beantwoord

klachtenafhandeling

• 2 december 2020
  • 13 reacties
  • 809 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Goedenavond,

Ik heb net telefonisch een klacht Ingediend. Toen kreeg ik te horen dat er geen toezegging gedaan kon worden of er op deze klacht gereageerd zou worden en dat mijn klacht gebruikt wordt om de service te verbeteren. In de Algemene Voorwaarden lees ik echter dat er binnen 4 weken gereageerd moet worden op een klacht. Heb ik telefonisch verkeerde informatie gekregen en moet ik mijn klacht nog een keer indienen?

De klacht had trouwens betrekking op een abonnement plus ov-kaart op de website van NS besteld voor mijn zoon die op de verkeerde naam (namelijk die van zijn tweelingbroer) is gezet (wel goed ingevuld, zie emailbevestiging). Foto klopt wel. Noch NS noch OV chipkaart willen dit oplossen en verwijzen naar elkaar.

icon

Beste antwoord door Laura NS 7 december 2020, 12:54

Ze lijken dus moeite te hebben met tweelingen

Dit blijkt dus. Ik heb het gelukkig met TS op kunnen lossen, so far. TS gaat via OV-chipkaart zelf een nieuwe OV-chipkaart aanvragen met de juiste gegevens en bestelt daarna het Kids Vrij abonnement.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

U heeft telefonisch verkeerde informatie gekregen. Het staat duidelijk in de voorwaarden, als er niet direct een oplossing mogelijk is, krijgt u binnen vier weken antwoord. Tenzij het om een klacht over personeel gaat, maar dat is hier niet van toepassing.

Overigens bent u ook zeker niet de enige met dit probleem. Het is hier al vaker voorbij gekomen. Er lijkt nog heel veel handmatig werk bij NS te gebeuren, waardoor dit soort fouten optreden. Als het geen handmatige fout is, zit er een flinke bug in het systeem. Beide zouden niet voor moeten komen :wink:

Hoi GwenB, welkom op onze NS Community,

Zou je mij een privébericht willen sturen met je eigen NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres? Ook graag het OV-chipkaartnummer waar het om gaat. Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen.

@mrfreeze:

volgens mij bedoel je dit topic.

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/verkeerde-foto-en-naam-op-ov-kaart-kinderen-57551

Reputatie 7
Badge +3

Onder andere, ja. Als ik m'n eigen reacties in dat topic zie, was het daarvóór ook al een paar keer voorbij gekomen :slight_smile: En in dat topic zelf wordt het probleem ook door meerdere mensen aangekaart, niet alleen door TS.

Ja het jammere is natuurlijk wel dat dat topic, wat ik aanhaalde, al meer dan een jaar oud is en er dus niet veel verbeterd is in de tussentijd. 

Dit blijkt dus. Ik heb het gelukkig met TS op kunnen lossen, so far. TS gaat via OV-chipkaart zelf een nieuwe OV-chipkaart aanvragen met de juiste gegevens en bestelt daarna het Kids Vrij abonnement.

Ja het jammere is natuurlijk wel dat dat topic, wat ik aanhaalde, al meer dan een jaar oud is en er dus niet veel verbeterd is in de tussentijd. 

Niet altijd zo negatief. De oudste resten van tweelingen gaan maar een kleine 8.000 jaar terug, het is maar de vraag of ze daarvoor ook bestonden. NS bestaat nog veel korter en heeft pas 82 jaar gehad om zich aan te passen aan het bestaan van tweelingen...

Niet altijd zo negatief. De oudste resten van tweelingen gaan maar een kleine 8.000 jaar terug, het is maar de vraag of ze daarvoor ook bestonden. NS bestaat nog veel korter en heeft pas 82 jaar gehad om zich aan te passen aan het bestaan van tweelingen...

Sorry masd,

Je hebt volkomen gelijk, ik ben veel te negatief. Het loopt allemaal als een trein bij NS. 

Ik heb inmiddels een nieuwe kaart via OV-chipkaart besteld en toegestuurd gekregen. Ook via de NS site het kids vrij abonnement erop kunnen zetten. @Laura NS Bedankt voor je hulp!

Wat fijn om te lezen! Blij dat ik kon helpen!

Op mijn oude adres heb ik aanmaningen ontvangen van NS. Terwijl ik een automatische incasso heb lopen. Doordat de gegevens niet blijken te kloppen in het systeem, moet ik nu de extra kosten dragen voor de incasso vanuit het incasso bureau. 

Zelf woon ik al meer dan 4 jaar niet meer op het oude adres en heb ik, sinds mijn verhuizing, in MijnNS mijn gegevens netjes veranderd, zowel mijn adres en mail gegevens. 

De oude gegevens blijken bij NS nog in te staan onder hetzelfde klantennummer. Ondanks deze fout, wat bij NS ligt, moet ik alsnog de incasso betalen. Aldus klantenservice NS.

Dat ik per toeval in mijn oude mail wilde kijken en het bericht las van het incassobureau heb ik het maar gelijk betaald om extra vorderingen te voorkomen.

Beste NS, dit mag en kan toch niet de bedoeling zijn?! 

Beste Kev en welkom bij de NS Community. 

Jammer dat het niet goed is gegaan. Dit kan verschillende redenen hebben. Heb je misschien meerdere accounts met verschillende e-mailadressen? Dan kan erg verwarrend werken.
Jouw abonnement was onder oude gegevens gekoppeld waardoor we de verhuizing niet hebben doorgekregen. Helaas dien je inderdaad de incassokosten te betalen, omdat het niet goed in oNS systeem stond en we wel berichten hebben verzonden.

Ik kan zo de situatie niet inschatten, maar je zou dit na kunnen vragen bij onze Klantenservice. Dan is het handig om jouw accounts te laten samenvoegen om dit in de toekomst te voorkomen.

Jouw gegevens dien je trouwens ook aan te passen bij de Klantenservice OV-chipkaart. 

Reageer