klacht station Tiel

  • 28 May 2023
  • 13 reacties
  • 250 Bekeken

Ik weet niet of NS hier überhaupt wat mee kan hoor maar op het station in Tiel staan elke dag (aan beide kanten van het spoor) mensen die actief hun geloof staan aan te prijzen met folders.  

Ik heb er niks tegen dat mensen een religie hebben. Maar ik vind niet dat de treinreizigers dit dagelijks moeten aanschouwen? 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als dat buiten het stationsgebied is, dan mogen ze daar staan. Binnen het stationsgebied is dat niet toegestaan.

In Den Bosch staan er twee keer per week Jehovah getuigen met een mobiel verkooprek. Die staan echter altijd bij de roltrap net buiten het stationsgebied en dat mag. 

Ook politieke partijen staan er ook nog wel eens als ze ergens actie voor voeren. Maar ook altijd keurig precies voor grens met het stationsgebied.

Reputatie 7
Badge +2

Die geloofsaanprijzers vind je op vrijwel alle stations. In Amersfoort staan ze ook geregeld. Net als donateurswervers voor goede doelen.

Verrekte irritant en inderdaad altijd net buiten het station.

Helaas doet NS hier niks mee omdat het buiten het station is. Deze jehova's staan sinds de coronatijd op vrijwel alle stations ipv huisbezoeken. Gelukkig spreken ze geen mensen aan maar zetten ze alleen hun folderkar neer zover ik het merk . Vooral op de stads-stations staan ze bij meerdere uitgangen. 

Ik heb zelf niks tegen hun nieuwe manier van geloofsovertuiging. Het is een stuk netter dan de (agressieve/opdringerige) huisbezoeken, maar ik vraag me soms wel af of reizigers hier wel zin in hebben. Ondertussen heb ik mijzelf al aangewend om gewoon langs hun te lopen en geen aandacht aan te geven. 

Reputatie 7
Badge

Ik zie het probleem niet. Je kan ze gewoon negeren.

Ze staan ook binnen het stations gebied 

Ik zie het probleem niet. Je kan ze gewoon negeren.

Iedereen hierboven reageert netjes. Ik spreek niet over een "probleem". Iedereen mag zijn eigen religie hebben maar ik vraag aan de NS of het wenselijk is elke dag haar reizigers hier langs te laten lopen omdat ze aan beide kanten van het spoor staan dus je kan er niet omheen

Reputatie 7
Badge

Als ze ergens staan waar ze niet mogen staan dan kunt u ze erop aanspreken.

 

Iedereen mag zijn eigen religie hebben maar ik vraag aan de NS of het wenselijk is elke dag haar reizigers hier langs te laten lopen omdat ze aan beide kanten van het spoor staan dus je kan er niet omheen

Zolang ze niet binnen het private stationsgebied maar in de openbare ruimte staan gaat NS daar helemaal niet over. De openbare ruimte is een zaak van de gemeente. 

 

Iedereen mag zijn eigen religie hebben maar ik vraag aan de NS of het wenselijk is elke dag haar reizigers hier langs te laten lopen omdat ze aan beide kanten van het spoor staan dus je kan er niet omheen

Zolang ze niet binnen het private stationsgebied maar in de openbare ruimte staan gaat NS daar helemaal niet over. De openbare ruimte is een zaak van de gemeente. 

Zoals aangegeven staan ze binnen het stations gebied 

 

Iedereen mag zijn eigen religie hebben maar ik vraag aan de NS of het wenselijk is elke dag haar reizigers hier langs te laten lopen omdat ze aan beide kanten van het spoor staan dus je kan er niet omheen

Zolang ze niet binnen het private stationsgebied maar in de openbare ruimte staan gaat NS daar helemaal niet over. De openbare ruimte is een zaak van de gemeente. 

Zoals aangegeven staan ze binnen het stations gebied 

Stationsgebied daarvoor moet je bij de gemeente zijn, staan ze daarwerkelijk op het perron dan is het NS..

 

Iedereen mag zijn eigen religie hebben maar ik vraag aan de NS of het wenselijk is elke dag haar reizigers hier langs te laten lopen omdat ze aan beide kanten van het spoor staan dus je kan er niet omheen

Zolang ze niet binnen het private stationsgebied maar in de openbare ruimte staan gaat NS daar helemaal niet over. De openbare ruimte is een zaak van de gemeente. 

Zoals aangegeven staan ze binnen het stations gebied 

Het gaat om het private deel van het stationsgebied, dus dat deel dat eigendom van ProRail/NS is. Over het deel van het stationsgebied dat eigendom van de gemeente is en dus openbare ruimte gaan NS/ProRail niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Deze jehova's staan sinds de coronatijd op vrijwel alle stations ipv huisbezoeken. 

Al jaren eerder stonden er regelmatig 2 oudere dames op station Delft met de Wachttoren. In de tijd dat het nieuwe station nog in aanbouw was en de bussen aan de achterkant van het station vertrokken, stonden ze daar een paar dagen in de week 's morgens op het gedeelte van het station naar de bussen en de (bewaakte) fietsenstalling. We knikten elkaar vaak vriendelijk gedag en verder veroorzaakten ze geen overlast. Nadat het nieuwe station in gebruik was genomen heb ik ze nog wel op het nieuwe stationsplein aan de voorkant gezien, al kwam ik daar niet zo vaak omdat ik normaal gesproken direct vanuit het station de ondergrondse fietsenstalling in liep. Zo nieuw is het dus ook niet. 

 

Reageer