KLACHT 030-7515155 Onvriendelijke medewerker

• 25 juli 2019
  • 17 reacties
  • 605 Bekeken

Volgende samenvatting:

5/6 rijbewijs verloren op station den bosch.
6/6 gevonden en door iemand bij afdeling gevonden voorwerpen gebracht.
ongeveer 14/6 gebeld met NS, ik kon het document niet meer terugkrijgen omdat het in opzending was naar de NS, het lag nu in een magazijn. Daarna zou het vernietigd worden door de marchaussee.

Meerdere telefoontjes naar de marrechausse en RDW: rijbewijzen worden netjes teruggestuurd naar het huis van de houder en worden niet vernietigd. Ik zou even moeten afwachten.

17/7 gebeld met Lorenzo van de NS, vriendelijk te woord gestaan, hij heeft me uitgelegd dat het rijbewijs per 20/6 is opgestuurd naar Marcehaussee.
25/7 gebeld naar Marchaussee, die hebben nooit iets ontvangen. Gebeld met RDW, die hebben ook niks ontvangen.
Gebeld met NS, te woord gestaan door een Nidal, een agressieve jongen. Die me steeds onderbrak en elke zin liet blijken beledigd te zijn als ik niet aannam wat hij zei (waarvan ik al wist dat het niet klopte).

Nidal zei eerst, het is na 5 dagen opgestuurd, (hetgeen ik al wist dat niet klopte omdat Lorenzo het me eerder al had uitgelegd).
Vervolgens dat hij niet kan zien wanneer het is uitgestuurd of hoe dat is gedaan. Nadat ik vroeg hoe zijn collega dan wel wist dat het op 20/6 was gebeurd moest hij daarop terugkomen.
Daarna zou hij dat vragen op een ander telefoonnummer en kwam hij na 1 minuut bij me terug dat het was vernietigd en dat hij verder niks ging uitzoeken. Toen ik aangaf dat het niet klopt en dat hij voor me zou uitzoeken wanneer het was opgestuurd werd hij boos en hing op.

Ik heb het gesprek zelf opgenomen (aangezien NS dit ook doet) dus de continue agressieve toon is terug te luisteren. Ik zou graag enerzijds een reactie willen op waar mijn rijbewijs zich nu bevindt. En anderzijds een reactie op het gesprek met Nidal dat op een agressieve toon verliep.
Hij lijkt me nou niet echt een jongen die op een klantenservice hoort om mensen te woord te staan.

17 reacties

Reputatie 7
Badge
Een rijbewijs wordt niet 'zomaar' vernietigd, maar als je op het gemeentehuis een verklaring hebt laten opmaken dat je hem verloren hebt (of dat ie gestolen is, maakt hiervoor niet uit), dan wordt het rijbewijs automatisch ongeldig verklaard en zult u een nieuwe moeten aanvragen.
Zolang je dat niet gedaan hebt, zou het kunnen dat je je rijbewijs weer terugkrijgt en normaal kunt gebruiken.

Wat er gebeurt als de Marechaussee het rijbewijs ontvangt, weet ik zo even niet.

Vwb de medewerker, zal 1 van de moderators u wel verder kunnen helpen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-ik-mijn-rijbewijs-kwijt-ben-of-als-dit-gestolen-is
Hoi gijselaar en welkom op onze NS Community!

Wat een ontzettend nare situatie, zeg! Dit proces duurt ook al best lang, zie ik. Nu zal ik het e.e.a. rechttrekken wat het protocol is wat betreft een verloren portemonnee met daarin identiteitsbewijzen/rijbewijzen.
Het is zo dat de portemonnee de eerste 5 dagen bij het loket zal liggen waar het is ingeleverd. Hier kun je hem dan ook binnen deze periode in zijn geheel ophalen. Na deze 5 dagen wordt hij naar het Centraal Bureau Gevonden Goed gestuurd. Wanneer het daar is binnengekomen, wordt er gecontroleerd op identiteitsbewijzen e.d. Identiteitsbewijzen en rijbewijzen worden dan naar de Marechaussee gestuurd. Vanaf hier worden de rijbewijzen doorgestuurd naar het RDW. Bij beide is het de bedoeling dat je aangifte doet bij de gemeente, want wanneer een ID bewijs naar de Marechaussee is gestuurd, dan wordt het vernietigd en verwijzen we jou niet door naar hen om dit na te vragen. Vanwege de privacywet kunnen wij zelf niet navragen of dit bij hen is aangekomen.

Aangezien dit proces wat anders loopt dan anders, vraag ik me af of je een opsporingsnummer/vindnummer hebt voor je portemonnee, want dan kunnen we inderdaad het e.e.a. inzien wat betreft de locatie. Hiervoor dien je dan wel even contact met oNS op te nemen en het handigste in dit geval zou zijn via Facebook of Twitter.

Wat betreft de klacht over de medewerker, deze zet ik graag intern voor je door. Dit wordt verder intern afgehandeld en krijgen wij geen reactie meer op. Ik wil mijn excuus aanbieden voor de manier waarop dit is gegaan.
Edwin, bedankt voor de info. Dit komt overeen met wat ik inmiddels wist. Echter waar mijn document dan nu is blijft onduidelijk. Marechaussee en RDW hebben hem niet. En NS zegt hem te hebben uitgestuurd rond 20/6. Marechaussee zegt bovendien dat deze zendingen per koerier gaan. Ik zou graag horen welke dag of welke zending zodat de ontvangers beter kunnen zoeken. Nu weet niemand waar het is.
Reputatie 4
rijbewijzen worden dan naar de Marechaussee gestuurd. Vanaf hier worden de rijbewijzen doorgestuurd naar het RDW. Bij beide is het de bedoeling dat je aangifte doet bij de gemeente, want wanneer een ID bewijs naar de Marechaussee is gestuurd, want wanneer een ID bewijs naar de Marechaussee is gestuurd, dan wordt het vernietigd

Volgens het RDW kan een rijbewijs juist alleen ontwaard worden, als het geregistreerd staat als verloren of gestolen.

Het zijn paspoorten en identiteitskaarten die standaard vernietigd worden, rijbewijzen worden door de marechaussee naar het RDW gestuurd als hier niets mee aan de hand is.

https://www.rdw.nl/nrd/het-rijbewijs/

"Als een Nederlands rijbewijs geregistreerd staat met verlies/diefstal. dan mag u het rijbewijs ontwaarden en vernietigen."

"De RDW stuurt het rijbewijs naar het bij de RDW bekende adres als er geen maatregelen aanwezig zijn."

Zie ook het antwoord van Slidestops in dit topic.

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/help-portemonnee-mee-id-kaart-verloren-36807

"Een rijbewijs wordt door de Koninklijke Marechaussee nagenoeg direct doorgezonden naar de RDW, een verblijfsdocument wordt nagenoeg direct doorgezonden naar de IND."

De marechaussee en RDW hebben hier gelijk (en NS niet), de normale normale gang van zaken hier is dat TS via RDW zijn rijbewijs weer terugkrijgt. 🙂 Dat is ook het antwoord dat zowel de marechaussee als het RDW, terecht, aan gijselaar hebben gegeven.
Nogmaals gebeld: Vindmelding: 8001062083

"Bij beide is het de bedoeling dat je aangifte doet bij de gemeente, want wanneer een ID bewijs naar de Marechaussee is gestuurd, dan wordt het vernietigd en verwijzen we jou niet door naar hen om dit na te vragen". IK BEGREEP BIJ EERDERE NAVRAAG BIJ RDW EN MARRECHAUSSE DAT RIJBEWIJZEN NAAR HET WOONADRES VAN DE HOUDER WORDEN TERUGGESTUURD, TENZIJ ER EEN MELDING VAN VERLIES IS GEMAAKT BIJ DE POLITIE. DAAROM DAT IK DIE MELDING JUIST NIET HEB GEDAAN.

Hoor graag van jullie
Dag gijselaar,

Als je je rijbewijs dus niet als verloren/gestolen hebt gemeld, zou die dan bij het RDW moeten liggen, niet de marechaussee. Of heb je daar ook al navraag gedaan?
Hoi Rueben, ik heb tegen de 15-20 telefoontjes gewijd aan dit onderwerp, RDW en Marrechaussee hebben hem niet... Althans, Marrechaussee houdt geen administratie bij (theoretisch zou het dus kunnen dat zij hem hebben uitgestuurd) en RDW zegt hem niet te hebben ontvangen.

Zou graag horen van NS wanneer hij exact is uitgestuurd en wanneer het desbetreffende pakket is ontvangen door de Marrechaussee.

Vindmelding: 8001062083
Mensen, zojuist word ik gecontacteerd door de RDW, zij hebben hem toch wel ontvangen!!. Hij komt morgen mijn kant op. Verdere actie is niet meer nodig. Bedankt voor de snelle recaties hier op dit forum.
Goed om te lezen dat je rijbewijs inmiddels weer terecht is, gijselaar! Mocht er verder nog iets zijn, dan lees ik het wel 😉.
Reputatie 7
Badge +3
"Bij beide is het de bedoeling dat je aangifte doet bij de gemeente, want wanneer een ID bewijs naar de Marechaussee is gestuurd, dan wordt het vernietigd en verwijzen we jou niet door naar hen om dit na te vragen". IK BEGREEP BIJ EERDERE NAVRAAG BIJ RDW EN MARRECHAUSSE DAT RIJBEWIJZEN NAAR HET WOONADRES VAN DE HOUDER WORDEN TERUGGESTUURD, TENZIJ ER EEN MELDING VAN VERLIES IS GEMAAKT BIJ DE POLITIE. DAAROM DAT IK DIE MELDING JUIST NIET HEB GEDAAN.

Daar zit de spraakverwarring.

Maar gelukkig is-ie terecht 🙂
Reputatie 7
Badge +2
M.a.w. de fout lag niet bij NS. Die hadden gedaan wat ze altijd doen bij gevonden persoons- en rijbewijzen.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad gelukkig dat het rijbewijs terecht is, maar het blijft natuurlijk niet goed dat NS medewerker 1 aangeeft dat dit 20/6 is opgestuurd naar de Marchaussee terwijl NS medewerker 2 (op een agressieve toon ) zegt dat hij niet kan zien wanneer of hoe het is verstuurd, vervolgens dat het was vernietigd en dat hij verder niks ging uitzoeken.
Dus de klacht betreffende deze 2e medewerker staat nog.
Inderdaad gelukkig dat het rijbewijs terecht is, maar het blijft natuurlijk niet goed dat NS medewerker 1 aangeeft dat dit 20/6 is opgestuurd naar de Marchaussee terwijl NS medewerker 2 (op een agressieve toon ) zegt dat hij niet kan zien wanneer of hoe het is verstuurd, vervolgens dat het was vernietigd en dat hij verder niks ging uitzoeken.
Dus de klacht betreffende deze 2e medewerker staat nog.

Gelukkig dat het rijbewijs weer terecht is. De medewerker is een klassiek voorbeeld van een pestkop die er mee weggekomen is op de basisschool en/of middelbare school, vervolgens gaat studeren en daarna aan het werk gaat. Die persoon heeft niet geleerd dat pestgedrag heel vervelend is en bedrijven zien ook geen probleem want deze persoon is tenslotte "normaal" omdat deze "gewoon normaal" kon meekomen op school en "gewoon" is gaan studeren. Maar omdat diegene nooit geleerd heeft dat pestgedrag fout is gaat deze ook tijdens het beroep nog steeds dit soort gedrag uiten en dan krijg je dus dit soort vervelende situaties!

Pestgedrag moet al vanaf de basisschool de kop ingedrukt worden en pestkoppen hebben wel degelijk een probleem. Nu gaan ze de maatschappij in als "normaal" en krijg je dit soort aso's. Helaas zijn slachtoffers van pesten vaak wel de klos. Niet alleen door het gedrag van die pestkoppen maar ook omdat ze opvallen omdat ze last hebben van het gedrag van die aso's. Vervolgens worden die wel onder de loep genomen en kunnen tegenwerking ondervinden. Terwijl het daadwerkelijke probleem nooit bij het slachtoffer heeft gelegen maar bij de pestkop. Neem het pestprobleem weg en alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Het spijt me als ik mij activistisch opstel. Maar ik wil dit eindelijk eens gezegd hebben. Doordat scholen wegkijken bij pesten krijg je dus dit soort verloedering in de maatschappij en dat is ontzettend zonde omdat het helemaal niet hoeft.
#doeslief 😉
Reputatie 7
Badge +2
@treinenfanaatjaren90 deze reizigers-helpen-reizigerscommunity is er niet om je eigen frustraties te uiten. TS wordt niet met jouw bijdrage geholpen.
@treinenfanaatjaren90 deze reizigers-helpen-reizigerscommunity is er niet om je eigen frustraties te uiten. TS wordt niet met jouw bijdrage geholpen.

Ik denk op de lange termijn maar ik heb al een standje gekregen van de moderator om on-topic te blijven. Mijn opmerking is overigens een sceptische noot richting de samenleving op de plek waar naar mijn mening de problemen mogelijk ontstaan zijn. Maar als mensen het als storend ervaren haal ik het wel weer weg. De meeste mensen denken in dagen, weken of hooguit maanden. Ik denk in jaren en daarin reageer ik anders dan het standaard verwachtingspatroon van de gemiddelde mens. Mijn excuses als men dit als storend ervaren heeft.
Ik zie dat ik de reactie niet kan verwijderen. Nou dan kan ik hooguit mijn excuses aanbieden. Het spijt me als mijn reacties als storend zijn ervaren.

Reageer