beantwoord

Klacht onterechte check-uit/onterechte afboeking

L.s.,

Vandaag heb ik gebeld met de Klantenservice in verband met meerdere onterechte afschrijvingen van mijn bankrekening omdat ik niet in- of uitgecheckt zou hebben.

De volgende transactie was niet zichtbaar voor de medewerker van de Klantenservice vandaar dit bericht.

Op 13 augustus reisde ik terug van Maastricht naar Weert.
Tijdens controle van de plaatsbewijzen gaf de conducteur aan dat ik niet zou hebben ingecheckt terwijl ik zeker wist dat het wel zo was. Hij sommeerde mij uit te stappen in Roermond en in te checken.
Dit heb ik gedaan.

Achteraf blijkt dat ik wel heb ingecheckt op 13 augustus in Maastricht.
Daardoor wordt ten onrechte het starttarief van euro 10 in rekening gebracht.

Mocht U mijn OV-overzicht willen ontvangen van augustus 2018 dan kan ik dit toesturen via e-mail.

Met vriendelijke groet,
Monique Schrijnemakers

icon

Beste antwoord door Iris NS 5 februari 2019, 17:55

Welkom bij onze NS Community, Monique Schrijnemakers :)

Wat balen dat het instaptarief 2 keer afgeschreven is. Waarschijnlijk heb je dan bij twee verschillende vervoerders ingecheckt, want anders was het een check-uit geweest in Roermond en had mijn collega je reis als het goed is wel moeten kunnen vinden. Ik denk dat het het handigst is als je een screenshot van je reishistorie naar ons opstuurt via één van onze social media kanalen of chat. Via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Tussen 7.00 en 23.00 uur kun je terecht bij mijn collega's op de chat. Dan kun je daar meteen verder geholpen worden. Mocht je inderdaad per ongeluk bij Arriva ingecheckt hebben dan kun je contact met hun klantenservice opnemen om het instaptarief terug te krijgen.

Ik heb overigens je mobiele telefoonnummer verwijderd uit je post omdat dit een openbaar forum is.

Bekijk origineel

3 reacties

Het enige dat mij zo binnenschiet, is dat u misschien bij Arriva had ingecheckt die dag. Dan zien wij als NS dat er geen geldige checkin is, want die is dan van een andere vervoerder. Ik kan niets controleren, maar dit is wel een sterk vermoeden dat ik heb.
Welkom bij onze NS Community, Monique Schrijnemakers :)

Wat balen dat het instaptarief 2 keer afgeschreven is. Waarschijnlijk heb je dan bij twee verschillende vervoerders ingecheckt, want anders was het een check-uit geweest in Roermond en had mijn collega je reis als het goed is wel moeten kunnen vinden. Ik denk dat het het handigst is als je een screenshot van je reishistorie naar ons opstuurt via één van onze social media kanalen of chat. Via Facebook en Twitter zijn we 24/7 bereikbaar. Tussen 7.00 en 23.00 uur kun je terecht bij mijn collega's op de chat. Dan kun je daar meteen verder geholpen worden. Mocht je inderdaad per ongeluk bij Arriva ingecheckt hebben dan kun je contact met hun klantenservice opnemen om het instaptarief terug te krijgen.

Ik heb overigens je mobiele telefoonnummer verwijderd uit je post omdat dit een openbaar forum is.
Badge +3
Als je in Roermond gewooon kon inchecken dan was je nog niet ingecheckt, althans niet bij NS.

Je hebt dus hoogstwaarschijnlijk in Maastricht ingecheckt bij Arriva. Normaal gesproken kan je dat zelf eenvoudig corrigeren via wwww.uitcheckgemist.nl maar omdat je het over augustus hebt kan het zijn dat je te laat bent (normaal moet dat binnen 90 of 180 dagen).

Neem in dat geval contact op met Arriva, ook al denk ik dat ook zij zullen zeggen dat je (veel) te laat bent met je claim. Maar wellicht krijg je die €10 uit coulance terug.

Op de reis Maastricht - Weert heb je dan in ieder geval te weinig betaald (incheck pas in Roermond), maar daar zal NS verder niet moeilijk over doen. De werkelijke schade is dus minder dan die €10 die Arriva ingehouden heeft.

Reageer