Klacht indienen over conducteur/machinist, referentienummer: 8000416075

• 17 maart 2017
  • 4 reacties
  • 435 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik klacht indienen over de conducteur/machinist voor het verstrekken van de verkeerde informatie. Ik ben erg gekwetst en zit momenteel vol met emoties. Ik ben verdrietig door het feit dat ik mijn ring verloren ben in de trein. Ik ben ook boos op uw collega door het feit dat die heel onprofessioneel overgekomen is. Ik begrijp nog steeds niet hoe uw collega een “grap” heeft kunnen maken over een verloren ring. Het hele verhaal is heel vreemd overgekomen. Ik heb daarnaast erg veel spijt van dat ik gemeld had dat het om een diamantenring ging. Ik heb nu helaas minder vertrouwen in NS.

Toelichting situatie
Op dinsdag 14 maart 2017 stapte ik om 13:05 in de trein van Rotterdam naar Schiphol. Vanwege vertragingen reed deze trein normaal gezegd niet op deze tijdstip. En daarnaast reed deze trein hoogstwaarschijnlijk van Brussel naar Amsterdam Centraal.
Op Schiphol was ik uitgestapt en vervolgens merkte ik dat ik mijn ring verloren was in de trein. Uit paniek ging ik snel naar de informatiebalie van de NS om te melden dat ik mijn ring in de trein achtergelaten had. Ik was heel erg geschrokken op dat moment. De ring is namelijk heel erg belangrijk voor mij, omdat ik die gekregen heb van mijn vriend voor de verloving.
De mevrouw van de infobalie had meteen contact opgenomen met een collega om de conducteur/machinist erover te informeren dat er een ring in de trein achtergelaten was. Vervolgens werd er gemeld door de conducteur/machinist van die trein dat er een ring gevonden was. De mevrouw van de infobalie gaf de telefoon aan mij om te spreken met de medewerker (Faraz als ik goed schrijf). Er werd gevraagd aan mij of het om een “gouden of zilveren ring” was. Ik zei dat het om een zilverkleurige ring ging. Faraz bevestigde dat er een zilverkleurige ring gevonden was. De mevrouw van de infobalie knikte naar mij en zei tegen mij dat de ring gevonden was, omdat ze ook te horen kreeg van Faraz dat de ring gevonden was. Ik was helemaal opgelucht en blij na het goede nieuws.
Ik kreeg een referentienummer van Faraz, omdat mijn “case” geregistreerd was en de afgifteplaats nog niet bekend was. De conducteur/machinist moest de verloren ring nog moeten afgeven op een station waar ik het kon ophalen. Ik zou dan later op de dag nog te horen krijgen van de klantenservice waar ik mijn verloren ring kon ophalen.
Later op de dag werd ik nog steeds niet teruggebeld, dus belde ik zelf naar de klantenservice. Ik vroeg aan de medewerker (Laura) van de klantenservice of de afgifteplaats al bekend was. Volgens Laura stond er in het systeem dat de ring “niet gevonden” was. Ik zei tegen Laura dat het niet kon, omdat in de middag mij verteld werd dat de ring gevonden was. En dat werd bevestigd door een collega (Faraz) van de klantenservice. Laura had voor mij zowel Schiphol als Amsterdam Centraal gebeld om te vragen of er een ring afgeleverd was. Maar ze meldden beiden dat er geen ring afgeleverd werden. Daarnaast vroeg ik of er videocamera’s in de treinen aanwezig waren. Volgens Laura zijn er wel videocamera’s, maar dat de politie ingeschakeld moest worden. Ik was weer geschrokken van het slechte nieuws. Het was laat in de avond geworden. Laura zei dat ik beter moest wachten tot de volgende dag om terug te bellen. Als ik eerder geweten had, was ik meteen naar die conducteur/machinist gegaan waar die trein ook was. Ik had deze avond ook niet meer goed kunnen slapen.

Volgende dag (woensdag 15 maart 2017) belde ik de klantenservice weer op om te vragen of de ring gevonden was en de afgifteplaats bekend was. Ik kreeg hetzelfde slechte nieuws van de medewerker van de klantenservice dat de ring niet gevonden was. Ik vond het nu dus heel erg vreemd waarom gisteren mij werd verteld dat de ring juist wel gevonden was. Faraz was helaas niet aanwezig. En de conducteur/machinist was 2 dagen achterelkaar vrij en was volgens de medewerker niet bekend wanneer die weer aanwezig is.
Ik kon het niet geloven dat dit gebeurde, dus was ik weer op weg naar Schiphol om dezelfde mevrouw van de infobalie op te zoeken. Maar ik kon de mevrouw niet vinden, dus was ik naar de ticketbalie gegaan om te vragen of die mevrouw aanwezig was. Ze was helaas ook niet aanwezig. Ik vertelde mijn verhaal weer aan de medewerker van de ticketbalie.
Volgens de medewerker wist een andere collega (Peter) er meer over. Peter wist van mijn hele verhaal al waarom de ring nog niet afgeleverd was. Hij had persoonlijk de conducteur/machinist gebeld, die de ring gevonden had. De conducteur/machinist had Peter laten weten dat het om een “grap” was dat die de ring gevonden had. Iedereen was ervan overtuigd dat de ring gevonden was. Daarentegen werd er ook nog eens aan mij gevraagd wat voor kleur de ring had om te bevestigen. De conducteur/machinist zei sorry tegen Peter, maar de schade bij mij was al geleden. Het slechte nieuws kwam erg hard aan bij mij. Peter kon voor de rest niet veel doen voor mij en adviseert mij om af te wachten. Met verdriet vertrok ik weer naar huis in de hoop dat de ring nog binnenkort gevonden wordt door een “eerlijke vinder”.

4 reacties

Als het echt een grap is, is het wel een hele misselijke grap.

Ik zou ook zeker de politie inschakelen als dat de enige manier is om de camerabeelden op te vragen, al zullen die er ws niet meer zijn door de extra vertraging die deze zaak opliep doordat de conducteur/machinist onbereikbaar was.

De conducteur/machinist zal heus wel te goeder trouw zijn, maar het is wel een hele vreemde reactie.

Hopelijk kan een NS moderator u verder helpen.
Reputatie 7
Heel erg vreemd.. Zeer zeker niet de normale gang van zaken. Ik vind het heel erg vervelend voor u..

Om even in te haken op de camerabeelden, afhankelijk van het treintype zijn die aanwezig of op het balkon, soms in de coupé, maar soms ook helemaal niet.

Op vordering van politie mag NS de beelden veiligstellen, let wel op dat ze sowieso maar maximaal 72uur bewaard worden voor ze overschreven worden ivm privacy wetgeving.
Hoi Wendy, en welkom op het forum.

Wat een ontzettend merkwaardig en vooral vervelend verhaal. Los van de schrik van het verliezen van je verlovingsring, kan ik me goed voorstellen dat je heel erg bent geschrokken van de 'grap' van mijn collega. Dit is zeker niet gepast.

Ik ga mijn best doen om contact op te nemen met deze collega's. Ik heb het volledige verhaal doorgespeeld naar meerdere mensen, en hoop zo snel mogelijk meer te horen.
Goedemorgen Wendy.

Ik heb inmiddels met verschillende mensen contact gehad. De treinmanager van de bewuste trein (IC Brussel) is inmiddels gevonden. Een collega (Team manager) heeft hem gebeld en hem laten weten dat deze grap verkeerd is uitgepakt voor alle betrokkenen.

De collega die deze ongepaste grap heeft gemaakt, geeft aan het heel vervelend te vinden. Hij bied dan ook zijn oprechte excuses aan en ziet jouw feedback als een leermoment.

Reageer