreiging. Dat mag je snappen of niet.

Het ergste vind ik nog wel dat ik niet de namen of dienstnummers heb van de mensen die zich hebben misdragen. Dat is wettelijk gezien gewoon FOUT!

Vergeten we gewoon even de inwendige bloedingen van mijn zakenpartner, de rechtzaak daaromtrend zal misschien wel boekdelen spreken. Duidelijk mag zijn dat er meer mensen zich zullen afvragen "waarom geen reactie en waarom deze harde acties tegen mensen met vertragingsproblemen buiten hun schuld om?".

De vertragingen en extra kosten die we hebben opgelopen. De zere voeten van het wandelen van bali naar manager naar conducteur. Tot daar aan toe maar de BOETE achteraf en het verwijderen van het station. Wij kwamen twee oude dames tegen buiten. Die vertelde ons spontaan "dit station lijkt wel een mortuarium". Ik heb maar niks gezegd.

Ik dacht nog "ach komt wel goed, ik betaal gewoon een nieuw kaartje en dat hotel ach who cares".

Nu niet meer sorry... genoeg is genoeg.

Nee dit forum en zijn gebruikers zullen ons niet kunnen helpen. Maar wij kunnen u wel helpen: VRAAG NIET NAAR EEN NAAM WANNEER U EEN KLACHT WILT MAKEN! NIET DOEN!!!!!

Tip van de dag.
Hel graag zou ik reactie hebben van de NS zelf over deze zaak. Uw vizie en ervaring. De BOA's in kwestie... de redenen. De beelden.

Zodat het eindelijk eens duidelijk kan worden dat WIJ fout zitten en de NS geheel in zijn gelijk staat. Dat zou wel mooi zijn.

Helaas ziet het er naar uit dat er 0,0 reactie komt. Och wie weet krijg ik binnenkort wel een stationsverbod hier op het forum. Niet echt uitleggen waarom natuurlijk, zo gaan wij namelijk NIET TE WERK.
Reputatie 6
Welkom op deze NS Community, dit is een klant helpt klant forum.
Eigenlijk moet u voor dit soort grootse problemen bij de klantenservice zijn.


Dit soort complexe klachten hoort hier gewoonweg niet thuis. Dit om de eenvoudige reden dat er vanuit de Community nauwelijks tot geen zinvolle bijdrage geleverd kan worden.

U schrijft een lang verhaal maar er staat niets in.
Probeer uw echte probleem eens kort en bondig op te schrijven, bv waarom kreeg u een boete, waarom een taxi en wat was er in Frankrijk ssn fe hand.

Nieuwsgierigheid zou het dan ook niet moeten winnen van gezond verstand. Dit soort klachten hoort, tenminste eerst, door de klantenservice te worden behandeld. Naar ik begrijp is deze klacht al in behandeling bij de klantenservice.
Ik wil deze draad afsluiten met de melding dat ik tijdens de reis heel veel vriendelijk en correct personeel ben tegen gekomen. Van de NS maar ook de Belgische, Franzen en etc.

Wel vind ik het jammer dat personeel, de meeste dan, niet bij machten zijn om echte problemen aan te pakken.

Stempel halen... uuh... sja... beetje van de oude stempel als je het mij vraagt.

Er was vertraging "niks mee te maken meneer"... dit is niet van de oude stempel. Ja klopt heb jij IN JE VRIJE TIJD niks mee te maken. En als jij BOA bent en ik bel jouw niet maar ik misdraag me niet. Wat doe je daar dan? Mij vertellen dat je me komt helpen met een boete wat je zegt dat geen boete is.

Ik vertelde de BOA "dank u wel meneer maar ik wil gewoon de naam van die conducteur hebben om een klacht te kunnen maken. En anders wil ik uw naam wel hebben".

Dat moet je DUS NOOIT DOEN in de trein. Iedereen bij de NS in probleem situatie heeft GEEN naam. En dat hele BOA team.. en dat BOA team een uur later. Zijn jullie helemaal van de pot gerukt en niet onderwezen op de werkplek gezet? Je functie is niet het publiek dienen. Je functie als BOA is de ORDE BEWAREN met het WETBOEK in de hand. Veel moeilijker moet en mag je het volgens mij niet maken. En punten scoren over de rug van de klant is al helemaal niet toegestaan volgens mij.

Groetjes en dank voor de tijd en aandacht. Wees op uw hoede!
Ik vind als moderator dat het delen van een telefoonnummer valt onder persoonlijke gegevens. Om deze reden heb ik besloten het te verwijderen.

Ik ben het er niet mee eens en ik vind het niet leuk dat je dat doet.

Maar sja... dank voor je tijd en aandacht. Ik hoop dat ik je nog eens zie in de trein. Ik ben van mening dat ik je foto per direct moet verwijderen van je profiel. Om je te beschermen...

Kom op man... waar gaat dit over. Ik hoop dat je een fijne dag hebt maar je kan ook gewoon ff de politie en je manager bij de NS aan de oren trekken zo van "uuh ik zie iets wat niet helemaal lekker zit volgens mij".

Maar laat me raden.. ze zijn betaald TE DRUK.

(ikzelf draai verschillende service forums, als admin en als moderator heb ik ook verschillende functies, helaas niets in de Nederlandse taal, dat is me te kleinschalig)
Ik vind als moderator dat het delen van een telefoonnummer valt onder persoonlijke gegevens. Om deze reden heb ik besloten het te verwijderen.
Als je een topic opent:
• Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost (dat doe je zo).
• Plaats je bericht bij het juiste onderwerp. Twijfel je? Stel dan je vraag via ‘Stel je vraag’.
• Verzin een duidelijke titel bij je bericht, zodat anderen snel kunnen zien waar jouw topic over gaat.• Vermeld geen persoonlijke gegevens in je bericht, zoals je adres, geboortedatum of kaartnummer.
• Plaats je bericht één keer op het forum. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd.
• Wees zo volledig mogelijk.
• Stuur geen privéberichten naar de moderators tenzij wij er expliciet om vragen.


En als dit nummer nu NIET een persoonlijk gegeven is? Je zegt mij te beschermen. Waarom denk ik dat wat jij zegt simpelweg niet waar is?

Ikzelf bescherm me al door NUL ZES te tikken en niet 06. Daarnaast wijs ik u erop dat de WET hier geld... BOVEN huisregels. Ik stel dat ik het RECHT heb "mijn" telefoon nummer te delen op dit forum.

Maar er is al genoeg gedoe met de NS enzo... ik snap ook wel dat ik niet mijn recht kan halen. Ik mot gewoon betalen en mond houden! Ik snap het wel... maar ben het er gewoon NIET MEE EENS.

Eigenlijk zou ik eens een topic moeten starten over hoe de NS met hun klanten omgaat via het OV-CHIP systeem. Daar kan elke beetje IT-er gelijk aan zien dat hier "iets niet klopt".

Alles wat er fout kan gaan met in/uit checken valt per direct in de buidel van de klant. Je mag achteraf maar wat gaan zoeken hoe je het terug gaat krijgen.

Zo kunnen we er nog wel een paar vinden. Maar nu klaag ik over de slechte service van sommige iwerknemers. De lakse houding en het gemak waarmee wij betalende klanten aan de kant of in de wacht worden gezet.

Eigenlijk zou ik het helemaal nog niet zo gek vinden als er zo nog geroepen word "KUNT U WEL BEWIJZEN DAT HET "onze" SCHULD IS?!".

ik ben geen jurist... ik ben zelfs geen nederlandse taal schrijver... ik ben ook geen NS klant meer....

wel ben ik iemand die geeft om de buurman en zijn transporten... daarom ben ik nu hier denk ik

en verdwijnen zal ik helaas niet sorry Danny....
Als je een topic opent:
• Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost (dat doe je zo).
• Plaats je bericht bij het juiste onderwerp. Twijfel je? Stel dan je vraag via ‘Stel je vraag’.
• Verzin een duidelijke titel bij je bericht, zodat anderen snel kunnen zien waar jouw topic over gaat.
• Vermeld geen persoonlijke gegevens in je bericht, zoals je adres, geboortedatum of kaartnummer.
• Plaats je bericht één keer op het forum. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd.
• Wees zo volledig mogelijk.
• Stuur geen privéberichten naar de moderators tenzij wij er expliciet om vragen.
Nu lees ik de huisregels (for whatever that means or whatever laws that imply):

Als je een topic opent:
• Controleer of jouw vraag of opmerking niet eerder is gepost (dat doe je zo).
• Plaats je bericht bij het juiste onderwerp. Twijfel je? Stel dan je vraag via ‘Stel je vraag’.
• Verzin een duidelijke titel bij je bericht, zodat anderen snel kunnen zien waar jouw topic over gaat.
• Vermeld geen persoonlijke gegevens in je bericht, zoals je adres, geboortedatum of kaartnummer.
• Plaats je bericht één keer op het forum. Dubbele topics worden gesloten of verwijderd.
• Wees zo volledig mogelijk.
• Stuur geen privéberichten naar de moderators tenzij wij er expliciet om vragen.


Verder lees ik nergens dat ik geen telefoon nummer mag delen. heb jij arbeidsinstrukties waarin staat dat mensen geen links of namen of adressen of nummers mogen delen op het forum aldoende commerciele praktijken te blokkeren op dit forum?

Wel lees ik dat er mensen zijn die klachten hebben over "censuur" op dit forum. Nu heb ik daar zelf geen last van. Alle berichten worden opgenomen en staan ook op een (vooralsnog geheim) blog.
@iCQ Ik heb je laatste reactie moeten verwijderen om je taalgebruik. Normaliter pas ik het bericht aan maar geef je in deze de mogelijkheid het bericht op een normale manier te herschrijven.

Boos zijn en kritiek hebben op NS is uiteraard toegestaan, maar ik ben ervan overtuigd dat je deze boodschap ook kan overbrengen op een normale manier.


Wat je overtuiging dan ook is. Ik snap best dat je deze, nu 1500 keer bekeken, draad eigenlijk wil opruimen. Een mannier om het allemaal netjes te laten lijken is lastig te vinden. Ik zoek al dagen, nee weken naar deze mannier en de beste oplossing is welke U nu toe past. SNEL WEG....


niet snelweg... maar SNEL WEG (met die NS)
Reputatie 7
Badge +3
@iCQ
Ik zou dit schriftelijk of via email met NS International afhandelen en de zaak puntsgewijs duidelijk uitleggen. Dit is veel te ingewikkeld voor een chat of de telefoon, dat gaat nooit werken. Daarnaast zult u bewijsstukken moeten overleggen in de vorm van een hotelrekening, nieuwe tickets en de boete. Verder uiteraard altijd een kopie van de correspondentie bewaren. Mocht u er met NS International niet uitkomen dan kunt bij een klachtencommissie in beroep gaan.

Als u goedkoop toegang heeft tot een jurist (via een verzekering of via bedrijf) is die weg gezien het hoge bedrag waar het om gaat later ook nog altijd mogelijk. Een jurist zou trouwens sowieso moeten weten waar u recht op hebt. Alleen maken het feit dat u geen contact met NS International hebt opgenomen toen u in problemen kwam en dat u ruzie gemaakt hebt met de conducteur uw zaak niet sterker.
@iCQ Ter bescherming van jouw privacy en ter handhaving van de huisregels heb ik jouw telefoonnummer verwijderd. Je mag uiteraard in de privégesprekken nummers uitwisselen.

Volgens de wet mag ik zelf bepalen waar en waarneer ik mijn telefoon nummer deel. Ik heb niet om bescherming gevraagd. U draait de zaken om.

Nu kan ik wel gaan lezen in de forum regels (die onderhevig zijn aan de Nederlandse wet) of het mog of niet. Maar men mag toch wel in het publiek een telefoon nummer uitwisselen?

Moment ik ga de "huisregels" lezen....

Erg fijn dat je mijn teksten bewerkt en verwijderd vind ik het bepaald niet.
@iCQ Ik heb je laatste reactie moeten verwijderen om je taalgebruik. Normaliter pas ik het bericht aan maar geef je in deze de mogelijkheid het bericht op een normale manier te herschrijven.

Boos zijn en kritiek hebben op NS is uiteraard toegestaan, maar ik ben ervan overtuigd dat je deze boodschap ook kan overbrengen op een normale manier.
@iCQ
Ik snap nu eindelijk wat er gebeurd is. NS international heeft u een keten van drie kaartjes verkocht:

- SNCF van Zuid-Frankrijk naar Parijs
- Thalys van Parijs naar Antwerpen
- NMBS/NS van Antwerpen naar Arnhem

Het probleem is dat de keten door vertraging bij de eerste aansluiting in het water is gevallen en u daardoor niet meer thuis kon komen.

Juridisch moet u in dat geval bij de verkoper van de kaartjes (NS International) zijn, die is verantwoordelijk voor de totale reis en moet de zaak met u en de vervoerders afhandelen.

Wat U zelf had moeten doen was toen u in Antwerpen strandde NS International moeten bellen (24/7 bereikbaar) en die hadden u dan verteld hoe verder te handelen. In dit geval: een hotel nemen of een taxi naar huis nemen. En verder hadden ze u in het eerste geval moeten vertellen dat u de volgende dag twee nieuwe tickets naar Arnhem moest kopen omdat de oude tickets dan niet meer geldig waren. Na terugkomst had u voor de kosten (hotel of taxi, nieuwe kaartjes) een verzoek om restitutie kunnen indienen waarbij u ook nog recht had op compensatie vanwege de grote vertraging.

Wat niet zo handig was was om het zelf op te lossen via een juffrouw achter het loket en ruzie met de conducteur. De juffrouw achter het loket roept maar iets, de conducteur kan er niets mee want die ziet alleen een verlopen kaartje en kan uw verhaal niet controleren.

Mijn conclusie: u moet voor de verdere afhandeling bij NS International zijn. Die moeten uiteindelijk de hele boel maar alsnog afhandelen.


Ja ik denk dat U gelijk heeft Tamzin. Alleen het contact met NS international is zeer moeilijk. Geen forum... geen direct email adres wat ik zo even heb kunnen vinden.

Wel ben ik van mening dat ik mijn reis ervaring moet delen met de medemens. Ook ben ik van mening dat die heren die me die boete hebben gekregen wel eens mogen horen en zien wat ze bewerkstelligen. En als het betekend dat ik dat maar ergens online moet gooien IPV dat hun werkgever eens wakker word. Then so be it!
@iCQ Ter bescherming van jouw privacy en ter handhaving van de huisregels heb ik jouw telefoonnummer verwijderd. Je mag uiteraard in de privégesprekken nummers uitwisselen.
Reputatie 7
Badge +3
@iCQ
Ik snap nu eindelijk wat er gebeurd is. NS international heeft u een keten van drie kaartjes verkocht:

- SNCF van Zuid-Frankrijk naar Parijs
- Thalys van Parijs naar Antwerpen
- NMBS/NS van Antwerpen naar Arnhem

Het probleem is dat de keten door vertraging bij de eerste aansluiting in het water is gevallen en u daardoor niet meer thuis kon komen.

Juridisch moet u in dat geval bij de verkoper van de kaartjes (NS International) zijn, die is verantwoordelijk voor de totale reis en moet bij problemen de zaak met u en de vervoerders afhandelen.

Wat U zelf had moeten doen was toen u in Antwerpen strandde NS International moeten bellen (24/7 bereikbaar) en die hadden u dan verteld hoe verder te handelen. In dit geval: een hotel nemen of een taxi naar huis nemen. En verder hadden ze u in het eerste geval moeten vertellen dat u de volgende dag twee nieuwe tickets naar Arnhem moest kopen omdat de oude tickets dan niet meer geldig waren. Na terugkomst had u voor de kosten (hotel of taxi, nieuwe kaartjes) een verzoek om restitutie kunnen indienen waarbij u ook nog recht had op compensatie vanwege de grote vertraging.

Wat niet zo handig was was om het zelf op te lossen via een juffrouw achter het loket en ruzie met de conducteur. De juffrouw achter het loket roept maar iets, de conducteur kan er niets mee want die ziet alleen een verlopen kaartje en kan uw verhaal niet controleren.

Mijn conclusie: u moet voor de verdere afhandeling bij NS International zijn. Die moeten uiteindelijk de hele boel maar alsnog afhandelen.
OH EN NOG EVEN.. Abby.. als je van warrige reis verhalen houd kan je me ook ff bellen hoor... geen probleem: Telefoonnummer verwijderd door moderator.

INT treinen, Kaartjes naar Breda, of Enschede, nog meer extra kaartjes voor de zekerheid, stempeltje, hotel, resetten van treinen, Belgisch personeel bij NS, een NS meid over de speaker, Boa's met of zonder camera, inwendige bloedingen en een madam op hoge hakken, Aziatische forums, Amerikaanse juristen....
Ik haak af, hier is geen hulp mogelijk, dit geschrijf is al langer niet meer te volgen.....Benieuwd wat de klantenservice hier van gaat zeggen.



Jij vertelde me zelf al veel eerder dat hier geen "echte" hulp mogelijk is. Mij uitmaken voor warrig of onduidelijk is prima. Verwacht alleen geen bos rozen achteraf!

Nogmaals mijn vraag was duidelijk vet gedrukt en simpel. IS HET DRUK BIJ DE NS... je antwoord bleef even uit. Nu lijkt het erop dat ik je hulp nodig hebt of misschien wel dat ik om je hulp vraag. Maar nee.. dat is niet zo.

Ik schrijf de boosheid van me af. Of je het leuk vind of niet... is aan jouw. Of je wil blijven of niet.. is aan jouw. Of je het wil snappen of niet.. is niet aan mij.

Wel heb ik duidelijke adviezen aan de toekomstige klanten van de NS:

1 van de voren betalen
2 achteraf nog een keer betalen

3 uuh... trek er een dagje extra voor uit en verwacht niet allemaal blije gezichten!
En ja voordat iemand de volgende deur wil intrappen:


dreigen met juridische stappen werkt niet in je voordeel
Nu wil het feit dat ik niet op zoek ben naar een voordeeltje of wat dan ook in die richting. Jij en ik verschillen nogal met onze bewegingen en beweegredenen.

Ik werk ook niet voor de NS. Ik informeer wel mensen (mede klanten) hier op het forum. Op het moment alleen nog hier in deze draad. Maar tijden veranderen. Graag meld ik hier dat zulke zaken niet meer zullen voorkomen. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. En de mens is van nature lui.

Ik zelf merk nu hier al in de draad van dit forum dat er van die "wij van de NS" gevoelens spelen.

Abby heeft bijvoorbeeld nu al "medelijden" met de mensen op de service afdeling. Wat een reis-leider zeg!

Abby ik heb liever niet meer dat je mij hier komt helpen. Ik vind het ook rot voor die mensen die daar werken hoor. Maar misschien kan je niet zo goed Nederlands. IK BEN OOK NIET BLIJ... ik ben boos... en ik voel me gedupeerd. Maar daar hoef je geen rekening mee te houden... SPECIAAL NIET als diegene warrig schrijft. Klanten die helemaal niet kunnen schrijven zijn ze makkelijkste... kan je gewoon negeren en de politie bellen als het je te heet onder de voeten word.

Sorry hoor maar je vraagt erom dame. Hartelijk dank voor alle adviezen. Maar nee ik voel me er niet beter door. Mission failed.



Abby heb jij zelf wel eens gemerkt hoe je "geholpen word" als je hoge hakken aan hebt en hoe je "niet geholpen word" als je er rottig uit ziet. Of gewoon een bad hairday hebt!?

Als je het mij vraagt weet ik wel waarom dit allemaal fout is gegaan. Dit komt doordat ik man ben en op reis was met een vrouw die duidelijk niet "echt" bij mij hoorde.

Waarom anders bied je 1 klant een boete aan en de ander (in het geheim) een taxi? Het is me wel duidelijk... denk ik. En die conducteur in de trein was gewoon, net als ik, gestressed. Ik doordat ik al een dag extra achter liep met hoge kosten die ik niet kan goedpraten. Hij omdat hij in zijn eentje de hele trein moest bedienen vol met zeurende Nederlanders (dit is een GRAPJE maar deels wel waar denk ik).
Reputatie 7
Badge
INT treinen, Kaartjes naar Breda, of Enschede, nog meer extra kaartjes voor de zekerheid, stempeltje, hotel, resetten van treinen, Belgisch personeel bij NS, een NS meid over de speaker, Boa's met of zonder camera, inwendige bloedingen en een madam op hoge hakken, Aziatische forums, Amerikaanse juristen....

Ik haak af, hier is geen hulp mogelijk, dit geschrijf is al langer niet meer te volgen.....
Benieuwd wat de klantenservice hier van gaat zeggen.
En ja voordat iemand de volgende deur wil intrappen:

dreigen met juridische stappen werkt niet in je voordeel


Nu wil het feit dat ik niet op zoek ben naar een voordeeltje of wat dan ook in die richting. Jij en ik verschillen nogal met onze bewegingen en beweegredenen.

Ik werk ook niet voor de NS. Ik informeer wel mensen (mede klanten) hier op het forum. Op het moment alleen nog hier in deze draad. Maar tijden veranderen. Graag meld ik hier dat zulke zaken niet meer zullen voorkomen. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. En de mens is van nature lui.

Ik zelf merk nu hier al in de draad van dit forum dat er van die "wij van de NS" gevoelens spelen.

Abby heeft bijvoorbeeld nu al "medelijden" met de mensen op de service afdeling. Wat een reis-leider zeg!

Abby ik heb liever niet meer dat je mij hier komt helpen. Ik vind het ook rot voor die mensen die daar werken hoor. Maar misschien kan je niet zo goed Nederlands. IK BEN OOK NIET BLIJ... ik ben boos... en ik voel me gedupeerd. Maar daar hoef je geen rekening mee te houden... SPECIAAL NIET als diegene warrig schrijft. Klanten die helemaal niet kunnen schrijven zijn ze makkelijkste... kan je gewoon negeren en de politie bellen als het je te heet onder de voeten word.

Sorry hoor maar je vraagt erom dame. Hartelijk dank voor alle adviezen. Maar nee ik voel me er niet beter door. Mission failed.
@iCQ

OK, dan vermoed ik dat u de volgende ochtend bent verder gereisd van Antwerpen naar Arnhem en toen problemen met de conducteur hebt gekregen omdat het ticket daarvoor de datum van de vorige dag had.

Als het inderdaad zo in elkaar zit wordt het een vervelend verhaal en begin ik uw boosheid te snappen.


Inderdaad wij hebben voor 100 euro een hotel genomen en de volgende ochtend zijn we naar verschillende service bali's geweest. Ook heb ik een lap tekst van de NS whatsapp met allerlei adviezen en gelukwensen (prima lui daar trouwens, ik heb een paar van hen al hier op het forum terug gevonden).

Ik word trouwens niet snel boos. Helemaal niet. Maar in Antwerpen werd er gemeld "u kunt het beste op deze volgende trein stappen, even melden bij de conducteur". Dat deed ik... wij met de koffers naar beneden. Ik ren met twee koffers naar een conducteur toe en hij weigerde me gewoon. Toen kwam madam er achteraan met haar naald hakken.. zij MOCHT WEL NAAR BINNEN. Ja hallo zo gaan we niet te werk.

Anyway ik niet boos... ik vertel haar "he allow YOU to go in but not ME". En "we have to go back to the service desk". Ja sorry ik weet ook niet hoe ik dit netjes kan uitleggen.

Terug boven in Antwerpen bij de service desk. Die meid was al weg (middag dienst?) en een ander met hetzelfde advies.

Sja sorry hoor... ik was niet boos.

Eindelijk zitten we in een trein naar Nederland. Ja, het word nog iets warriger, stopt de trein in een tunnel net na de halte Antwerpen. De trein moest gerest worden.... na update kon de trein niet verder. Dus gingen we weer terug naar Antwerpen. Mijn god ik wou dat ik dat ook op video had. Wat een rare (leuke) melding gaf die NS meid over de speaker.

Mijn god ik heb gewoon meer dan 1000 euro betaald voor deze ellende nu. Terwijl we voor 100 euro hadden kunnen vliegen. En ja als ik nu een hooligan of dronken was... dan snap ik het. Of een zwart rijder. Ja pak die en geef hem een boete. Maar twee semi-nette mensen MET KAARTJES... die ga je zo toch niet behandelen? JAWEL DUS...

Gatverdaaammmemeee (sorry mensen ik ben ZO BOOS, ik moet die jongens van de NS boa team niet tegen komen. Geen zorgen ik doe niks illegaals, maar ik spreek ze WEL AAN, en als ze nog steeds JOHN DOE willen zijn fotografeer ik ze gewoon waar ze bij staan, kom nou zeg!).
@iCQ waaruit maakte u op dat de camera uit ging? Als deze rood brandt neemt hij namelijk op en als hij groen is, neemt hij niet op

Het lampje van de camera was ineens uit, daarvoor was hij groen en alle andere camera's van de andere BOA's groen. Dus als het klopt wat u zegt is er niks opgenomen? Dat zou ik zo jammer vinden. Want dat is voor mij de enige manier om van die twee boetes af te komen.

Nu denk ik dat niet alle spoorweg BOA's precies dezelfde camera's hebben dus misschien zijn er wel beelden. Ik heb ter plaatse direct gevraagd of er camera beelden zijn van IN de trein. Geen antwoord waarop ik het nummer van de trein heb genoteerd en naar binnen heb gekeken en ik zag inderdaad geen camera's.

Nu heeft helaas mijn partner niet haar telefoon camera aangezet toen ik dit haar vroeg. Ze was behoorlijk overstuur en later die nacht in het hotel had ze inwendige bloedingen van dit voorval. Ik heb haar de avond daarop naar de huisarts gestuurd om dit vast te stellen. En ja hij gaf aan dit kan door stress komen.

Dank NS... heel netjes. Maar deze zaak is nog VER van over. De jurist in Amerika in het bedrijf waar we voor op pad waren is ook al druk bezig. Lijkt me niet handig om dit maar voor je uit te schuiven. En tuurlijk ga beweren dat IK fout ben en dat het ALLEMAAL mijn schuld is.

Tuurlijk.. zal niet de eerste keer zijn.

Ik bedreig de NS medewerkers met het INDIENEN van een KLACHT. Dat mag... en dat ik ze persoonlijk van het perron af kom halen als er NOG STEEDS GEEN GEHOOR word gegeven aan mijn (lees: onze) valide klachten dan kom je me maar vertellen dat je liever met een jurist spreekt. Veel plezier daarmee!
Reputatie 7
Badge +3
@iCQ
OK, dan vermoed ik dat u de volgende ochtend bent verder gereisd van Antwerpen naar Arnhem en toen problemen met de conducteur hebt gekregen omdat het ticket daarvoor de datum van de vorige dag had.

Als het inderdaad zo in elkaar zit wordt het een vervelend verhaal en begin ik uw boosheid te snappen.
Reputatie 7
@iCQ waaruit maakte u op dat de camera uit ging? Als deze rood brandt neemt hij namelijk op en als hij groen is, neemt hij niet op
Reputatie 7
Badge
Duidelijk, deze uitleg @Slidestops

Voor @iCQ hoop ik dat hij zijn schrijven vele malen duidelijker heeft geschreven, anders heb ik echt met Klantenservice te doen. Ondanks de enorme lappen tekst zijn we hier nog niets wijzer geworden.
Veel succes @iCQ met de afhandeling van je klacht, maar in je teksten staan zoveel onjuistheden, verwijten en onduidelijkheden, dat dit nog een hele opgave gaat worden.
Laat je de afloop alhier nog even weten ?

* ) Dat duidelijke bedreigingen aan NS medewerkers worden verwijderd door de moderatie lijkt mij zeer logisch, dat kan natuurlijk echt niet !

Reageer