Keuzedagen niet kunnen gebruiken

• 13 januari 2021
  • 10 reacties
  • 253 Bekeken

Generated conversation
From: https://www.ns.nl/klantenservice/keuzedagen
Date: 13-1-2021

13-1-2021
22:02:50 You: Goede avond. door opgelegde reisbeperkingen heb ik maar beperkt gebruik kunnen maken van mijn keuzedagen van vorig jaar .Worden deze nog gecompenseerd ?
22:06:29 Omar: Goedenavond! Helaas worden de Keuzedagen van het vorige jaar niet verder verlengd. De Keuzedagen zijn al een keer verlengd en je had elf de keuze om deze te aan te houden of te beëindigen. We kunnen aan verlopen Keuzedagen helaas niets meer doen. Kan ik je verder nog ergens mee helpen? 
22:06:41 Omar: Zelf*
22:10:51 You: Ik heb hierover vorig jaar ook een chat gehad .Er werd mij toen verteld dat de keuzedagen eerst verlopen moesten zijn voordat men er iets mee kon doen .Ik heb deze dagen niet bewust laten verlopen .Ik mocht gewoon niet reizen i.v.m de pandemie.
22:12:38 Omar: Dan ben je waarschijnlijk verkeerd ingelicht. Mijn excuses hiervoor. Voor verlopen Keuzedagen kunnen wij namelijk niets betekenen. 
22:16:38 You: Het gaat mij er om dat het verlopen van keuzedagen buiten mijn schuld gebeurt .IK MAG NIET REIZEN ! Ik zit in een risico groep  wat had en moet ik nu doen ?
22:18:42 Olaf: We begrijpen dat het erg vervelend is. Het is helaas niet mogelijk voor verlopen keuzedagen iets te doen. 

Deze konvesatie heden avond gehad .Zeer onbevredigend

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je van te voren weet wat er staat te gebeuren. Achter af kijk je een koe in zijn....... Het was niet mijn idee om niet te reizen HET MOCHT NIET. 

Nee, maar ook niet van NS. Dus waarom zou NS daar dan voor moeten opdraaien? 

Overigens was er geen verbod om niet te reizen (zoals bij horeca en winkels die verplicht dicht moesten) maar slechts een advies. Er zijn dan ook genoeg ouderen die gewoon op reis zijn gegaan, ook vorige maand. 

Ik heb zelf mijn abonnement met keuzedagen half april omgezet in Flex Basis (en heb sindsdien geen kosten meer) omdat me toen al wel duidelijk was dat dit wel eens vele maanden of zelfs jaren zou gaan duren. Iedereen maakt daar in persoonlijk zijn eigen keuze.

Reputatie 7
Badge +3

Sorry, het heeft geen zin hier een 99ste topic over te beginnen. 

Oude keuzedagen zijn per 31 december verlopen, dat was ook tijdig aangekondigd. 

Als u toch niet meer reist omdat u in de risicogroep zit had u beter al in april of zo kunnen opzeggen. Dat had u een hoop geld bespaard. 

Als je van te voren weet wat er staat te gebeuren. Achter af kijk je een koe in zijn....... Het was niet mijn idee om niet te reizen HET MOCHT NIET. 

Reputatie 7
Badge +3

Als u toch niet meer reist omdat u in de risicogroep zit had u beter al in april of zo kunnen opzeggen. Dat had u een hoop geld bespaard. 

Tot in het najaar was het advies om Keuzedagen niet op te zeggen, omdat nieuwe Keuzedagenabonnementen eind 2020 niet meer aangevraagd konden worden. Zelfs in november werd bij contact met de klantenservice gezegd dat ze tot eind december aangevraagd konden worden. Inmiddels kunnen ze in de 1 e helft van dit jaar aangevraagd worden en zijn Keuzedagen 1 jaar geldig.

Hi Geregmond. Welkom bij de Community.

Jammer dat je niet naar tevredenheid bent geholpen. Ik moet me helaas wel aansluiten bij het antwoord dat je hebt gekregen. Keuzedagen en eventuele couponcodes die vorig jaar zijn uitgegeven voor Keuzedagen welke op 31 december 2020 zijn verlopen, worden niet opnieuw verlengd. Keuzedagen welke zijn uitgegeven sinds 1 november 2020 zijn automatisch één jaar geldig. 

Reputatie 7
Badge +3

Tot in het najaar was het advies om Keuzedagen niet op te zeggen, omdat nieuwe Keuzedagenabonnementen eind 2020 niet meer aangevraagd konden worden. Zelfs in november werd bij contact met de klantenservice gezegd dat ze tot eind december aangevraagd konden worden. Inmiddels kunnen ze in de 1 e helft van dit jaar aangevraagd worden en zijn Keuzedagen 1 jaar geldig.

Dan nog is dat natuurlijk je eigen keuze. Als je perse keuzedagen wil blijven houden zul je moeten accepteren dat je voorlopig betaalt zonder wellicht gebruik te maken van je abonnement. Dat is voor dus iedereen een eigen (kosten)afweging die ik kennelijk anders heb gemaakt dan jij. 

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin het gaat niet om de keuze die jij of ik gemaakt heb met betrekking tot wel of niet opzeggen van Keuzedagenabonnementen. Het gaat over de de lange onduidelijkheid over tot wanneer Keuzedagenabonnementen nog besteld konden worden en het advies op de website en van de klantenservice, waardoor mensen niet opgezegd hebben of niet durfden op te zeggen.

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzinhet gaat niet om de keuze die jij of ik gemaakt heb met betrekking tot wel of niet opzeggen van Keuzedagenabonnementen. Het gaat over de de lange onduidelijkheid over tot wanneer Keuzedagenabonnementen nog besteld konden worden en het advies op de website en van de klantenservice, waardoor mensen niet opgezegd hebben of niet durfden op te zeggen.

Nogmaals, als je je met alle geweld wil vastklampen aan die keuzedagen moet je ook maar accepteren dat je nu één of twee jaar voor jan joker betaalt. Dat is je eigen keuze. Je kunt ook opzeggen en straks kijken wat er dan aan goedkopere kaartjes in de aanbieding komt. 

Maak het zelfde mee, een voucher verzilverd lockdawn voucher kunnen vernietigen.

Had nog een keuzedag ter beschikking kreeg vandaag te horen per tel. dat ik

die ook op mijn buik kan schrijven.

Conclusie: alles zo snel mogelijk opmaken ondanks corona, of je abonnement bij de

NS opzeggen…………...

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzinhet gaat niet om de keuze die jij of ik gemaakt heb met betrekking tot wel of niet opzeggen van Keuzedagenabonnementen. Het gaat over de de lange onduidelijkheid over tot wanneer Keuzedagenabonnementen nog besteld konden worden en het advies op de website en van de klantenservice, waardoor mensen niet opgezegd hebben of niet durfden op te zeggen.

Nogmaals, als je je met alle geweld wil vastklampen aan die keuzedagen moet je ook maar accepteren dat je nu één of twee jaar voor jan joker betaalt. Dat is je eigen keuze. Je kunt ook opzeggen en straks kijken wat er dan aan goedkopere kaartjes in de aanbieding komt. 

@TamzinIk heb een algemeen antwoord gegeven over hoe de klantenservice mensen met keuzedagen de afgelopen maanden informeerde. En omdat jij zo druk maakt over mijn persoonlijke situatie: ik heb geen VDU meer! Zullen we het nu gewoon weer over het topic hebben?  

Reageer