beantwoord

klacht via chat wel doorgestuurd maar niet beantwoord

• 4 februari 2021
  • 5 reacties
  • 116 Bekeken

Dag , vorige week op 28-1-2012 heb ik een klacht via chat ingezonden. als antwoord kreeg ik van preeti dat hij/zij de klacht voor mij zou indienen. tot op heden heb ik niets meer vernomen. wanneer kan ik Uw antwoord tegemoet zien ? mijn scat van 28-1-2021 volgt hierna.

Aan Lieneke Bouma, Hoofd NS Klantenservice, Betreft klacht inzake niet gebruikte vrije reis. Geachte mevrouw Bouma Op 4 januari j.l. heb ik een meningsverschil gehad met een van Uw medewerkers. Ik wil dit voorleggen aan de Geschillencommissie, maar dat kost me eur 27,50 terwijl het slechts draait over een lager bedrag. Daarom eerst nog een verzoek aan U om deze zaak nogmaals te bekijken.

Mijn keuzedag geldig vanaf 27-10-2020 is per 31-12-2020 verlopen. Door Corona heb ik deze vrije reis niet kunnen gebruiken wegens advies van Hr Rutte om niet te reizen indien niet noodzakelijk.Ik maak altijd dagtrips, niet noodzakelijk. Alle keuzedagen vanaf 30-10-2020 zijn 12 maanden geldig, maar mijn keuzedag is 3 dagen eerder ingegaan en heeft daarom geen verlening gehad. Al mijn andere keuzedagen in coronatijd hebben dat wel gehad, behalve deze. Abonnementen inzake Fitness, museumjaarkaart etc. hebben wel restitutie en/of verlenging gekregen. Daarom verzoek ik U om coulance inzake deze vrije reis omdat deze tussen wal en schip is terechtgekomen. Ik verzoek U daarom om deze vrije reis te verlengen of om een voucher te sturen met een verlengde looptijd. Een klacht bij de klachtencommissie indienen is gezien de kosten wel het laatste dat ik zou ondernemen. Een andere oplossing zou zijn dat ik het probleem voorleg aan rover of de juridische dienst van de consumentenbond waarvan ik lid ben. Graag zou ik dan van U willen weten of U daar mee akkoord kunt gaan. Natuurlijk hoop ik dat we er samen wel uit komen.

Met dank en vriendelijke groet, Wilma

unquote

icon

Beste antwoord door Maxime NS 4 februari 2021, 21:01

Heeft mijn collega aangegeven dat je een reactie op je klacht zou krijgen? Er wordt geen voucher of restitutie gegeven voor de Keuzedag zoals is aangegeven. Als je hierover een klacht indient, dan wordt deze geregistreerd, maar verandert het gegeven antwoord niet. Op onze site kan je zien welke stappen je kan nemen als je klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld.

Bekijk origineel

5 reacties

U heeft uw keuzedag toch wel kunnen gebruiken voor noodzakelijke reizen?

Het staat u natuurlijk vrij een klacht in te dienen. De NS heeft echter besloten om de oude keuzedagen niet te verlengen. Dit omdat u ook uw abonnement op had kunnen zeggen.

ik heb geen noodzakelijke reizen, zoals u kunt lezen.

Alle keuzedagen in coronatijd (in verleden en toekomst) hebben verlenging gehad, behalve deze.

Het blijft vreemd dat NS zelf wel de klacht doorstuurt, maar niet beantwoord.

Dit soort klachten staan inmiddels zo’n 1000 keer op dit forum en ook de OV ombudsman heeft dit inmiddels al vele malen gezien. 

Ik denk niet dat er iets in het standpunt van NS gaat wijzigen. Misschien rechtsbijstand inschakelen.

ik heb geen noodzakelijke reizen, zoals u kunt lezen.

Alle keuzedagen in coronatijd (in verleden en toekomst) hebben verlenging gehad, behalve deze.

Het blijft vreemd dat NS zelf wel de klacht doorstuurt, maar niet beantwoord.

Dat u normaal gesproken dagtrips maakt met de keuzedagen, betekent niet dat u geen noodzakelijke reizen heeft. Wat we vaak zien, is dat men met de auto wel reizen maakt, zij het dan over wat kortere afstanden.

Mijn donkerbruine vermoeden is de slagingskans van een juridische procedure niet groot is. U had immers ook uw abonnement op kunnen zeggen.

De meeste instanties handelen klachten overigens binnen zes weken af.

Heeft mijn collega aangegeven dat je een reactie op je klacht zou krijgen? Er wordt geen voucher of restitutie gegeven voor de Keuzedag zoals is aangegeven. Als je hierover een klacht indient, dan wordt deze geregistreerd, maar verandert het gegeven antwoord niet. Op onze site kan je zien welke stappen je kan nemen als je klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld.

Reageer