beantwoord

klantenservice

• 21 September 2021
  • 16 reacties
  • 467 Bekeken

Zojuist 3 x ns-klantenservice aan de lijn gehad , ik begin het gesprek altijd als volgt : 

Ik neem dit gesprek op !!!

De eerste heeft mijn klacht aangemaakt ....mag ik het klachtnr ? Ja hoor meneer : 3005649 . Ok met wie heb gesproken )

Anouska ......En uw achternaam , die geef ik niet was het antwoord  

De tweede ( ik vertrouw het klachtennr niet ) 

Ik neem dit gesprek op !!!

Dan doe ik hier niet aan mee !!! Uitgeluld ben je. 

De 3e Hondoestaanse meneer heeft mij goed geholpen , althans plausibel klacht aangemaakt , de klacht van klantenservice Anouska bleek niet geregistreerd .

Schaam je voor je personeel NS

icon

Beste antwoord door Thom 21 September 2021, 12:35

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2

Hoi Staramo en welkom op onze NS Community! 

Wat jammer om te lezen dat je geen fijne ervaring hebt gehad met onze klantenservice. I̶k̶ ̶m̶o̶e̶t̶ ̶e̶r̶ ̶d̶a̶n̶ ̶w̶e̶l̶ ̶b̶i̶j̶ ̶d̶i̶r̶e̶c̶t̶ ̶z̶e̶g̶g̶e̶n̶ ̶d̶a̶t̶ ̶h̶e̶t̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶i̶s̶ ̶t̶o̶e̶g̶e̶s̶t̶a̶a̶n̶ ̶o̶m̶ ̶h̶e̶t̶ ̶g̶e̶s̶p̶r̶e̶k̶ ̶o̶p̶ ̶t̶e̶ ̶n̶e̶m̶e̶n̶ ̶t̶e̶n̶z̶i̶j̶ ̶h̶i̶e̶r̶v̶o̶o̶r̶ ̶t̶o̶e̶s̶t̶e̶m̶m̶i̶n̶g̶ ̶w̶o̶r̶d̶t̶ ̶v̶o̶o̶r̶ ̶g̶e̶g̶e̶v̶e̶n̶.Toch goed om te lezen dat er bij de derde poging wel een klacht voor je is aangemaakt.

Reputatie 7
Badge +4

U geeft helaas niet aan wat uw eigen rol hierin is, al is het voor veel mensen wel overduidelijk. Misschien dat het in uw elektronische kringen niet zo is, maar werknemers hebben er ook recht op waardig benaderd te worden. De naam van de medewerkster meteen op de elektronische schandpaal zetten is al respectloos, uw intro ook, en uiteraard geeft ze haar achternaam niet. Wat wilt u daar mee doen? Ze zal wel gek zijn. Een klacht indienen omdat u uw zin niet krijgt, geeft geen blijk van kennis van maatschappelijke verhoudingen.

Uitgeluld ben je. 

Ik hou niet zo van dit respectloze gedrag en taalgebruik, maar het lijkt me voor u een juiste constatering. Vooral zo houden, zou ik zeggen.

Ik heb in al die jaren alles met Klantenservice kunnen bereiken wat redelijk is. Kwestie van argumenteren en attitude. Respect voor anderen, ook als ze uw belang niet dienen, kan echt geen kwaad en maakt het leven voor iedereen aangenamer. Medewerkers van Klantenservice zijn ook mensen met zelfrespect en verdienen dat respect ook van een ander. Zo geweldig is de benadering van veel klanten niet.

Er zijn voldoende scheld- en bubbelfora waar u dit soort dingen kunt uiten. Hier houden we ons bezig met werkbare adviezen, kennisoverdracht, en handige geldbesparende tips in het openbaar vervoer, met name bij NS. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet er dan wel bij direct zeggen dat het niet is toegestaan om het gesprek op te nemen tenzij hiervoor toestemming wordt voor gegeven.

Dit is onjuist. Als consument mag je een gesprek opnemen, ook zonder toestemming. Zelfs zonder het mede te delen. Er komen pas beperkingen als je het ook daadwerkelijk ergens voor wil gebruiken.

Ik moet er dan wel bij direct zeggen dat het niet is toegestaan om het gesprek op te nemen tenzij hiervoor toestemming wordt voor gegeven. 

Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit is echt complete onzin. Als deelnemer aan een gesprek mag je een telefoongesprek gewoon opnemen, of de ander daar nou toestemming voor geeft of niet. Of NS dit nou leuk vindt doet er ook niet zoveel toe.

Ik zou proberen om dit soort dingen eerst te controleren. Zo voorkom je dat je compleet onjuiste informatie de wereld inhelpt.

Op grond van artikel 139a lid 1 van het Wetboek van Strafrecht is het stiekem opnemen van een gesprek namelijk alleen strafbaar, als de persoon die de opnames maakt zelf geen deelnemer is aan het gesprek. De wet is daar heel duidelijk over. Vooraf toestemming vragen is dus eigenlijk niet nodig en de gesprekspartner kan het niet verbieden. Dit geldt voor allerlei gesprekken, dus bijvoorbeeld een gesprek met een arts, werkgever of een werknemer (zolang het doel niet is om de werknemer te controleren). Gesprekken opnemen mag dus.

Excuses voor de misinformatie. Ik heb het bericht van Lorena NS aangepast.

U geeft helaas niet aan wat uw eigen rol hierin is, al is het voor veel mensen wel overduidelijk. Misschien dat het in uw elektronische kringen niet zo is, maar werknemers hebben er ook recht op waardig benaderd te worden. De naam van de medewerkster meteen op de elektronische schandpaal zetten is al respectloos, uw intro ook, en uiteraard geeft ze haar achternaam niet. Wat wilt u daar mee doen? Ze zal wel gek zijn. Een klacht indienen omdat u uw zin niet krijgt, geeft geen blijk van kennis van maatschappelijke verhoudingen.

Uitgeluld ben je. 

Ik hou niet zo van dit respectloze gedrag en taalgebruik, maar het lijkt me voor u een juiste constatering. Vooral zo houden, zou ik zeggen.

Ik heb in al die jaren alles met Klantenservice kunnen bereiken wat redelijk is. Kwestie van argumenteren en attitude. Respect voor anderen, ook als ze uw belang niet dienen, kan echt geen kwaad en maakt het leven voor iedereen aangenamer. Medewerkers van Klantenservice zijn ook mensen met zelfrespect en verdienen dat respect ook van een ander. Zo geweldig is de benadering van veel klanten niet.

Er zijn voldoende scheld- en bubbelfora waar u dit soort dingen kunt uiten. Hier houden we ons bezig met werkbare adviezen, kennisoverdracht, handige geldbesparende tips in het openbaar vervoer en met name bij NS. 

Hoe komt u erbij dat er gescholden is ? Heeft u t stukje wel gelezen ? Of valt u over het woord uitgelult ? Komt uit dit stukje dat ik dat verteld heb tegen de medewerkster ? Ach , dat weegt voor u waarschijnlijk zwaarder dan dat je een klacht laat aanmaken die helemaal niet is aangemaakt. Gefeliciteerd dat u er wel uit bent gekomen met deze klantenservice , niet uitgecheckt waarschijnlijk ? 

Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit is echt complete onzin. Als deelnemer aan een gesprek mag je een telefoongesprek gewoon opnemen, of de ander daar nou toestemming voor geeft of niet. Of NS dit nou leuk vindt doet er ook niet zoveel toe.

Ik zou proberen om dit soort dingen eerst te controleren. Zo voorkom je dat je compleet onjuiste informatie de wereld inhelpt.

Op grond van artikel 139a lid 1 van het Wetboek van Strafrecht is het stiekem opnemen van een gesprek namelijk alleen strafbaar, als de persoon die de opnames maakt zelf geen deelnemer is aan het gesprek. De wet is daar heel duidelijk over. Vooraf toestemming vragen is dus eigenlijk niet nodig en de gesprekspartner kan het niet verbieden. Dit geldt voor allerlei gesprekken, dus bijvoorbeeld een gesprek met een arts, werkgever of een werknemer (zolang het doel niet is om de werknemer te controleren). Gesprekken opnemen mag dus.

Enige reden dat ik aangeef dat ik het gesprek opneem is.......omdat je , mocht je het gesprek willen gebruiken voor "juridische doeleinde " , je dit aan je gesprekspartner moet aangeven , anders is het bewijsmateriaal ( lees gesprek)  niet rechtsgeldig!!!!!

Reputatie 7
Badge +4

Zoals verwacht maakt u uw niveau wel duidelijk met een batterij negatieve assumpties en reflecteert u niet op uw eigen attitude in deze. De essentie van mijn opmerking ontgaat u helaas ook, en daarmee is alles wel over uw benadering gezegd.

NS-medewerkers zijn ook mensen en verdienen als zodanig met normaal respect te worden behandeld.

Wat jammer om te lezen dat je geen fijne ervaring hebt gehad met onze klantenservice. I̶k̶ ̶m̶o̶e̶t̶ ̶e̶r̶ ̶d̶a̶n̶ ̶w̶e̶l̶ ̶b̶i̶j̶ ̶d̶i̶r̶e̶c̶t̶ ̶z̶e̶g̶g̶e̶n̶ ̶d̶a̶t̶ ̶h̶e̶t̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶i̶s̶ ̶t̶o̶e̶g̶e̶s̶t̶a̶a̶n̶ ̶o̶m̶ ̶h̶e̶t̶ ̶g̶e̶s̶p̶r̶e̶k̶ ̶o̶p̶ ̶t̶e̶ ̶n̶e̶m̶e̶n̶ ̶t̶e̶n̶z̶i̶j̶ ̶h̶i̶e̶r̶v̶o̶o̶r̶ ̶t̶o̶e̶s̶t̶e̶m̶m̶i̶n̶g̶ ̶w̶o̶r̶d̶t̶ ̶v̶o̶o̶r̶ ̶g̶e̶g̶e̶v̶e̶n̶.Toch goed om te lezen dat er bij de derde poging wel een klacht voor je is aangemaakt.

Maar daarom is het probleem niet opgelost.

Ff voor die azijnpi.....plassers hier . Mijn klacht betreft een lift op Station Sloterdijk die al een JAAR buiten bedrijf is ,fietsen , mensen die met krukken lopen ( ik dus 7 mnd lang ) kunnen de 40 treden trap af . Scoopmobiels kunnen er helemaal niet van af dus Thom met je sthomme opmerking , ik kom op voor de minder valide mensen !!!!

Reputatie 6

Beste Staramo,

Misschien is het toch beter je toon wat te matigen. Thom reageert in 1e instantie op jouw topic waarin je, ben ik met Thom eens, nogal hoog van de toren blaast. In jouw topic geeft je ook al helemaal niet aan waarover je klacht gaat.  Dit is een openbaar forum en iedereen staat in principe vrij om te reageren. Het kan zijn dat een reactie je niet aanstaat maar dat geeft je niet de vrijheid om de algemene omgangsvormen op dit forum niet te respecteren.

Omtrent je probleem met de lift op Sloterdijk. Zeker heel naar als die lifthet al zolang niet doet. Kom zelf zeer regelmatig op Sloterdijk en weet dat daar meer problemen spelen. Van welk perron maak jij gebruik??   

Zoals verwacht maakt u uw niveau wel duidelijk met een batterij negatieve assumpties en reflecteert u niet op uw eigen attitude in deze. De essentie van mijn opmerking ontgaat u helaas ook, en daarmee is alles wel over uw benadering gezegd.

NS medewerkers zijn ook mensen en verdienen als zodanig met normaal respectte worden behandeld.

Nou Thomas , vertel , wat zijn mijn batterij negatieve assumpties die ik hier gereflecteerd heb ?

Ps: ik ben ook mens EN betalende klant , ik had graag een personeelsnummer gehad , maar moest het doen met Anouska , weet je nog , diegene die in dienst is bij de Ns , om klachten aan te maken en dat na controle ( van de 3e medewerker) niet gedaan had . Ben ik nou gek of mis ik iets ? 

Beste Staramo,

Misschien is het toch beter je toon wat te matigen. Thom reageert in 1e instantie op jouw topic waarin je, ben ik met Thom eens, nogal hoog van de toren blaast. In jouw topic geeft je ook al helemaal niet aan waarover je klacht gaat.  Dit is een openbaar forum en iedereen staat in principe vrij om te reageren. Het kan zijn dat een reactie je niet aanstaat maar dat geeft je niet de vrijheid om de algemene omgangsvormen op dit forum niet te respecteren.

Omtrent je probleem met de lift op Sloterdijk. Zeker heel naar als die lifthet al zolang niet doet. Kom zelf zeer regelmatig op Sloterdijk en weet dat daar meer problemen spelen. Van welk perron maak jij gebruik??   

Beste Macklobell

Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat de klacht de klantenservice zelf betreft ? . Ik laat een klacht aanmaken die helemaal niet aangemaakt is , wat is er mis met mij dat ik daarover val ?  En excuus , geboren en getogen in Amsterdam , uitgeluld staat in het Amsterdams woordenboek , slaat 8n dit geval op mijzelf ...wie-o-wie heb ik daarmee beledigd? , 

Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek om te stoppen met het vingers wijzen, van alle partijen, en terug te gaan naar de kern van het topic. Eventuele verdere discussies mogen via privéberichten gevoerd worden.
Mocht dit niet gebeuren, dan gaat het topic op slot.

Uitgeluld ben je. 

Er zijn voldoende scheld- en bubbelfora waar u dit soort dingen kunt uiten. Hier houden we ons bezig met werkbare adviezen, kennisoverdracht, handige geldbesparende tips in het openbaar vervoer en met name bij NS. 

ooit Klantenservice NS aan de telefoon gehad , het eerste wat na "er zijn nog zoveel wachtende voor u" wordt vermeld is : 

Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden , en dan zou de tegenpartij dat niet mogen doen ? 

zo , dat ben ik kwijt .....hit 'm Sascha

Reputatie 5

Ook ik neem met enige regelmaat telefoongesprekken op. Ja en nee is een lange strijd als je geen bewijs hebt. Het komt namelijk vaak voor dat een klantenservice je geen bevestiging van wat in het gesprek is afgesproken wil mailen. 
Ik heb bij de NS ook een keer meegemaakt dat een medewerker van de klantenservice mij niet te woord wilde staan omdat ik zei dat ik het gesprek opnam. De volgende dag had de zelfde medewerker, nadat ik het probleem uitgelegd te had, er begrip voor toen ik zei dat ik het gesprek opnam.
Ik ben vaak wat scherp in mijn bewoordingen tegen medewerkers van de klantenservice (niet alleen die van de NS). Soms lijkt het wel alsof je als klant alleen maar vervelend bent en niet moet zeuren. De meest vervelende opmerking, en daarom neem ik de gesprekken op, was: “meneer, het gaat maar om 51 cent, het kost u veel meer om ons op te bellen”. 
Ik probeer zo veel mogelijk niet uit mijn slof te schieten maar als je dat soort dingen te horen krijgt….
De medewerker die mijn klacht over 51 cent belachelijk maakte heb ik naar het adres van de klantenservice gevraagd om een “bedankje” te sturen. Helaas wist zij dat niet zei ze… 

Maar daarom is het probleem niet opgelost.

Ff voor die azijnpi.....plassers hier . Mijn klacht betreft een lift op Station Sloterdijk die al een JAAR buiten bedrijf is ,fietsen , mensen die met krukken lopen ( ik dus 7 mnd lang ) kunnen de 40 treden trap af . Scoopmobiels kunnen er helemaal niet van af dus Thom met je sthomme opmerking , ik kom op voor de minder valide mensen !!!!

Bij deze een vriendelijk doch dringend verzoek om te stoppen met het vingers wijzen, van alle partijen, en terug te gaan naar de kern van het topic. Eventuele verdere discussies mogen via privéberichten gevoerd worden.
Mocht dit niet gebeuren, dan gaat het topic op slot.

Beste leden vd ns community,

Ik sluit mij volledig aan bij de gevoelens en uitingen van alle ontevreden lezers.

Na 9 maanden strijd heb ik, dacht ik althans, eindelijk mijn ns flex dalvrij abonnement. Dit ging ook via ns klantenservice:

9 maanden terug is na een uitermate onbeschofte gesprek met de NS klantenservice direct mijn abonnement opgezegd door de mevrouw. Zij kon dit niet terugdraaien. Ik moest dit zelf doen. Achteraf bleek dat ik was aangemeld door een oude schuld die in 2011 was ontstaan.

Kortom afgelopen vrijdag NS gebeld, het abonnement opnieuw willen aanvragen: mevrouw aan de lijn geeft geen antwoord op de vraag of ik haar naam nog mag want ze is v overtuigd dat ik voor de verkeerde zaken ga gebruiken. Voor nu kies ik een bijnaam: Gafietsen. Ik geef aan dat ik het opneem dus het is ook goed. Mevr Gafietsen, heeft ook nog wel de gelegenheid om te vertellen dat ik niks mag opnemen en alleen met haar toestemming mag opnemen. Klopt niet, zie boven. Bovendien kan zij mij niet helpen om het abonnement te wijzigen die ik nu heb: basis naar een dalvrij op saldo.

Ik leg neer, ik bel weer.

Nu kan het wel. Dit is een ander mevrouw. Wat blijkt hierna: ik heb geprobeerd te reizen vlak erna en met de bus lukt, maar trein erna is niet gelukt.

Ik heb weer gebeld dit weekend, zondag: wellicht herkennen ze bij NS nu mijn mobielnummer, tot 2 keren aan toe is de verbinding door NS zelf verbroken nadat ik 3 keren 1 had getoetst bij de keuzemenu. Ik blijf aanhouden: uiteindelijk neemt een mevrouw op, (zal ivm privacy alleen referen onder nicknaam) mevr. Bijtme.

Mevr Bijtme vraagt gelijk of zij op de speaker staat. Doordat ik geen gegevens bij mij op dat moment heb zal ik haar terugbellen.

Klacht: ik vind het een schending van mijn privacy en reisrechten dat te pas en te onpas NS blokkades opwerpt zodat ik niet kan reizen en bovendien ook nog duidelijk selecties maakt op basis van telefoonnummers en dus klanten hoe zij benaderd worden en/of geholpen worden door de medewerkers. De betrouwbaarheid van hun systemen is ook ver te zoeken: je betaalt voor de ns abonnement, deze wordt geblokkeerd of gewijzigd en Niet doorgegeven op jouw emailadres terwijl zij alle keren dit emailadres ter verificatie herhalen bij de gesprekken.

U kunt teruggaan naar uw eigen opnames om te kijken of ik mij verkeerd heb gedragen om op deze wijze van machtsmisbruik te worden benaderd. En u kunt ook kijken naar een algemene overzicht vd klachten: betrouwbaarheid en integriteit geven burgers een bepaald beeld over NS. En verbetert de Maatschappelijke belangen En zorgt voor meer vertrouwen vanuit de burgers want daar doe je het toch voor, NS?! Maar u scoort ver ondermaats als het uw eigen betrouwbaarheid en integriteit is!

Dit is ook een geval voor de ombudsman. De mensen die hier staan, kijk ook verder hoe je verder komt dan NS met jullie klachten. Wij kunnen evt. deze klachten bundelen en aangeven. Dit gedrag mag niet getoleerd worden.

Verder heb ik ook een klachtbrief gestuurd naar NS Utrecht omdat ik geen rekening wil houden met de 'technische storingen' van de systemen. Wat frapant is: overal staat dat dit een klacht is, NS komt terug met een schrijven dat ik een 'brief' gestuurd heb! Alweer een rechtsgeldig overtreding: u dient dit aan te merken als een klacht en niet als een brief!

Ik kijk uit naar de volgende keren dat u mij voor niets blokkeert of in mijn prive-gegevens gaat wroeten om redens hiervoor te zoeken. Of zelfs mijn klacht weer als een brief aan te merken!

Het komt hier en het gaat rechtstreeks naar de ombudsman.

Mvg,

Mevrouw Blaasmij

Reageer