beantwoord

Klantvriendelijkheid conducteurs

• 28 april 2019
  • 9 reacties
  • 498 Bekeken

Best NS, vandaag namen mijn vriendin en ik de trein van 12u14 vanuit bergen op zoom richting Amsterdam met als doel in Roosendaal over te stappen richting Breda. Doordat de trein vanuit bergen op zoom iets vertraagt was werd de overstap tijd erg krap. Eenmaal op Roozendaal aangekomen vroegen wij aan de conducteur of wij de trein nog zouden halen, gezien mijn vriendin op krukken loopt was dit een uitdaging. Meneer de conducteur vond het op dat moment gepast te antwoord: "dat als we zouden laten zien dat we beter ons best deden we de trein misschien wel zouden halen".
Dit lijkt mij een zeer ongepast antwoord om te geven aan een mindervalide persoon die al moeite genoeg heeft om uberhaupt met de trein te reizen. Het lijkt mij dan ook niet meer dan terecht wanneer deze conducteur hier op aangesproken wordt.

Ps mocht u geïnteresseerd zijn, wij hebben de overstap niet gehaald.
icon

Beste antwoord door tridek_ok 28 april 2019, 14:02

Wat een bijzondere opmerking van de conducteur, was het op dat moment al duidelijk dat je vriendin mobiel beperkt is? Sowieso zou ik hierover een klacht indienen: https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

Als je meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen hierdoor kun je ook een claim indienen om (een deel van) de reissom terug te vragen:
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
Bekijk origineel

9 reacties

Wat een bijzondere opmerking van de conducteur, was het op dat moment al duidelijk dat je vriendin mobiel beperkt is? Sowieso zou ik hierover een klacht indienen: https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html

Als je meer dan 30 minuten vertraging hebt opgelopen hierdoor kun je ook een claim indienen om (een deel van) de reissom terug te vragen:
https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-reguliere-reizen.html
dubbel
Hoi Aginus en welkom op de NS Community!

Het spijt mij te lezen dat je de overstap niet hebt kunnen halen! Ik begrijp inderdaad dat het lastiger is om een al krappe overstap te halen als je op krukken loopt.

Ik was er natuurlijk niet bij en kan niet beoordelen op wat voor manier de conducteur dit bedoelde. Wellicht dat het slechts een grapje met de beste bedoelingen was.

Als je hier een klacht over wilt indienen dan wil ik je adviseren je klacht te richten aan onze klantenservice.
mijn excuses voor het niet halen van de overstap en je ervaring met mijn collega.
Beste Danny NS,

Zelfs als het een slechte grap was, vind ik het nog steeds totaal ongepast en iets waar de ns zich diep voor zou moeten schamen. Iets dat naar mijn mening niet naar voren komt in uw reactie.

@tridek_ok. Op het moment van de opmerking liepen wij op het station, mijn partner op krukken. Duidelijker kan het niet lijkt mij
Begrijpelijk, daarom ontvangen we via de Klantenservice graag jouw klacht zodat dit uitgezocht kan worden.
Beste Danny NS,

Zelfs als het een slechte grap was, vind ik het nog steeds totaal ongepast en iets waar de ns zich diep voor zou moeten schamen. Iets dat naar mijn mening niet naar voren komt in uw reactie.

@tridek_ok. Op het moment van de opmerking liepen wij op het station, mijn partner op krukken. Duidelijker kan het niet lijkt mij

Nee, dat kan zeker niet duidelijker, ook als "grapje" is dat volledig ongepast. Ik had mij een situatie in kunnen denken dat je nog in de trein zit en de krukken in het bagagerek ofzo, een aansluitende trein gaat niet extra lang wachten op iemand die tijdens het overstappen gaat lopen treuzelen, maar als er iemand op krukken aan komt is dat zeker niet het geval.
Beste Danny NS

Zo te lezen heeft u eigenhandig besloten dat wij tutoyeren. Misschien is het deze bedrijfscultuur die er voor zorgt dat het personeel dus danige misplaatste grappen denkt te kunnen maken.

De klacht heb ik inmiddels doorgestuurd naar de klantenservice. Deze geven aan binnen 5 dagen te proberen te antwoorden. Wij wachten af.
Hoi Aginus,

De NS Community is een laagdrempelig kanaal waar we op een informele manier met de forumleden communiceren. Als u wenst formeel aangesproken te worden in deze informele omgeving dan ben ik bereid voor u een uitzondering te maken en zal ik u voortaan formeel benaderen als u dit in het begin van het bericht aangeeft.

Voor formeel contact kan men contact opnemen via ons contactformulier of via de telefonische klantenservice.
Badge +3
Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg.

Reageer