beantwoord

Klacht: Waarom krijg ik niemand van de klantenservice aan de lijn na 25 minuten wachten?

Ik heb 25 minuten gewacht aan de telefoon om iemand van de klantenservice te spreken. Na 25 minuten heb ik maaropegehangen want ik kreeg niemand aan de lijn. Alle medewerkers waren in gesprek.........

Kan de NS hier iets aan doen..........
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 juni 2017, 22:28

http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/wat-kost-het-stallen.html
In sommige gevallen is het gratis

http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/zo-werkt-de-ov-fiets.html
Aan een OV-chipkaartabonnement zijn geen abonnementskosten meer verbonden maar het huren van een fiets kost geld.
Bekijk origineel

10 reacties

Hallo vertragingNS, welkom op het NS Serviceforum.

Op dit moment is het heel druk op de telefonische afdeling van de KlanteNService. Mijn excuses dat je zo lang hebt moeten wachten. Gelukkig zijn er ook andere kanalen van de klantenservice bereikbaar. Kan ik je ergens mee helpen?
Ik heb een trajectkaart voor een jaar gekocht per vandaag. Wanneer krijg ik de maandelijkse factuur van de NS? Is dat rond het einde van de maand? Verder staat er dat fietsenstalling op rekening gratis is en dat OV fiets gratis is? Deze opties heb ik aangevinkt, maar zijn deze producten wel echt gratis?
http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ns-fietsenstalling/wat-kost-het-stallen.html
In sommige gevallen is het gratis

http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/zo-werkt-de-ov-fiets.html
Aan een OV-chipkaartabonnement zijn geen abonnementskosten meer verbonden maar het huren van een fiets kost geld.
Reputatie 7
Badge
Wanneer krijg ik de maandelijkse factuur van de NS?
Ongeveer rond de 4e van de maand. De factuur krijg je altijd aan het begin van de maand.
Dank je wel voor de reacties
Badge +3
Het huren van OV-fietsen wordt per maand via automatische incasso gedaan. Meestal rond deze datum (ergens rond de 12e tot 15e van de maand). Factuur krijg je niet, maar kan je inzien en printen via Mijn NS (Deur-tot-deur).

Als het om een business-card gaat dan krijg je natuurlijk wel een maandelijkse factuur.
Het heeft inderdaad weinig zin om te bellen naar NS. Ik wilde een klacht indienen vanwege dat ik dankzij de NS mijn aansluiting misliep. Normaal gezien maak ik me er niet al te druk over aangezien vertraging meer regel is dan uitzondering. Vandaag vertrok ik rond half 1 met de trein van roosendaal naar vlissingen om daar de veerboot te nemen. Wanneer ik in de trein stapte was er weinig aan de hand. De tijden werden niet omgeroepen waardoor ik maar eens naar het scherm keek. Daaruit bleek dat er ongeveer al 5 minuutjes vertraging was. Ik dacht het is nog een lange reis naar vlissingen dat trekt de trein wel recht. Helaas kwam ik er bedrogen uit want tussen goes en arnemuiden begon de trein ineens een hele stuk op een trage tempo te rijden zonder dat er wederom iets werd omgeroepen. Zodoende kwam ik ongeveer 10 minuten te laat in vlissingen waardoor ik de veerboot mis. Aan de andere kant in breskens gaat mijn bus maar 1x in get uur dus ik heb al een uur vertraging zonder dat ns de verantwoordelijkheid op zich neemt door te melden dat ze te laat zijn en waarom ze te laat zijn.
De trein was optijd in roosendaal dus ik vermoed dat de machinist gewoon te laat vertrok. Doordat de communicatie niveau zo laag ligt bij de ns ga ik juist vermoeden dat er heel laks word gewerkt. Ik raad aan dat de ns veel nadrukkelijker moet gaan communiceren wanneer er vertraging is inplaats van altijd maar weer hetzelfde te zeggen, namelijk dat het beter moet. Zeggen is 1 ding maar doen is het ander.
Reputatie 7
Het heeft inderdaad weinig zin om te bellen naar NS. Ik wilde een klacht indienen vanwege dat ik dankzij de NS mijn aansluiting misliep. Normaal gezien maak ik me er niet al te druk over aangezien vertraging meer regel is dan uitzondering. Vandaag vertrok ik rond half 1 met de trein van roosendaal naar vlissingen om daar de veerboot te nemen. Wanneer ik in de trein stapte was er weinig aan de hand. De tijden werden niet omgeroepen waardoor ik maar eens naar het scherm keek. Daaruit bleek dat er ongeveer al 5 minuutjes vertraging was. Ik dacht het is nog een lange reis naar vlissingen dat trekt de trein wel recht. Helaas kwam ik er bedrogen uit want tussen goes en arnemuiden begon de trein ineens een hele stuk op een trage tempo te rijden zonder dat er wederom iets werd omgeroepen. Zodoende kwam ik ongeveer 10 minuten te laat in vlissingen waardoor ik de veerboot mis. Aan de andere kant in breskens gaat mijn bus maar 1x in get uur dus ik heb al een uur vertraging zonder dat ns de verantwoordelijkheid op zich neemt door te melden dat ze te laat zijn en waarom ze te laat zijn.
De trein was optijd in roosendaal dus ik vermoed dat de machinist gewoon te laat vertrok. Doordat de communicatie niveau zo laag ligt bij de ns ga ik juist vermoeden dat er heel laks word gewerkt. Ik raad aan dat de ns veel nadrukkelijker moet gaan communiceren wanneer er vertraging is inplaats van altijd maar weer hetzelfde te zeggen, namelijk dat het beter moet. Zeggen is 1 ding maar doen is het ander.

Normaal gezien is het inderdaad wel de bedoeling dat er iets omgeroepen wordt over de vertraging. Heb je helemaal niets gehoord, ook geen normale omroep? Dan was ie misschien wel kapot...

Als je wat meer gegevens hebt (vertrektijd en welke dag etc) kunnen we even verder meekijken;)
Nou ik hoorde wel welk station we naderen maar ze lieten expres de aankomsttijd achterwege. Als ik me niet had omgedraaid en niet op het scherm had gekeken had ik het niet geweten. Vooral het stukje goes naar arnemuiden was een verschrikking zonder enige communicatie nam de snelheid even heel erg af waardoor ik toen wel zeker wist dat ik me aansluiting niet zou halen. Aangezien ns niet eens goed met de klanten kan communiceren wist ik wel dat ze het met de veerboot ook niet zouden doen.
Ik vertrok iets na half 1 vanuit roosendaal die zou normaal rond 13.40 moeten aankomen in vlissingen
Reputatie 7
Ik zie dat de trein die eigenlijk zou rijden, ritnummer 2230 is opgeheven vanaf Roosendaal naar Vlissingen door de te hoge vertraging. Er is een andere trein in Roosendaal gepakt en vertrokken met ritnummer 302230.

Ik denk, dat de trein achter een goederentrein is gekomen, waar je normaal voor rijd. Waarom ik dat denk: Tussen Roosendaal en Bergen op Zoom en Rilland-Bath is de vertraging op blijven lopen (de lange stukken waar een IC normaal hard door rijd). De vertraging werd iets minder naarmate de stops korter op elkaar komen (hier moet de IC stoppen en optrekken, waardoor de afstand weer wat wordt vergroot. Tussen Goes en Arnemuiden is weer wat langere rijtijd, hier slaat de goederentrein af naar Sloe, voor die wissels moet hij ook remmen. Daardoor gaat de IC langzamer rijden om er niet op te knallen. Vervolgens na Arnemuiden, kan de trein weer volle bak door omdat hij niet gehinderd wordt.

Dat er geen omroep is geweest, vind ik een kwalijke zaak, dat hoort namelijk wel. Goed dat je een melding maakt.

Reageer