Klacht NS Fiets

• 15 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 164 Bekeken

Beste NS,

Sinds enkele jaren heb ik een NS fietskluis. Afgelopen maand wilde ik 'm eigenlijk opzeggen, maar dit had in juni al moeten gebeuren. Dit is echter nog niet zo'n probleem, aangezien dit mijn eigen schuld was, hoewel ik wel vind dat NS zich hier nogal makkelijk van af maakt en het onnodig lastig maakt om de kluis op te zeggen. Het werd pas een probleem toen ik ineens een brief kreeg dat ik de jaarlijkse huur moest betalen voor 11 september. Dit werd een beetje lastig, aangezien ik de brief pas ruimschoots na 11 september ontving. Meteen hierna kreeg ik een brief van een incassobureau. Ik moest direct betalen en wel €40 extra. Hierop heb ik met Syncasso gebeld, maar hier moest ik telkens een cijfer indrukken. Vervolgens kreeg ik nog niemand eraan.

Toen heb ik het maar bij de NS Fiets klantenservice gezocht. Toen begon het drama. Ik kreeg eerst een vriendelijke medewerkster aan de lijn. Zij zette me even in de wacht om gegevens op te zoeken. Geen probleem, nog niks aan de hand. Vervolgens kreeg ik een andere medewerkster aan de lijn. Zij begon op een ontzettend agressieve toon tegen me te praten. Dat ik meteen moest betalen en dat ze verder niks ging doen. Waarschijnlijk had ze de situatie al uitgelegd gekregen van de andere medewerkster, maar deze mevrouw liet me niet eens uitpraten. Ze kapte me tot drie keer toe af zonder te luisteren en durft me ook nog eens aan te spreken met meneer. Telkens gaf ze me hetzelfde advies: ik moet betalen en het is niet haar probleem dus ik had maar pech gehad. Hierop werd ik ontzettend kwaad, niet zozeer vanwege het betalen. Ik snap zelf ook wel dat ik beter eerst kan betalen om vervolgens te betaling aan te vechten, aangezien het bedrag anders alleen maar oploopt. De denigrerende en arrogante toon van de medewerkster irriteerde me het meeste. Ik ben een student en heb het niet breed en vervolgens moet ik zonder enige waarschuwing €40 extra betalen vanwege een fout bij de post. Ik kan met de PostNL app zelfs aantonen dat de brief veel te laat bij me is aangekomen.

Om een lang verhaal kort te maken: de €40 die ik extra heb betaald, dus de borg die ik nu kwijt ben, zou ik graag terug zien. Hoewel de klantenservicemedewerkster geen naam heeft genoemd, is het misschien wel bekend wie dit was. Iemand die totaal ongeschikt is om met klanten te werken, kun je liever kwijt dan rijk zijn denk ik zo.
Verder zal ik niet chromen verdere (juridische) stappen te ondernemen indien mijn klacht wéér niet serieus wordt genomen. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik een slechte ervaring heb met NS. Ook denk ik dat we inmiddels allemaal wel de kracht van social media kennen, dus ik zal het hier niet bij laten.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Astrid

2 reacties

Goedemiddag Astrid96 en welkom bij de NS Community!

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat je zo onvriendelijk te woord gestaan bent bij mijn telefonische collega's. Een klacht over hoe dat is gegaan kan ik zeker voor je registreren. Helaas kan ik echter weinig voor je betekenen wat betreft de €40, gezien ik daar niet over ga. Ik wil wel graag even met je mee kijken of ik het misschien kan doorspelen.

Zou je mij daarvoor een privébericht willen sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres?
Update: Ik heb de situatie nogmaals bekeken, maar moet helaas tot de conclusie komen dat de incassokosten terecht zijn gebleken en dat ik wat dat betreft niets meer voor Astrid96 kan betekenen. Ik heb haar klacht over de medewerker in ieder geval geregistreerd.

Reageer