Klachtafhadeling NS zwaar onder de maat

• 21 januari 2018
  • 17 reacties
  • 500 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Per email een klacht ingediend over de diefstal die plaatsvindt door plaatsing van de poortjes van de NS. In het bedrijfsleven wordt een klacht als een kans gezien bij NS is dit nog niet helemaal doorgedrongen.

De klacht:
Sinds 1 januari 2018 zijn de poortjes op Amsterdam Sloterdijk gesloten. Op het NS forum zijn er meerdere topics over dit onderwerp aanwezig. In deze topics wordt o.a. aangegeven dat NS door het sluiten van de poortjes een meer tariefeenheden in rekening wordt gebracht dan voor het sluiten van de poortjes. (bijvoorbeeld bij een overstap van Alkmaar naar Haarlem via Sloterdijk) NS reizigers hebben dit al bijna één jaar geleden aangegeven. De poortjes zijn nu dicht en de veelal onwetende reizigers worden dus door NS opgelicht op bijvoorbeeld het traject Alkmaar-Haarlem en diverse andere trajecten. Door Thomas (één van de NS forum medewerkers) is onlangs aangegeven dat er een werkgroep voor dit probleem is opgericht, ik vraag mij alleen af waarom dan wel de poortjes worden gesloten en daarmee reizigers worden benadeeld. U heeft onlangs het groepsretour afgeschaft omdat hiervan door de reizigers misbruik wordt gemaakt. U doet door het sluiten van de poortjes nu echter precies hetzelfde. U benadeelt nl de onwetende reizigers. Graag ontvang ik binnen een redelijke termijn een reactie op deze klacht.

"Antwoord NS"

Geachte heer Lubbers,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas heeft u vanwege een achterstand in de afhandeling langer dan 5 werkdagen op een reactie van ons moeten wachten. Onze excuses hiervoor.
Graag reageer ik op de kritiek die u uit op onze dienstverlening.

Het spijt me dat u geen prettige ervaring met ons bedrijf heeft opgedaan. Mijn excuses hiervoor. Ervaringen van reizigers zijn erg belangrijk voor een goede dienstverlening. Met uw signaal gaan we aan de slag om nog eens kritisch naar onze service te kijken en passen we dit waar nodig aan. Wij danken u voor de moeite om uw ervaring aan ons door te geven.
Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met onze medewerkers van Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55 of Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.
Met vriendelijke groet,

B.J. Blank
Manager Operatie
NS Klantenservice

Meneer Blank had in deze natuurlijk net zo goed een blanco papiertje kunnen sturen. Wat moet ik hier mee??

Ik ben niet teleurgesteld, ik ben erg verdietig

17 reacties

Reputatie 7
Badge
Het is gewoon een nette brief toch? 🙂 En bovendien heeft meneer Blank ook aangegeven dat hij met jouw klacht aan de gang zal gaan.
Wat zou je verder dan nog graag willen hlubbers?
Hoi hlubbers,

Ik snap dat als je al even op antwoord wacht, dit kort door de bocht overkomt. Totdat we hier meer nieuws over hebben gekregen, kunnen we je helaas niet meer dan dit vertellen.
Reputatie 4
Het is gewoon een nette brief toch? 🙂 En bovendien heeft meneer Blank ook aangegeven dat hij met jouw klacht aan de gang zal gaan.
Wat zou je verder dan nog graag willen hlubbers?

Dat NS stopt met klanten willens en wetens te hoge tarieven in rekening te brengen bijvoorbeeld?
Reputatie 7
Badge

Dat NS stopt met klanten willens en wetens te hoge tarieven in rekening te brengen bijvoorbeeld?

Te hoge tarieven? Bedoel je dat de prijzen van het vervoersbewijs te hoog zijn gemaakt?
Reputatie 4
Te hoge tarieven? Bedoel je dat de prijzen van het vervoersbewijs te hoog zijn gemaakt?

Heb je de openingspost überhaupt gelezen voor je besloot te reageren?
Blijkbaar niet. Ik vind het antwoord van Iris ook wel wat kort door de bocht.

NS had dit gewoon moeten voorkomen, we praten niet over iets dat pas een week bekend is of zo.

De antwoord brief gaat ook nergens op in, het lijkt wel een standaard antwoord brief (nee niet lijken het is er 1)
Reputatie 6
Badge
Dit antwoord van de manager operatie is een geniaal antwoord: Dit kun je antwoorden op zeg 80 procent van de binnenkomende mail. Dit is zo algemeen, dat het inhoudelijk simpelweg echt nergens over gaat.

Het betreft overigens mevrouw Blank. Je kunt haar vinden op Linkedin.

(Overigens, Je zou gewoon moeten tailen en bij een boete dit voor laten komen. Kijken hoe een rechter oordeelt over deze kwestie. Ik snap oprecht niet dat NS hier mee weg komt.)
Reputatie 7
Badge

Heb je de openingspost überhaupt gelezen voor je besloot te reageren?

Ja zeker.

Blijkbaar niet.

Wel waar.
Reputatie 4

NS had dit gewoon moeten voorkomen, we praten niet over iets dat pas een week bekend is of zo.

De antwoord brief gaat ook nergens op in, het lijkt wel een standaard antwoord brief (nee niet lijken het is er 1)

NS had het moeten voorkomen.
Tot NS in staat is het te voorkomen, hadden de poortjes nooit mogen worden gesloten.
Als NS de poortjes toch sluit zonder dit probleem op te lossen, hadden ze in ieder geval moeten zorgen dat de reizigers bij wie ten onrechte te veel geld is afgeschreven dit automatisch terugkrijgen.
Als de NS ook dat vertikt of hier niet toe in staat is, hadden ze de benadeelde reizigers actief moeten wijzen op het feit dat zij ten onrechte te veel hebben betaald voor hun reis.
Als NS ook dat vertikt of hier niet toe in staat is, hadden ze ALLE reizigers actief moeten wijzen op het feit dat zij mogelijk ten onrechte te veel hebben betaald voor hun reis.
Als NS ook dat vertikt is mijns inziens sprake van het bewust oplichten van je klanten.

NS had het moeten voorkomen.
Tot NS in staat is het te voorkomen, hadden de poortjes nooit mogen worden gesloten.
Als NS de poortjes toch sluit zonder dit probleem op te lossen, hadden ze in ieder geval moeten zorgen dat de reizigers bij wie ten onrechte te veel geld is afgeschreven dit automatisch terugkrijgen.
Als de NS ook dat vertikt of hier niet toe in staat is, hadden ze de benadeelde reizigers actief moeten wijzen op het feit dat zij ten onrechte te veel hebben betaald voor hun reis.
Als NS ook dat vertikt of hier niet toe in staat is, hadden ze ALLE reizigers actief moeten wijzen op het feit dat zij mogelijk ten onrechte te veel hebben betaald voor hun reis.
Als NS ook dat vertikt is mijns inziens sprake van het bewust oplichten van je klanten.

Deze conclusie had ik ook al getrokken. Ondertussen neemt NS rustig de tijd voor wat eigenlijk.....

@ Iris NS: Wat verwachten jullie nu van ons reizigers dat we hier maar het zwijgen toe doen.... Misschien moeten we aangifte tegen NS doen wegens diefstal bij de politie .
Gaat NS dan eindelijk in actie komen??
Reputatie 7
Badge

@ Iris NS: Wat verwachten jullie nu van ons reizigers dat we hier maar het zwijgen toe doen.... Misschien moeten we aangifte tegen NS doen wegens diefstal bij de politie .

Dat zal de politie echt niet serieus gaan nemen hlubbers. De politie heeft wel wat beters te doen me dunkt.

Dat zal de politie echt niet serieus gaan nemen hlubbers. De politie heeft wel wat beters te doen me dunkt.

Dat zal dan wel zijn. Ik persoonlijk snap niet dat een bedrijf waar dagelijks ca 1 miljoen mensen meereizen zich verlaagd tot deze praktijken.
Reputatie 4

Dat zal dan wel zijn. Ik persoonlijk snap niet dat een bedrijf waar dagelijks ca 1 miljoen mensen meereizen zich verlaagd tot deze praktijken.

Ik vrees dat het antwoord net zo eenvoudig als treurig is: omdat ze ermee wegkomen.
Reputatie 7
Badge

Ik vrees dat het antwoord net zo eenvoudig als treurig is: omdat ze ermee wegkomen.

zolang reizigers blijven slikken... Ja
Hmm.. Ik ben het met jullie eens dat het een lastige kwestie is. Het doel van het sluiten van de poortjes is wellicht voor de meesten wel helder. Hier en hier lees je daar ook meer over. Het is echter niet de bedoeling dat een groep reizigers hier de dupe van is. Alhoewel het onderwerp intern al wel bekend is heb ik het nogmaals onderstreept. Bedankt voor jullie feedback en ik gok zomaar even dat het laatste woord hierover nog niet gerept is 🙂.
Reputatie 4
Alhoewel het onderwerp intern al wel bekend is heb ik het nogmaals onderstreept. Bedankt voor jullie feedback en ik gok zomaar even dat het laatste woord hierover nog niet gerept is 🙂.

Maar wanneer wordt dan eens het eerste woord erover gerept richting de reizigers? Ik kan me niet herinneren een mailing te hebben ontvangen van NS met daarin de tekst "LET OP: reist u via Amsterdam Sloterdijk, dan zou het zo maar eens kunnen dat wij u te veel geld in rekening brengen. U zult zelf actie moeten ondernemen als u dit geld ooit nog terug wil zien."
Alhoewel het onderwerp intern al wel bekend is heb ik het nogmaals onderstreept. Bedankt voor jullie feedback en ik gok zomaar even dat het laatste woord hierover nog niet gerept is 🙂.

Maar wanneer wordt dan eens het eerste woord erover gerept richting de reizigers? Ik kan me niet herinneren een mailing te hebben ontvangen van NS met daarin de tekst "LET OP: reist u via Amsterdam Sloterdijk, dan zou het zo maar eens kunnen dat wij u te veel geld in rekening brengen. U zult zelf actie moeten ondernemen als u dit geld ooit nog terug wil zien."

Nee dat gaat natuurlijk ook niet gebeuren. Ook het gebruikelijke Poortjes verhaal tegen zwartrijders enz. is in deze natuurlijk een vrij zwak verhaal. Amsterdam- Sloterdijk is een forenzen- en toeristenstation. Ik denk dat het aantal mensen wat daadwerkelijk voor het eerst instapt op Sloterdijk uitgezonderd de toeristen vrijwel nihil is, omdat er weinig woningbouw in de omgeving is. Zoals in diverse topics van circa een jaar geleden al door diverse forumleden aangegeven was het plaatsen van poortjes in Sloterdijk niet simpel. NS heeft helaas en waarom verwondert mij dit niet voor de reizigers een verkeerde opstelling gekozen.

Daarom nogmaals: STOP DE DIEFSTAL EN OPEN DE POORTJES OP SLOTERDIJK. :@:@:@

Reageer