beantwoord

klacht - station overgeslagen door vertraging

• 14 november 2019
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

Beste,

in verband met een ziek kind moet ik met spoed mijn vergadering verlaten, ik check voor de zekerheid de NS app voor de reistijden. Een vertraging van 5 min, prima, snel naar de trein.

op het station van Amersfoort zie ik dat de sprinter naar Utrecht van 13:50 inderdaad 5 min vertraging heeft, echter….een paar minuten voordat hij aankomt wordt doodleuk gemeld dat de stations den Dolder en Bilthoven niet aangedaan worden ivm de vertraging. Laat Bilthoven nu net het station zijn waar ik heen moet. Dus 30 min klappertanden op een koud station, een ziek kind die nog langer moet wachten, en een vergadering waar ik nog prima bij had kunnen zijn..

Hoop dat er volgende keer andere opties zijn om 5min vertraging in te halen (of niet op te lopen...)

icon

Beste antwoord door AbbeyRoad 14 november 2019, 14:41

Een vertraging of uitval van een trein kan helaas altijd gebeuren @Sophie Smit 

Omdat deze trein zeer kort keert te Utrecht wordt er helaas soms besloten één of meerdere stations over te slaan, in een poging de tegentrein weer op tijd te laten vertrekken.

Een half uur op een koud perron wachten te Amersfoort is natuurlijk niet nodig, er zijn wachtkamers, restaurants en winkeltjes waar aangenaam warm is.

Veel sterkte met uw zieke kind en beterschap toegewenst.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Een vertraging of uitval van een trein kan helaas altijd gebeuren @Sophie Smit 

Omdat deze trein zeer kort keert te Utrecht wordt er helaas soms besloten één of meerdere stations over te slaan, in een poging de tegentrein weer op tijd te laten vertrekken.

Een half uur op een koud perron wachten te Amersfoort is natuurlijk niet nodig, er zijn wachtkamers, restaurants en winkeltjes waar aangenaam warm is.

Veel sterkte met uw zieke kind en beterschap toegewenst.

Goedemiddag Sophie Smit en welkom bij de NS Community!

Ik kan me goed voorstellen dat dit geen fijne berichtgeving is wanneer je op het station staat, zeker wanneer je zo snel mogelijk bij je zieke kind wilt zijn. Helaas kan deze beslissing in sommige gevallen worden genomen om een vertraging zo klein mogelijk te houden, om langdurige verdere vertragingen of uitval te voorkomen. Op sommige trajecten kan de vertraging eruit gereden worden, maar dat was in jouw geval dus helaas niet mogelijk. Sorry voor de overlast.

Reageer