beantwoord

klacht per aangetekende brief

• 16 januari 2017
  • 8 reacties
  • 411 Bekeken

dd. 29.11.2016 is een aangetekende brief met een klacht/bezwaar van mij aan de NS verstuurd en daar ontvangen. Nu 6 weken later nog geen reactie
icon

Beste antwoord door Miriam NS 16 januari 2017, 19:01

Hallo roel bakker, welkom op ons Serviceforum.

Ik begrijp dat het vervelend is als een antwoord uitblijft. Nu is het zo dat deze afdeling het op dit moment erg druk heeft en daarom de wachttijd is toegenomen. Ik wil je daarom vragen om toch nog even geduld te hebben. Uiteraard kunnen wij ook kijken of we je kunnen helpen, maar dat is je eigen keuze. Als wij je verder kunnen helpen laat het dan gerust weten 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Dat is inderdaad vervelend. Helaas kunnen wij als forumers u niet helpen als we niet weten waar het overgaat.
Indien het onderwerp te privacygevoelig is kunt u misschien beter bellen of een privébericht sturen naar ***NS
Hallo roel bakker, welkom op ons Serviceforum.
Ik begrijp dat het vervelend is als een antwoord uitblijft. Nu is het zo dat deze afdeling het op dit moment erg druk heeft en daarom de wachttijd is toegenomen. Ik wil je daarom vragen om toch nog even geduld te hebben. Uiteraard kunnen wij ook kijken of we je kunnen helpen, maar dat is je eigen keuze. Als wij je verder kunnen helpen laat het dan gerust weten 🙂
Beste Miriam
Dank voor je reactie!
Ik begrijp dat jij als "moderator" namens de NS spreekt.
Mijn aangetekende brief, dd. 28 nov.2016,gaat over een foutieve afschrijving van een incasso voor een Dalvrij jaarabonnement ( ik betaal maandelijks €42, ingaande 02.10.2016 én heb een jaarbedrag van dd 12.09.2016 €1188,00 betaald!)
Een en ander heb ik inclusief bewijzen in de brief aangegeven.
Kun jij een indicatie geven of en wanner ik op mijn schrijven antwoord kan krijgen? Of kun jij als ik je alle gegevens uit de brief toe kan sturen mij verder helpen?
Groet Roel Bakker klantnummer *verwijderd door moderator in verband met privacy*
Hallo roel bakker, dankjewel voor het verduidelijken van de situatie. In jouw geval kun je het beste wachten op een antwoord op je brief aangezien het een financiële kwestie betreft. Helaas is er een flinke achterstand op de afdeling die brieven afhandeld waardoor je nog even geduld zal moeten hebben. Mijn excuses daarvoor.
Reputatie 6
Badge +2
Een aangetekende brief zou ik wel gelijk lezen. Misschien staat er een sommatie in met een bepaalde redelijke termijn om daaraan te voldoen. Wordt met het lezen ook weken gewacht? bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
Een aangetekende brief zou ik wel gelijk lezen. Misschien staat er een sommatie in met een bepaalde redelijke termijn om daaraan te voldoen. Wordt met het lezen ook weken gewacht?]
Artikel 6 : 82 B.W., eerste lid:

''Het verzuim treedt in, wanneer de schuldenaar in gebreke wordt gesteld bij een schriftelijke aanmaning waarbij hem een redelijke termijn voor de nakoming wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft.'' bijdragevandennis
Het zal best gelezen worden alleen daarna onderaan de stapel worden gelegen.
Ik heb zelf even geïnformeerd naar de mogelijkheden, bij zowel onze Trafficers als de Postkamer.

Op zich is het een begrijpelijke suggestie. Wanneer een brief aangetekend wordt verstuurd krijg je als afzender de garantie dat de post persoonlijk wordt afgegeven, en heb je een bewijs van afgifte. Een aangetekende brief is dan ook geen garantie om eerder afgehandeld te worden dan andere post. Dit zou ergens ook niet eerlijk zijn, want niet iedereen heeft de financiële middelen om een brief aangetekend te versturen, en bovendien zegt het ook niet per definitie iets over de inhoud en het belang van de brief zelf.

Daarnaast is het voor ons als bedrijf niet wenselijk. We zouden deze brieven dan namelijk apart moeten houden voor alle processen (Geld terug bij vertraging, abonnementen, etc.) en dat levert weer extra werk op.

Reageer